printlogo


کد خبر: 248701تاریخ: 1401/3/31 00:00
از بین خارجی‌ها ماندن یامگا فقط قطعی شده
سیلوا پول زیاد می‌خواهد، پین شرط بزرگ داشت!

 مهدیه دریابیگی

فصل بیست و یکم برای استقلال فصل خوش‌یمنی بود و این تیم بعد از گذشت 9 سال قهرمان لیگ برتر شد. فصلی که استقلال به همراه خود پنج خارجی داشت؛ یکی مربی و چهار نفر بعدی بازیکنانی بودند که استقلال را تا پایان فصل یاری کردند. منهای ژستد که مورد انتقاد شدیدی قرار گرفت و فصل موفقی را پشت سر نگذاشت، چهار خارجی دیگر استقلال کارنامه خوبی از خودشان به جای گذاشتند. اما در میان این پنج خارجی در فصل آتی کدام یک از آنها با استقلال می‌ماند و کدام یک دیگر در کنار استقلالی‌ها نیست.
 
پین رفت
گابریل پین مربی ایتالیایی استقلال فصل بسیار موفقی را پشت سر گذاشت. استقلال در این فصل بهترین خط دفاع لیگ را از آن خود کرد و یک رکورد جالب از خود به جای گذاشت. این درخشش خط دفاعی استقلال به پای گابریل پین نوشته شد. پین محبوبیت خاصی نزد هواداران پیدا کرد تا جایی که حتی وقتی فرهاد از استقلال رفت گفته شد این مربی در استقلال ماندنی است، اما پین به کشورش بازگشت و در پاسخ به استقلالی‌ها گفت در صورتی حاضر است به استقلال دوباره برگردد که نفر اول نیمکت استقلال باشد؛ خواسته‌ای که با اجابت مسئولان استقلال مواجه نشد و به نظر می‌رسد تا اینجای کار بازگشت گابریل کاملاً منتفی شده است مگر اینکه اتفاق تازه‌ای بیفتد.
 
ژستد، خارجی ناکام استقلال
ژستد مهاجم استقلال در فصل بیست و یکم با انتقادات زیادی مواجه شد و هر چقدر فرهاد خواست که از این بازیکن حمایت کند، اما عملکرد او باعث شد هواداران ناراضی باشند تا جایی که با اتمام فصل، ژستد نخستین بازیکن خارجی استقلال بود که چمدان‌های خود را بست و به کشورش بازگشت. ژستد برای فصل بعد در کنار تیم استقلال نخواهد بود و قطعاً مسئولان باشگاه استقلال به‌دنبال جانشین برای این بازیکن خواهند بود.
 
یامگا می‌ماند
یامگا برای استقلال شروع طوفانی داشت و دو گلی که در بازی اول خود به ثمر رساند باعث شد از همان ابتدا خودش را در دل هواداران جا کند. یامگا بدون شک موفق‌ترین بازیکن خارجی فصل بیست و یکم استقلال بود و با زدن 10 گل برای استقلال، در جدول گلزنان لیگ برتر هم در مکان دوم قرار گرفت. یامگا قرارداد دوساله‌ای با استقلال دارد و بنا به ادعای مسئولان استقلال هیچ بند قراردادی برای جدایی ندارد و به احتمال زیاد برای فصل بعد هم در استقلال می‌ماند.
 
آمانوف
 آمانوف بازیکن ازبک استقلال از جمله بازیکنانی است که نمی‌توان به‌صورت مطلق او را موفق دانست و از طرفی هم نمی‌شود این بازیکن را ناموفق قلمداد کرد. رضایت نصفه و نیمه هواداران از آمانوف باعث شد مسئولان استقلال خیلی تکاپویی برای حفظ این بازیکن نداشته باشند به همین دلیل در مورد آمانوف حرف‌های ضد و نقیضی گفته می‌شود که شانس حضورش در استقلال را پنجاه- پنجاه کرده است. البته همه چیز به تصمیم نهایی سرمربی جدید استقلال بستگی دارد. باید دید در نهایت چه تصمیمی برای این بازیکن می‌گیرند.
 
سیلوا پول زیاد می‌خواهد
 با توجه به اینکه اواسط فصل گذشته دو مدافع استقلال به خاطر خدمت سربازی موظف به جدایی از این تیم شدند استقلالی‌ها برای جذب مدافع خارجی دست به کار شدند و در نهایت با سیلوای برزیلی به توافق رسیدند. این بازیکن خیلی خوب در استقلال جواب داد و توانست جای خالی دو بازیکن را بخوبی پر کند، اما قرارداد سیلوا برای نیم‌فصل بود و این بازیکن برای ماندن در استقلال نیاز به قرارداد جدید دارد. این‌طور که گفته می‌شود سیلوا برای ماندن پول زیادی طلب کرده که تا اینجای کار تمدید قراردادش را تحت‌الشعاع قرار داده است و مشخص نیست در استقلال می‌ماند یا نه.
 


Page Generated in 0.0134 sec