printlogo


کد خبر: 248730تاریخ: 1401/3/31 00:00
رقابت نابرابر
برای جذب گلزنان ایرانی

آرمن ساروخانیان
بازار نقل و انتقالات دوباره داغ شده و مدعیان در تلاش برای تکمیل تیم‌شان هستند، ولی در پازل آنها جای یک قطعه خالی است؛ مهاجم گلزن.
استقلال فصل گذشته با امیدواری زیادی ژستد را به تیمش اضافه کرد، ولی این مهاجم لیگ را با آمار ناامیدکننده تنها سه گل زده به پایان برد تا باشگاه تصمیم به قطع همکاری بگیرد. جور ژستد برای قهرمانی استقلال را کوین یامگا و امیرحسین حسین‌زاده کشیدند که روی هم 18 گل زدند، وگرنه ممکن بود انتظار هواداران این تیم برای قهرمانی طولانی‌تر شود. استقلال فعلاً سجاد شهباززاده را به تیمش اضافه کرده که فصل قبل با پیراهن سپاهان تنها 6 گل زد و برای اینکه نگران بحران خط حمله نباشد احتمالاً در روزهای آینده مجبور شود یک مهاجم خارجی هم به تیمش اضافه کند.
پرسپولیس هم فصل گذشته در خط حمله شرایط خوبی نداشت. بعد از مصدومیت آل‌‌کثیر، کادر فنی از عبدی، پاکدل و تمیروف به تناوب استفاده می‌کرد، ولی هیچکدام آن گلزنی که در حد یک مدعی قهرمانی باشد، نبودند. پرسپولیس برای این فصل فعالیت زیادی در بازار نقل و انتقالات داشته، ولی هنوز نتوانسته مهاجمی به تیمش اضافه کند و به نظر می‌رسد که گزینه اصلی آنها شهریار مغانلو باشد. او فصل گذشته برای سپاهان 9 گل زد تا بهترین گلزن ایرانی لیگ باشد.
در لیگی که 30 بازی دارد، استقلال و پرسپولیس نیاز به مهاجمی دارند که تعداد گل‌هایش دورقمی باشد، ولی پیدا کردن چنین بازیکنی سخت‌ترین مأموریت این روزهای دو باشگاه است. نگاهی به جدول گلزنان فصل قبل لیگ برتر نشان می‌دهد که رتبه‌های نخست در تسخیر خارجی‌ها بوده است. منشا، یامگا و پریرا به ترتیب 14، 11 و 9 گل زدند و همین آمار باشگاه‌ها را متقاعد می‌کند که اولویت‌شان برای خط حمله گزینه‌های خارجی باشند.
ولی آیا فوتبال ایران در تولید مهاجم گلزن مشکل دارد؟ نگاهی به ترافیک خط حمله تیم ملی خلاف این را ثابت می‌کند. بعد از طارمی و آزمون، تیم ملی مهاجمانی مثل صیادمنش، رضایی، انصاری‌فرد و علیپور دارد، ولی باشگاه‌های ایرانی توان مالی حفظ آنها را ندارند. مهاجمان گلزن بیش از دیگران زیر ذره‌بین هستند و بهترین‌ها خیلی زود جذب باشگاه‌های خارجی می‌شوند تا داخلی‌ها دائماً در جست‌و‌جوی یک گلزن مطمئن باشند.

 


Page Generated in 0.0053 sec