printlogo


کد خبر: 248818تاریخ: 1401/4/2 00:00
معرفی 10 فوتبالیست برتر آسیا با معرفی مجله «442»
طارمـــی و آزمــون در رتبه دوم و سوم برترین‌های آسیا

مجله «442» در گزارشی به معرفی 10 فوتبالیست برتر قاره کهن پرداخت که در این لیست 10 نفره نام دو ستاره تیم ملی کشورمان دیده می‌شود. مهدی طارمی ستاره پورتو و سردار آزمون ستاره بایرلورکوزن دو بازیکن تیم ملی کشورمان هستند که به ترتیب در جایگاه دوم و سوم بهترین بازیکنان کنونی قاره آسیا قرار گرفتند.
این رسانه معتبر فوتبالی درباره مهدی طارمی، نوشت: «زمانی که این مهاجم در سال 2014 به بزرگترین باشگاه ایران –پرسپولیس- پیوست، خود را به‌عنوان یک مهاجم سختکوش معرفی کرد اما نشانه‌های کمی وجود داشت که او در راه تبدیل شدن به یکی از مهاجمان برتر آسیا باشد.طارمی پس از پیوستن به ریو آوه در سال 2019، 18 گل به ثمر رساند تا به باشگاه پورتو منتقل شود، جایی که به طور منظم به گلزنی ادامه داد. این ستاره آماده هدایت ایران در جام جهانی و افزایش اعتبار رو به رشد خود در این تورنمنت است.»
این مجله فوتبالی در ادامه درباره سردار آزمون، نوشت: «او مدت زیادی را در روسیه گذراند، اگرچه برای زنیت سن پترزبورگ درخشید و در ژانویه به بایرلورکوزن رفت. این بازیکن 27 ساله که تقریباً در هر 5/1 بازی برای تیم ملی ایران به طور میانگین یک گل به ثمر رسانده، در آلمان دیر استقرار می‌یابد اما کلاس بالایش را بی‌شک بزودی بروز خواهد داد.
آزمون یک مهاجم نوک توانمند است که به دوران اوج خود نزدیک می‌شود و از شانس رویارویی با انگلیس، ایالات متحده و ولز لذت خواهد برد.»
در فهرست 10 بازیکن برتر آسیا، به ترتیب نفرات زیر قرار دارند:
1- سون هیونگ مین (باشگاه تاتنهام و تیم ملی کره جنوبی)
2- مهدی طارمی (باشگاه پورتو و تیم ملی ایران)
3- سردار آزمون (باشگاه بایرلورکوزن و تیم ملی ایران)
4- سلمان الدوساری (باشگاه الهلال و تیم ملی عربستان)
5- اکرم عفیف (باشگاه السد و تیم ملی قطر)
6- واتورو اِندو (باشگاه اشتوتگارت و تیم ملی ژاپن)
7- تاکهیرو تومیاسو (باشگاه آرسنال و تیم ملی ژاپن)
8- المعز علی (باشگاه الدحیل و تیم ملی قطر)
9- الدور شاه‌مرادوف (باشگاه آاس رم و تیم ازبکستان)
10- علی مبخوت (باشگاه الجزیره و تیم ملی امارات)
 


Page Generated in 0.0052 sec