printlogo


کد خبر: 248562تاریخ: 1401/3/29 00:00
حسرت جام جهانی نوجوانان بر دل بسکتبال ماند
ناکامی ادامه‌دار

تیم نوجوانان بسکتبال یک بار دیگر در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا با شکست برابر نیوزیلند، از دور رقابت‌ها کنار رفت و شانس صعود به جام جهانی را از دست داد.
در ادامه رقابت‌های بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۲۲ - قطر (زیر ۱۶ سال) تیم ایران که با برتری برابر اندونزی و بحرین راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شده بود، مقابل نیوزیلند با نتیجه نزدیک ۶۶ - ۷۲ تن به شکست داد تا بار دیگر با شکست برابر این حریف خود، از رسیدن به جام جهانی باز بماند.
کوارترهای اول و دوم این بازی با نتایج ۱۲-۱۷ و ۱۵-۲۳ به سود نیوزیلند تمام شد تا شاگردان محسن شاه‌علی ۲۷ - ۴۰ بازنده به رختکن بروند. با شروع نیمه دوم اما نوجوانان ایران عملکرد بهتری داشته و کوارترهای سوم و چهارم را ۱۹-۱۷ و ۱۵-۲۰ پیروز شدند، ولی نتوانستند نتیجه را جبران کنند.
در پایان این بازی محمدامین خسروی سنتر تیم ملی ایران با کسب ۲۶ امتیاز، هفت ریباند، سه پاس گل، دو توپ‌ربایی و سه بلاک عملکرد درخشانی داشت تا با تأثیر‌گذاری ۳۰ بهترین بازیکن زمین شود.
تیم ملی نوجوانان ایران در دور گذشته رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز با شکست برابر تیم نیوزیلند از رسیدن به جام جهانی بازمانده بود.
به این ترتیب حسرت صعود تیم نوجوانان ایران به جام جهانی زیر 17 سال ماندگار شد و ناکامی بسکتبال ایران در این رده سنی ادامه‌دار ماند.
 

Page Generated in 0.0055 sec