printlogo


کد خبر: 248812تاریخ: 1401/4/2 00:00
عابدینی: فیفا قانون سن و مدرک را برداشت
به اعضای مجمع گفتم به سراغ دادگان بروید


امیر اسدی     
 برای مصاحبه درباره شرایط فدراسیون فوتبال، شایعه‌هایی که حول و حوش گزینه‌های ریاست وجود دارد و هر اتفاق دیگری که در ساختمان سئول و میان مدیران رقم می‌خورد، امیر عابدینی به‌عنوان یک کارشناس با سابقه فراوان می‌تواند صحبت‌هایی جالب و منطقی انجام بدهد. حالا اما چند روزی است که بحث بازگشت محمد دادگان به فدراسیون فوتبال وجود دارد. امیر عابدینی در این باره می‌گوید: «اگر واقعیت مدیریت در فوتبال را بخواهیم کنکاش بکنیم و به چند مدیر برسیم که کارنامه موفق داشتند و هنوز می‌توانیم امیدوار باشیم که اگر بر مسند هدایت فدراسیون فوتبال قرار بگیرند، دوباره موفقیت رقم خواهد خورد، قطعاً یکی از آنها دکتر دادگان است. همه ما اعتقاد داریم که دوره آقای صفایی فراهانی دوره موفقی بوده اما یک آدم موفق به تنهایی نمی‌تواند دارای کارنامه‌ای شود که همه تأیید کنند و بگویند نمره خوب گرفته و در صندلی مدیریت درخشیده.
یا همه بگویند جایگاه فوتبال ایران را ترقی داده و در دوران او تیم ملی ما خوب کار کرده. اینها را نمی‌شود گفت، مگر اینکه آن مدیر اول تفکر ساختاری داشته باشد، دوم به خرد جمعی بها بدهد و سوم از نیروهای کارآمد استفاده کند. وقتی نیروهای کارآمد به مدیر بالادستی اعتقاد داشته باشند، مجموعه توانمندی را می‌توانید تشکیل بدهید تا کارها به بهترین شکل ممکن پیش برود. اگر نگاه بکنیم به کارنامه صفایی فراهانی، می‌رسیم به اینکه آقایان دادگان، خبیری، نبی و عزیز محمدی؛ اینها در کنار همدیگر قرار گرفته بودند تا موفقیت در فدراسیون آقای صفایی فراهانی رقم بخورد. ضمن اینکه حمایت دولت از فدراسیون ایشان هم بدون کم و کاست بود. خلاصه اینکه دادگان هم یکی از دلایل موفقیت صفایی فراهانی بود و البته بعدها توانست خودش هم رزومه‌ای قابل توجه در کارنامه‌اش ثبت کند و به موفقیت‌هایی برسد.»
مدیرعامل سابق پرسپولیس صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «وقتی آقای دادگان آمد و در رأس فدراسیون فوتبال قرار گرفت، خیلی از این موارد وجود نداشت. به‌عنوان نمونه از او حمایتی مثل صفایی فراهانی انجام نمی‌شد. همه چیز خلاصه شد در استفاده از نیروهای کارآمد و توان مدیریتی خودش و اینکه ید طولایی در فوتبال ایران داشت.
یک مدیر باید از نظر تأمین بودجه و سازماندهی بتواند موفق عمل کند که دادگان چنین خصوصیاتی داشت. یک آدم دانشگاهی و آکادمیک بود.
علم و عمل را به هم نزدیک کرده بود و می‌توانیم بگوییم دکتر دادگان یکی از موفق‌ترین آدم‌هایی بوده که فدراسیون فوتبال را اداره کرده است. اگر مجمع سراغ ایشان برود و درخواست کند که بیاید و او هم این مسئولیت سنگین را قبول بکند، باید به جامعه فوتبال تبریک گفت. امیدوارم این اتفاق بیفتد.»
آیا عابدینی خبری دارد که مجمع می‌خواهد از کدام گزینه حمایت کند؟ او در پاسخ می‌گوید: «با من هم که صحبت شده، به دوستان مجمع پیشنهاد دادم و گفتم اول بروید سراغ دکتر دادگان. اگر ایشان تشریف بیاورند که فوق‌العاده است و می‌تواند به فوتبال ایران کمک شایانی بکند. قطعاً اگر خودم هم در مجمع حضور داشتم به ایشان رأی می‌دادم.»
 شایعه شده دادگان به‌دلیل اینکه بالای 65 سال دارد، نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند. عابدینی اما صحبت دیگری انجام می‌دهد: «شرایط سنی و مدرک را فیفا برداشت و در اساسنامه جدید اینها وجود ندارد. بنابراین دکتر دادگان مشکلی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد.»
 


Page Generated in 0.0057 sec