printlogo


کد خبر: 248674تاریخ: 1401/3/31 00:00
بابایی: به آنچه می‌خواستیم نرسیدیم
پیکان نمی‌تواند تیم کهکشانی داشته باشد


سوال و جواب
اکبر منتشلو  
پیکان با مجتبی حسینی روزهای سختی را در لیگ بیست و یکم سپری کرد و نوسانات این تیم در رویارویی با حریفان، حسابی بازیکنان و کادر فنی پیکان را کلافه کرده بود. قرار گرفتن در جایگاه نهم جدول هر چند برای حسینی و بازیکنانش ایده‌آل نبود، اما رتبه تک‌رقمی برای تیمی مثل پیکان، خیلی هم بد نبود. اسماعیل بابابی مهاجم پیکان از بالا و پایین‌های تیمش حرف‌هایی دارد و معتقد است که پیکان به آنچه که باید می‌رسید، نرسید و لیگ بیست و یکم برای تیمش خوب پیش نرفت، هر چند او پیکان را تیمی با ساختاری قوی و البته با بودجه مشخص می‌داند.

لیگ بیست و یکم هم به پایان رسید و البته پیکان جایگاه بهتری از نهمی به دست نیاورد، راضی‌کننده بود؟
نه راضی نبودیم، فکر می‌کنم پیکان به آنچه که می‌خواست و لیاقت و ظرفیت‌اش را داشت، نرسید.
دلیل خاصی داشت، یعنی می‌توانی احیاناً به ضعف بازیکنان یا کادر فنی و... اشاره کنی؟
دلایل متعددی داشت، به نظرم اصلاً بحث ضعف بازیکنان یا کادر فنی نبود، اتفاقاً هم کادر فنی و هم بازیکنان توانمندی داشتیم. اما به هر حال بدشانسی آوردیم و البته بی‌تجربگی بازیکنان که خودم هم جزیی از آنها بودم، خیلی جاها ما را از گرفتن امتیازات محروم کرد. در حالی که هم بازیکنان خیلی زحمت می‌کشیدند و هم کادر فنی بر همه چیز مسلط بود.
چه دلیلی برای این حرف که بی‌تجربه بودید، وجود دارد؟
شما بازی‌ها را بررسی کنید ما در خیلی از بازی‌ها، در دقایق پایانی بازی یا بازی را واگذار کردیم  یا بازی برده را با تساوی عوض کردیم. این دلیل خوبی برای بی‌تجربگی ما بود. از طرف دیگر خیلی جاها از اشتباهات داوری هم ضربه خوردیم. برای تیمی مثل پیکان این شرایط می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد. اما با تلاش بازیکنان و کادر فنی، توانستیم رتبه تک‌رقمی به دست آوریم که از نظر من، خوب است.
این یعنی اینکه رتبه تک‌رقمی برای پیکان راضی‌کننده بود؟
اصلاً این‌طور نیست، در آخرین بازی که انجام دادیم و لیگ تمام شد، همه ناراحت بودند، کادر فنی، بازیکنان و... بابت اینکه نتوانسته بودیم رتبه بهتری به دست بیاوریم، ناراحت بودند و واقعاً می‌توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم. اما به هر حال جوان‌ترین تیم لیگ بودیم و با وجود اینکه هدف ما چیز دیگری بود، اما رتبه تک‌رقمی هم با شرایطی که سایر تیم‌ها داشتند، رتبه بدی نیست.
خروج برخی بازیکنان در نتایج پیکان چقدر تأثیرگذار بود؟
در نیم‌فصل برخی بازیکنان از تیم جدا شدند که تأثیر منفی روی نتایج گذاشت، تازه تیم هماهنگ شده بود که این اتفاق افتاد و قطعاً تأثیر منفی داشت.
البته روند پیکان در طول سال‌هایی که در لیگ برتر بوده، همین روند بوده و کمتر توانسته در جمع مدعیان قرار بگیرد.
ساختار باشگاه پیکان، ساختار بسیار خوب و قوی است، اما این باشگاه هیچ وقت به‌دنبال جذب ستاره‌ها نبوده و هیچ وقت تیم کهکشانی نساخته است. این باشگاه با توجه به بودجه محدودی که در اختیار دارد، اصلاً نه می‌خواهد و نه می‌تواند بازیکنان چند میلیاردی بگیرد. همین امسال که 8 بازیکن پیکان در لیگ برتر بازی می‌کردند، از امیدهای باشگاه پیکان بودند. البته این را هم بگویم که قرارداد بازیکنان پیکان بسیار پایین است و با همین ساختار و روش، بازیکنان بسیار خوبی را به فوتبال معرفی کرده است.
اولین تجربه کاری شما با مجتبی حسینی بود؛ راضی بودی؟
واقعاً باید از مجتبی حسینی و همکارانش تشکر کنیم که این قدر به جوانان بها می‌دهند. آنها با کاری که انجام می‌دهند، آینده فوتبال ایران را می‌سازند. واقعاً بازی دادن به بازیکنان تازه‌وارد و جوانان جسارت می‌خواهد اما حسینی این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد و فکر می‌کنم همه بازیکنان ما قدردان زحماتش هستند. از کار با آقای حسینی لذت بردم و خیلی چیزها یاد گرفتم.
این رضایت یعنی یک فصل دیگر هم با حسینی کار خواهی کرد؟
معلوم نیست، من چند تماس داشتم برای همکاری، اما هنوز از باشگاه پیکان تماسی با من نگرفته‌اند و اگر بار دیگر شاگرد حسینی باشم، باعث افتخارم خواهد بود. خدمتی که مجتبی حسینی به باشگاه پیکان کرد، واقعاً بی‌نظیر بود. حسینی و باشگاه پیکان تا حالا فوتبالیست‌های جوان و نفرات زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده‌اند و باید قدردان آنها باشیم. به نظرم آینده فوتبال ایران باید در دست مربیانی مثل حسینی، تارتار، عنایتی، ربیعی و... باشد، این مربیان جوان و باانگیزه هستند و در هر تیمی باشند، بیشترین تلاش را برای موفقیت تیم و معرفی فوتبالیست‌های جوان انجام می‌دهند.
از عملکرد خودت راضی هستی؟
نه به هیچ وجه از عملکردم راضی نیستم، اما باتوجه به نتایجی که پیکان گرفته، توانستم عملکرد خیلی بهتری نسبت به فصل گذشته داشته باشم و عملکردم قابل قبول بود. نیم‌فصل اول خیلی خوب کار کردیم، اما نیم‌فصل دوم نتوانستیم به این روند ادامه دهیم.
درست است؛ در نیم‌فصل دوم چند بازی نتوانستید بردی داشته باشید، دلیل خاصی داشت؟
همانطور که گفتم، برخی بازیکنان رفتند و عجیب‌تر اینکه در نیم‌فصل دوم، بازیکنان ما مرتب مریض می‌شدند و سرماخوردگی شدید دست از سر تیم برنمی‌داشت و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، حتماً می‌توانستیم جایگاه بهتری کسب کنیم.

 


Page Generated in 0.0042 sec