printlogo


کد خبر: 248569تاریخ: 1401/3/29 00:00
با وجود حضور 21 بازیکن در لیست فعلی پرسپولیس
ترافیک در دفاع میانی، کمبود در 5 پست حساس!

در حال حاضر پرسولیس با در نظر گرفتن بازیکنانی که قرارداد دارند و نفرات جدیدی که حضورشان قطعی شده 21 بازیکن دارد اما در 5 پست حساس مدافع چپ، مدافع راست، هافبک کناری، هافبک مرکزی و مهاجم بازیکنان حاضر در لیست رقیب مهمی ندارند و در هر یک از این پست‌ها نیاز به جذب یک بازیکن دیگر احساس می‌شود.
با جذب بیرانوند و ماندن احمد گوهری، پرسپولیس دو دروازه‌بان دارد و مثل دو فصل گذشته امیرمحمد یوسفی گلر سوم خواهد بود مگر اینکه او دیگر نخواهد به این وضعیت ادامه دهد و یک گلر جوان دیگر جایگزینش شود. در پست مدافع میانی اگر جذب ولسیانی را تمام شده بدانیم بدون در نظر گرفتن سیدجلال حسینی که احتمالاً به کادر فنی اضافه می‌شود یا علیرضا ابراهیمی که قراردادش به پایان رسیده و جدا خواهد شد در حال حاضر پرسپولیس 5 مدافع میانی دارد؛ فرشاد فرجی، وحدت حنانوف و علی نعمتی از فصل قبل و مرتضی پورعلی گنجی و گئورگی ولسیانی خریدهای جدید.
در دفاع چپ شرایط نامساعد است. گفته می‌شود یحیی حاضر به تمدید قرارداد علی شجاعی و سعید آقایی نیست و اگر اینگونه باشد وحید امیری و محمدمهدی احمدی گزینه‌های بازی در دفاع چپ خواهند بود. از فصل قبل رضا جودکی یکی از بازیکنان جوان هم در این پست حضور دارد که هنوز مشخص نیست یحیی او را نگه می‌دارد یا نه.
در دفاع راست فعلاً دانیال اسماعیلی‌فر گزینه نخست است و تکلیف رامین رضاییان مشخص نیست ضمن اینکه سیامک نعمتی هم قابلیت بازی در این پست را دارد. منوچهر صفروف هم قرارداد دارد اما گفته می‌شود باشگاه او را نمی‌خواهد.
در مرکز خط میانی پرسپولیس فعلاً میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا و سروش رفیعی را دارد و باید وضعیت محمد شریفی و رضا اسدی را روشن کند.
در کناره‌های خط میانی با مهدی ترابی ستاره ملی‌پوش تیم تمدید شده و امید عالیشاه کاپیتان دوم تیم پرسپولیس اما از بین آن همه هافبک کناری گزینه مهم دیگری در لیست در دسترس پرسپولیس دیده نمی‌شود. وضعیت پهلوان، شجاعی و سیامک نعمتی نامشخص است و تنها محمد عمری از جوان‌های فصل قبل می‌تواند با پرسپولیس ادامه دهد.
در خط حمله هم حامد پاکدل و مهدی عبدی با پرسپولیس قرارداد دارند ضمن اینکه شیرزود تمیروف هم مهاجم دیگری است که از قراردادش با پرسپولیس یک فصل دیگر باقی مانده اما گفته می‌شود شاید یحیی او را نخواهد.
پرسپولیس در حال حاضر 21 بازیکن تحت قرارداد دارد؛ علیرضا بیرانوند، احمد گوهری، امیرمحمد یوسفی، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مرتضی پورعلی گنجی، وحدت هنانوف، محمدمهدی احمدی، وحید امیری، رضا جودکی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، امید عالیشاه، محمد عمری، حامد پاکدل، مهدی عبدی، منوچهر صفروف و شیرزود تمیروف. در حال حاضر پرسپولیس در پست دفاع چپ، دفاع راست، هافبک میانی، مهاجم و هافبک کناری حداقل نیاز به جذب یک بازیکن مهم دیگر دارد. در کناره‌های خط دفاع حداقل باید دو بازیکن شاخص حضور داشته باشند که با هم رقابت کنند. در خط میانی نیاز به جذب یک هافبک وسط دیگر حس می‌شود و بعد از اینکه یحیی، محمد خدابنده‌لو را از دست داد اگر نتواند بازیکن جدید دیگری بگیرد یکی از بین رضا اسدی و محمد شریفی باید حفظ شوند.
در پست دفاع راست مشخص نیست رقیب اسماعیلی‌فر چه کسی خواهد بود و اگر باشگاه و گل‌محمدی، رضاییان را نخواهند حداقل سیامک نعمتی باید حفظ شود تا در این پست هم بکاپ مناسبی وجود داشته باشد.
در پست دفاع چپ وضعیت کاملاً نامشخص است. مشخص نیست وحد امیری کی آماده خواهد شد اما یحیی روی علی نعمتی و محمدمهدی احمدی هم حساب باز کرده و شاید قید شجاعی و آقایی را کلاً بزند. در کنار‌های خط میانی هم کمبود بازیکن دیده می‌شود و اگر پهلوان جدا شود حتماً باید بازیکنی مثل سعید صادقی یا در قواره او جذب کنند. در خط حمله هم پرسپولیس دنبال یک مهاجم خارجی است و اگر قرارداد آل‌کثیر تمدید نشود یا قرارداد تمیروف فسخ شود سه مهاجم نوک در تیم حضور خواهند داشت و در شرایط ایده‌آل نیاز به جذب یک مهاجم نوک دیگر احساس می‌شود. به صورت خلاصه اینکه پرسپولیس حالا در پست مدافع میانی‌اش ترافیک شدیدی ایجاد کرده اما در 5 پست مهم و حساس نگرانی‌ها و کمبودهایی دارد که با جذب یا حفظ دو سه بازیکن دیگر و البته جابه‌جایی‌هایی که می‌تواند داشته باشد (با حضور بازیکنان چند پسته) این کمبودها را برطرف کند.
 

Page Generated in 0.0047 sec