printlogo


کد خبر: 248681تاریخ: 1401/3/31 00:00
باخت مرد شماره یک در فینال پرحاشیه هال

دانیل مدودف، مرد شماره یک تنیس جهان در فینال مسابقات آزاد هال آلمان، دو  ست متوالی مغلوب هوبرت لوکاژ شد و از کسب مقام قهرمانی باز ماند. ستاره روس که اخیراً صدر رنکینگ رده‌بندی تنیس جهان را از نواک جوکوویچ گرفته است، در مسابقه‌ای که حریفش بهترین عملکرد خود را در فصل زمین چمن مسابقات تنیس سال‌ جاری ارائه کرد، ست اول را با نتیجه 6 بر یک و ست دوم را با نتیجه 6 بر 4 باخت. این اولین قهرمانی لوکاژ، مرد لهستانی شماره 10 رده‌بندی ATP در زمین‌های چمن و اولین قهرمانی او در سال 2022 بود.
لوکاژ که به‌عنوان تنیسوری سید پنجمی در مسابقات تنیس آزاد هال شرکت کرده بود، سه مرتبه در ست‌های سرویس مدودف او را بریک کرد و در نهایت در عرض 63 دقیقه کار او را در مسابقه‌ای که در ورزشگاه اوول آره‌نا برگزار شد، یکسره کرد تا پنجمین قهرمانی حرفه‌اش را کسب کند.
این مسابقه اما با یک حاشیه غیرمنتظره همراه بود. در اواخر ست اول که مدودف خودش را برای قبول شکست آماده کرده بود، یک تماشاگر به داخل زمین مسابقه پرید و تلاش کرد خودش را به تور وسط زمین برساند و خودش را به آن گره بزند - اقدامی مشابه آنچه در رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه رخ داد - اما توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. گویا این فرد یکی از فعالان حوزه محیط زیست بوده که قصد داشت به این شیوه جهان را متوجه آسیب‌های وارد به محیط زیست کند.
لوکاژ با کسب پیروزی در این مسابقات به هفتمین تنیسور در تاریخ عصر آزاد تنیس تبدیل شد که در 5 فینال نخست دوران بازیگری‌شان موفق به کسب پیروزی شده‌اند. همچنین با این پیروزی، مرد 25 ساله لهستانی در مصاف‌های رودررو با مدودف 3 بر 2 از رقیب روس خود پیش افتاد. او پیش از این هم در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های تنیس آزاد میامی در ماه مارس حریف روس خود را شکست داده بود.
 


Page Generated in 0.0053 sec