printlogo


کد خبر: 248565تاریخ: 1401/3/29 00:00
خبر

 
طلای پارادوچرخه‌سواری آسیا برای ایران
در اولین روز از رقابت‌های پارادوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا که در هندوستان و در ماده پیست در حال برگزاری است، نماینده ایران در یک کیلومتر انفرادی به مدال طلا دست یافت. فرزاد بهروز در این مسابقات در بین ۷ ورزشکار شرکت‌کننده در یک کیلومتر انفرادی ماده پیست با ثبت زمان یک دقیقه و ۱۶ ثانیه اول شد و نمایندگانی از هندوستان دوم و سوم شدند. ایران در این ماده یک نماینده دیگر داشت. مهدی محمدی رکابزن دیگر ایران بود که از رسیدن به خط پایان بازماند. محمدی در مسابقات قهرمانی آسیا تاجیکستان در رشته جاده موفق به کسب مدال طلا شده بود. این رقابت‌ها به‌مدت ۳ روز در هندوستان ادامه دارد و امتیاز آن برای کسب سهمیه ورودی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس محاسبه می‌شود، بنابراین هر دوچرخه‌سواری که بتواند بیشترین امتیاز را کسب کند، شرایط حضورش در بازی‌های پارالمپیک فراهم می‌شود.
 
رکابزنان سرعتی ایران دور از مدال آسیا
در نخستین روز از مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا در هند، ایران در دو ماده سرعتی نماینده داشت که موفق به کسب مدال نشدند. در ماده تیمی اسپرینت زنان، ایران با ترکیب فاطمه هداوند، مائده نظری و ستاره زرگر به رقابت پرداخت که زمان ۵۲ ثانیه و ۳۸۶ صدم ثانیه را ثبت کرد و در رده پنجم قرار گرفت و از صعود به مرحله بعد بازماند.
در ماده تیمی اسپرینت جوانان پسر نیز پنج تیم رقابت داشتند که تیم ایران در رده پنجم قرار گرفت و از صعود به مرحله بعد و تلاش برای کسب مدال بازماند. تیم ایران با ترکیب امیرعلی علیزاده، محمد‌امین رحیم‌آبادی و سهیل عباسیان زمان ۴۸ ثانیه و ۷۷۱ صدم ثانیه را به ثبت رساند.
 
چهل و هشتمی شناگر ایران در قهرمانی جهان
مهرشاد افقری در ماده ۵۰ متر پروانه مسابقات قهرمانی جهان بوداپست چهل و هشتم شد. در جریان مسابقات شنای قهرمانی جهان که در بوداپست مجارستان در حال برگزاری است، مهرشاد افقری در دسته چهارم ماده ۵۰ متر پروانه به آب زد. او با رکورد 77/24 در دسته خودش در رده هفتم ایستاد و در پایان مرحله مقدماتی در رده چهل و هشتم قرار گرفت. در ماده ۵۰ متر پروانه ۷۰ شناگر حضور داشتند. متین سهران دیگر نماینده ایران در این مسابقات باید سه‌شنبه (۳۱ خرداد) در ماده ۱۰۰ متر آزاد به رقابت بپردازد. نوزدهمین دوره مسابقات شنای قهرمانی جهان از ۲۸ خرداد تا ۱۲ تیر در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود. ایران در این مسابقات دو نماینده دارد. افقری در ۵۰ و ۱۰۰ متر  پروانه و متین سهران در ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد رقابت می‌کنند.
 
امیر غفور به 
شهداب یزد پیوست
امیر غفور، قطر پاسور باتجربه والیبال ایران با قراردادی رسمی به تیم شهداب یزد پیوست. قرارداد غفور یکساله است و در این تیم پیراهن شماره ۱۰ را به تن خواهد کرد.
شهداب یزد فصل گذشته به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید و در فصل نقل و انتقالات نیز با جذب محمدرضا تندروان به عنوان سرمربی و بازیکنانی چون امیرغفور و مسعود غلامی به دنبال حضور قدرتمند در فصل آینده لیگ است. امیر غفور فصل گذشته در تیم سپاهان اصفهان توپ می‌زد.
 
شروع فیروزجا با تساوی در مسابقات کاندیداها
 علیرضا فیروزجا که در رقابت‌های کاندیداهای شطرنج شرکت کرده است در دور اول این مسابقات به مصاف رجبوف از آذربایجان رفت و به تساوی رضایت داد. این تساوی درحالی برای فیروزجا به دست آمد که او در ابتدای بازی حدود 40 دقیقه برتری زمانی داشت اما در ادامه بازی تفکر طولانی فیروزجا باعث شد زمان برای دو شطرنج باز متعادل شود. فیروزجا که با ریتینگ 2793 در این مسابقات حضور دارد، مقابل رجبوف با ریتینگ 2753 متوقف شد. این رقابت‌ها در مادرید اسپانیا با حضور هشت شطرنج‌باز در حال پیگیری است. دین لیرن از چین، فیروزجا از فرانسه، کاروانا از امریکا، نپومنیشی از روسیه، راپورت از مجارستان، ناکامورا از امریکا، رجبوف از آذربایجان و دودا از لهستان هشت شطرنج‌باز این مسابقات هستند. نفر اول این مسابقات می‌تواند 48 هزار یورو را به جیب بزند در حالی که نفر دوم 36 هزار یورو را برنده خواهد شد.
 
 

Page Generated in 0.0050 sec