printlogo


کد خبر: 248679تاریخ: 1401/3/31 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و یکم
تیــم داخــل خانــه



نگاه فنی
جعفر برزگر  
پیکان دو نیم‌فصل کاملاً متفاوت را تجربه کرد. آنها شروع بسیار خوبی در نیم‌فصل اول داشتند. به طوری که از 4 بازی ابتدایی‌شان 10 امتیاز به دست آوردند. اما پس از آن در شش هفته بعدی دچار افت شدند. با این حال از 15 بازی 199 امتیاز کسب کردند. اما در نیم‌فصل دوم عملکردشان ضعیف‌تر بود.

حذف مقابل استقلال   
پیکان در اولین بازی حذفی میزبان تیم لیگ یکی قشقایی شیراز شد. آنها در جریان بازی یک ضربه پنالتی را توسط مهدی محبی از دست دادند اما در دقیقه 74 باز هم یک ضربه پنالتی را به دست آوردند که این بارغلامرضا ثابت ایمانی آن را به گل تبدیل کرد. حریف بعدی‌شان استقلال تهران بود که به دلیل درگیری تعداد زیادی از بازیکنان آبی‌پوش به ویروس کرونا برگزاری این بازی به تعویق افتاد. پیکانی‌ها این بازی را با نتیجه 1-0 واگذار کردند.

صالحی، مؤثرترین
29 بازیکن در لیگ بیست و یکم برای پیکان به میدان رفتند.اما عملکرد بازیکنانی مثل اسماعیل بابایی، علیرضا کوشکی، مجتبی حقدوست، پیمان رنجبری و ابراهیم صالحی نسبت به بقیه متفاوت بود که این آخری با 1983 دقیقه بازی، چهار گل زده و دو پاس گل بازیکن بهتری بود.

تغییر نتیجه مقابل گل‌گهر
در هفته هفتم پیکان میزبان تیم پرمهره گل‌گهر سیرجان بود. مسابقه‌ای که با گل دقیقه 23 پورعلی به نفع شاگردان امیر قلعه‌نویی تمام شد. اما حضور 79 دقیقه ای اریک باینامو بازیکن گابنی گل‌گهر و اعتراض پیکانی‌ها باعث شد  نتیجه مسابقه تغییر کند و 3-0 به نفع تیم تهرانی شود.

جدایی بازیکنان کلیدی در نیم‌فصل
تیم پیکان در نقل و انتقالات نیم‌فصل چند بازیکن کلیدی‌اش را از دست داد. علیرضا کوشکی که بهترین عملکرد را در 16 هفته ابتدایی داشته به فولاد خوزستان رفت. نادر محمدی اوت‌انداز معروف لیگ هم به تراکتور انتقال پیدا کرد. شاید از انتقال آنها پول قابل توجهی به پیکان رسیده باشد اما به لحاظ فنی مشکلاتی را برای این تیم ایجاد کرد.

12 هفته بدون برد
پیکان در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی به دست نیاورد. شاگردان مجتبی حسینی در آخرین مسابقه‌ای که به پیروزی رسیدند به هفته هجدهم و بازی با ذوب‌آهن برمی‌گردد. سریال تساوی‌ها و نتیجه نگرفتن‌های‌شان این تیم را کلافه کرده بود. این روند  ادامه داشت تا پایان فصل و در نهایت آنها در 12 بازی باقی‌مانده با هشت تساوی و چهار شکست به کار خود پایان دادند.

تیم خارج از خانه
 تیم‌هایی که نسبت به بقیه تیم‌ها تماشاگران کمتری دارند برای‌شان بازی داخل و خارج خانه تفاوت زیادی ندارد مگر اینکه زمین اختصاصی‌شان کیفیت خوبی داشته باشد. پیکان همین شرایط را تجربه کرد. شاگردان مجتبی حسینی از 15 مسابقه خانگی‌شان 9 امتیاز به دست آوردند در حالی که از همین تعداد بازی خارج از خانه 25 امتیاز را کسب کردند.

جذب مهاجم خارجی
تیم پیکان در اواخر نیم‌فصل دوم یک مهاجم اهل سومالی را به خدمت گرفت. او از دقیقه 78 بازی هفته بیست و پنجم مقابل پرسپولیس به جای ابراهیم صالحی وارد میدان شد.
تیتو اوکلو که در چهار مسابقه به‌عنوان یار جانشین به میدان رفت، پس از حضور تأثیرگذار در دیدار هفته بیست و نهم مقابل آلومینیوم اراک، در آخرین بازی جزو ۱۱ بازیکن اصلی مقابل مس رفسنجان قرار گرفت و توانست یک گل بزند.  این مهاجم بلند‌قامت که در بازی مقابل آلومینیوم با سرعت بالای خود نفوذهای خطرناکی داشت و علاوه بر خلق یک موقعیت، شوت ریباند شده‌اش گل تساوی را برای پیکان به همراه داشت، دروازه مس رفسنجان را هم در دقیقه 32 از روی نقطه پنالتی باز کرد.


 


Page Generated in 0.0056 sec