printlogo


کد خبر: 248723تاریخ: 1401/3/31 00:00
نگه‌ داشتن یحیی بهترین تصمیم ممکن بود!
بگوویچ: پرسپولیس با این تیم مدعی اول قهرمانی است

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
وینکو بگوویچ سال‌ها قبل در فولاد سرمربی یحیی گل‌محمدی بود و به همین دلیل شناخت خوبی از سرمربی پرسپولیسی‌ها دارد. با بگوویچ که خودش زمانی سرمربی پرسپولیس بود تماس گرفتیم تا درباره شرایط این روزهای این تیم و البته یحیی گل‌محمدی بپرسیم.
   
بالاخره شرایط تغییر کرد و یحیی در پرسپولیس ماندنی شد!
  واقعاً تعجب می‌کنم چطور بحث جدایی مربی خوبی مثل یحیی مطرح بود و از این مسأله بیشتر تعجب می‌کنم که از قرارداد یحیی با پرسپولیس دو سال دیگر باقی مانده بود، در حالی که بحث کنار گذاشتن این مربی هر از گاهی مطرح می‌شد. یحیی در فصولی که در پرسپولیس حضور داشت بهترین بود و چند عنوان قهرمانی را کسب کرد. حتی پرسپولیس را با شایستگی به فینال آسیا رساند، به همین دلیل حتماً لازم بود تا این مربی خوب که از او شناخت کافی دارم در پرسپولیس بماند تا به روند موفقیت‌های خودش ادامه دهد. یحیی می‌تواند باز هم پرسپولیس را به عنوان قدرت فوتبال ایران و یکی از قدرت‌های مطرح فوتبال آسیا مطرح کند.
اما قهرمان نشدن پرسپولیس در لیگ بیست و یکم هم انتقادهای زیادی را متوجه یحیی کرد.
  این انتظار از یک مربی که هر سال تیمش را به عنوان قهرمانی برساند انتظار زیادی است. اصولاً در فوتبال دنیا هم خیلی کم اتفاق می‌افتد که یک تیم تعداد قهرمانی‌های متوالی‌اش را به عدد پنج برساند، اتفاقی که برای پرسپولیس رخ داد و در این موفقیت مهم هم یحیی با چند قهرمانی نقش عمده‌ای داشت. بنابراین منطق فوتبال حکم می‌کند که احساسی برخورد نکنیم و چنین مربی‌ای را حفظ کنیم. فصل قبل هم من چند بازی پرسپولیس را دیدم و معتقدم پرسپولیس و یحیی جدا از یکی دو بازی که شاید در حد و اندازه واقعی خودشان ظاهر نشدند در سایر دیدارها خیلی خوب بودند. شاید نمونه یکی از این دیدارها دربی برگشت بود که اگر پرسپولیس کمی خوش‌شانس‌تر بود قادر بود آن بازی حساس و تعیین کننده را به سود خودش خاتمه دهد و فاصله امتیازی خود را به حداقل برساند.
در رابطه با تیم جدیدی که یحیی بسته اطلاعی دارید؟
  تا حدودی از این مسأله با خبرم. قطعاً یحیی که با تیمش زندگی کرده و در بازی‌های زیادی مسئولیت فنی را در اختیار داشته خیلی خوب می‌داند چطور کمبود تیمش را برطرف کند. یحیی با حضور بازیکنان بزرگی مانند بیرانوند و‌ پورعلی گنجی که سابقه ملی درخشانی دارند و همچنین مهره‌های مطرحی مانند دانیال اسماعیلی‌فر و گولسیانی و چند بازیکن جوان حتماً می‌تواند تیمش را باز هم به عنوان کاندیدای اصلی قهرمانی مطرح کند.
 


Page Generated in 0.0049 sec