printlogo


کد خبر: 248673تاریخ: 1401/3/31 00:00
خبر و مصاحبه


چرا فدراسیون با اسپانسر قرارداد نمی‌بندد؟

در شرایطی که تیم ملی رقابت‌های جام جهانی را در پیش دارد، فدراسیون فوتبال همچنان درگیر مشکلات مالی است و همین مسأله باعث شده تا چالش‌هایی هم برای برگزاری بازی‌های دوستانه ایجاد شود. با این شرایط چرا فدراسیون تا‌کنون اسپانسری جذب نکرده است؟ خداداد افشاریان، در گفت‌و‌گویی که با خبرنگاران داشت، در پاسخ به این سؤال گفت: «برای هر موضوع فراخوان زده‌ایم اما متأسفانه هنوز جامه عمل نپوشیده است. گیرهای اداری و حقوقی وجود دارد ولی حیاتی است که الان به ما پول تزریق شود.»
عضو هیأت رئیسه فدراسیون در واکنش به اینکه چرا استقلال و پرسپولیس می‌توانند اسپانسرهای میلیاردی جذب کنند اما تیم ملی خیر، پاسخ داد: «شاید فدراسیون مقصر باشد اما فراخوان زده‌ایم و ان‌شاءا... اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.»

پاسخ افشاریان به خبر درگیری اسکوچیچ و ماجدی:
ماجدی، پسر خوش‌مشربی است

در روزهای گذشته نشستی بین سرپرست فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی برگزار شد که پس از پایان این جلسه، اخباری در خصوص درگیری لفظی و فیزیکی میرشاد ماجدی و دراگان اسکوچیچ مطرح شد که البته بلافاصله از سوی ماجدی تکذیب شد. دیروز اما دوباره این موضوع را از عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال پرسیدند و افشاریان این‌طور پاسخ داد: «شما آقای ماجدی را نمی‌شناسید. او به حدی فوتبالی و فنی است که کاملاً از این رفتارها به دور است. با حضور آقای ماجدی من شخصاً در مورد تیم ملی و مربیان و سرمربیان دغدغه‌ای ندارم. این مسأله کذب محض است و اتفاقی نیفتاده است. آقای ماجدی کارش را بدرستی انجام می‌دهد و پسر خوب و خوش مشربی است و ان‌شاءا... بتواند اتفاقات خوبی رقم بزند.»

سهیل مهدی: شاید سوپرجام قبل از لیگ برتر نباشد

سهیل مهدی، رئیس کمیته برگزاری لیگ برتر در حاشیه برگزاری جلسه افسران امنیتی در مورد نشست با سرمربیان لیگ برتری برای برنامه‌ریزی لیگ توضیح می‌دهد: «یک هم‌اندیشی بود اما دیدیم قراردادها قطعی نیست و سرمربیان بالای تیم‌شان نیستند و در حال مذاکرات هستند. ما منتظریم سرمربی ۱۲ تیم مشخص شود. ما ۲۰ مرداد شروع لیگ را داریم که بعد از ایام عاشورا و تاسوعا است. ما سعی می‌کنیم لیگ را با سوپرجام شروع کنیم که با شادی است و سعی می‌کنیم در فرصت مناسب لیگ را با سوپرجام آغاز کنیم.» او راجع به زمان قرعه‌کشی می‌گوید: «ابتدا باید برنامه زمانبندی لیگ را قطعی کنیم و بعد برای قرعه‌کشی در خدمت شما هستیم. تمام فشار ما این است که نیم‌فصل مصادف با جام جهانی باشد.»

سقف قرارداد به فوتبال ایران باز نمی‌گردد

با وجود بدهی برخی از باشگاه‌ها در لیگ برتر قراردادهای مالی محدود نخواهد شد و سقف قرارداد قرار نیست بار دیگر به فوتبال ایران برگردد. این خبری است که از سوی جمشید نورشرق، رئیس کمیته وضعیت اعلام شده است. البته او بار دیگر تأکید کرده شرط ثبت قراردادهای جدید از سوی باشگاه‌ها پرداخت بدهی‌ها است. نورشرق در این رابطه توضیح می‌دهد: «هیچ مبنایی نداریم که با پرداخت درصد مشخصی مجوز ثبت صادر شود. روال گذشته هم نشان داده که در نظر گرفتن سقف، نتایج مطلوبی نداشته و باعث تفاوت در باشگاه‌های مختلف می‌شود. بنابراین باشگاهی که سابقه بدهی طبق احکام قطعی دارد حتماً اجازه ثبت نخواهد داشت. از نظر فدراسیون مشکلی نیست که شما هر قراردادی را با هر مبلغی طبق بودجه باشگاه ببندید ولی باید وضعیت مالی را مشخص و دیون معوق را تسویه کنید که این موضوع به نفع باشگاه‌ها و فوتبال کشور است.»

وعده فدراسیون؛ بدهی داخلی و خارجی
فرقی ندارد

این همواره مورد گلایه بازیکنان و مربیان ایرانی بوده که چطور باشگاه‌ها مکلف به پرداخت بدهی‌های خارجی می‌شوند اما نسبت به پرونده‌های داخلی بی‌تفاوت هستند و هیچ الزامی هم برای آنها به منظور پراخت بدهی‌های داخلی صورت نمی‌گیرد. نورشرق، رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال می‌گوید: «نباید هیچ تفاوتی بین دیون داخلی و خارجی باشگاه‌ها وجود داشته باشد. این شعار نیست بلکه یک اعتقاد است. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی تحت مقررات بین‌المللی و نظامات داخلی فعالیت می‌کند. همانگونه که نسبت به دیون خارجی با قاطعیت برخورد می‌شود و باشگاه‌ با اولویت تسویه می‌کند، در مورد دیون داخلی هم باید دقیقاً با همین وضعیت برخورد شود. نتیجه برخورد یکسان این است که دیگر قراردادی نمی‌بندید که خارج از بودجه باشگاه باشد و توان پرداختش را نداشته باشید اما اگر بدانید با مماشات برخورد می‌شود و مشکلی ندارید، ممکن است قراردادهایی بسته شود که مدیرعامل باشگاه بگوید حالا این فصل را بگذرانیم اصلاً معلوم نیست فصل بعد باشم یا نه! از هر طرف به این قضیه نگاه کنیم مصلحت فوتبال ما در رعایت دقیق این مقررات و ضوابط است.»

در صورت لغو ایران – آرژانتین
شمسایی: چاره نداشته باشیم، به تایلند می‌رویم

این اتفاق مشابه لغو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال در برابر کانادا است به این خاطر که ابتدا همه مقدمات برگزاری این بازی مهیا شده بود. وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این سؤال که آیا دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال ایران با آرژانتین به طور رسمی لغو شده است یا خیر، گفت: «نمی‌دانم. مکاتبه ما انجام شده بود، اما برخی کارها دست ما و فدراسیون نیست. دعوتنامه فدراسیون آرژانتین به ما رسید و اسامی بازیکنان تیم ملی را از ما خواستند، اما کار باید از طریق سفارتخانه پیگیری شود. روز پنجشنبه با میرشاد ماجدی و احسان اصولی جلسه داشتیم و گفتم اگر بازی به‌خاطر مسائل خارجی لغو شود، می‌پذیرم، اما فدراسیون ما نباید کم‌کاری کند. سرمربی آرژانتین پیگیر وضعیت ما بود و از آرژانتینی‌ها می‌خواهیم دلیل این تصمیم را به ما بگویند.» وحید شمسایی در پاسخ به این سؤال که برنامه تیم ملی فوتسال برای جایگزینی دیدار با آرژانتین چیست؟ اینگونه توضیح داد: «با سرمربی اسپانیا مذاکره کرده‌ایم و ماجدی گفت این تیم را به ایران بیاوریم. ما در نامه‌های خود به کشورهای صاحب سبک فوتسال، درخواست بازی رفت و برگشت می‌کنیم. اگر چاره‌ای نداشته باشیم، در تورنمنت تایلند شرکت می‌کنیم و نامه سفر به این کشور را زده‌ایم. اگر بخواهیم به تایلند برویم، باید از غرب به شرق آسیا سفر کنیم؛ سپس به مرکز قاره می‌آییم و بعد به غرب آسیا بازمی‌گردیم. تغییر ساعت زیادی خواهیم داشت و سفر ما تا تایلند 8 ساعت طول می‌کشد.»

اعلام رسمی سرمربی جدید و فهرست تیم ملی فوتبال زنان

اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال زنان از ششم تیر با هدایت مریم آزمون در مرکز ملی فوتبال آغاز می‌شود.
 به گزارش ایسنا، مریم آزمون به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال زنان انتخاب شد و از این به بعد به جای مریم ایراندوست روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند. بعد از این انتخاب، آزمون فهرست مورد نظر خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیای مرکزی موسوم به کافا اعلام کرد.
اردوی آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور در کافا از ۶ تیرماه در مرکز ملی فوتبال زیر نظر سرمربی و کادر فنی آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه ۱۴ تیر ادامه خواهد داشت. بازیکنان در روز پایانی اردو به مسابقات کافا که به میزبانی تاجیکستان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد. افسانه چتر نور، شبنم بهشت، عارفه سیدکاظمی، ملیکا متولی، فاطمه امینه برازجانی، رقیه جلال‌نسب، زینب عباسپور، حدیث بساط شیر، هستی فروزنده، زهرا علیزاده و فاطمه ستوده، رژین تمریان، فاطمه یوسفی، زهره کودایی، سارا ظهرابی‌نیا، هاجر دباغی، فاطمه عادلی، مینا نافعی، ثنا صادقی، مرضیه نیکخواه، شقایق روزبهان، فاطمه پسندیده، فاطمه اردستانی، غزاله بنی طالبی، فاطمه شبان، فاطمه مخدومی، هادیه کر، زهرا معصومی، مریم محمدی، محدثه زلفی، فاطمه قاسمی و مطهره دانش‌آموز ۳۱ بازیکن دعوت شده به اردوی ملی هستند.
 از ۳۱ بازیکن دعوت شده به اردو ۲۳ بازیکن به مسابقات کافا اعزام خواهند شد. همچنین بازیکنان باشگاه خاتون بم بر اساس توافق کادر فنی تیم ملی و فدراسیون فوتبال با این باشگاه به منظور حضور قدرتمندانه در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و در راستای حمایت همه جانبه از نماینده فوتبال ایران در این مسابقات، تیم ملی فوتبال را در اردوی پیش رو و مسابقات کافا همراهی نمی‌کنند.






 


Page Generated in 0.0053 sec