printlogo


کد خبر: 248561تاریخ: 1401/3/29 00:00
مسابقات هندبال نوجوانان جهان
صعود تاریخی ایران به نیمه نهایی

تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران با کسب پیروزی مقابل آرژانتین و رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان، دست به کاری بزرگ و تاریخی زد.
در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان، تیم ملی ایران با شکست دو بر یک آرژانتین موفق به حضور در جمع چهار تیم برتر جهان شد. اتفاقی که برای اولین بار در هندبال ایران (ساحلی و سالنی) افتاده و تاریخی
 به حساب می‌آید.
هندبالیست‌های نوجوان ایران در مرحله گروهی این مسابقات با دو پیروزی و یک شکست به‌عنوان تیم دوم گروه A راهی مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهان شدند و در جمع ۱۲ تیم برتر جهان قرار گرفتند. آنها همچنین در مرحله دوم با کسب دو پیروزی و یک شکست به‌عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند. در این مرحله نیز با برتری مقابل آرژانتین به نیمه نهایی راه یافتند.
عملکرد تیم ایران در این رقابت‌ها بسیار جالب توجه بوده. متحمل شدن دو باخت و عنوان دومی در هر دو مرحله گروهی و در عین حال کنار زدن تیم‌های اول گروه‌های دیگر و رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی، نشان از شگفتی‌سازی و عملکرد خوب و حساب شده تیم نوجوانان ساحلی ایران در این 
رقابت‌ها داشت.
در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی نوجوانان، در یکی از مهم‌ترین دیدارها، فرانسه و آلمان به مصاف هم رفتند. دیداری که تکرار فینال مسابقات قهرمانی اروپا بود و در نهایت این فرانسه بود که با غلبه بر حریف خود به جمع چهار تیم برتر رسید.
در دیگر رقابت اروپایی‌ها که آن هم رقابت رده‌بندی قهرمانی اروپا را در خود داشت، کرواسی از سد اوکراین گذشت و حریف فرانسه در نیمه نهایی شد. در سمت دیگر جدول هم برزیل با نتیجه 2 بر صفر از سد اسپانیا گذشت تا حریف ایران در نیمه نهایی شود.
پرهام ایمانی، متین گلدان، آراد حسینی، حسین حیدریان، علی حیدریان، حامد شمس، محمد مهدی، حیدریان‌پور، مصطفی انتشاری، علی سعیدی و علیرضا علی‌پور، ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان هستند. مهدی قشقایی‌راد به‌عنوان سرمربی، رضا مصباحی و حبیب‌الله بردسیری به‌عنوان مربی در کنار این تیم موفق حضور دارند.
 
قشقایی: بچه‌ها با دل‌شان بازی کردند
تیم ایران در حالی پا به این رقابت‌ها گذاشته که از یک مدیر فنی برزیلی هم بهره می‌برد. آنتونی گورا که سایت فدراسیون جهانی لقب مربی افسانه‌ای هندبال ساحلی را به او داده، سرمربی تیم بزرگسالان ایران است که البته در رده نوجوانان هم به‌عنوان مدیر فنی فعالیت می‌کند. گورا درباره رقابت با برزیل در نیمه نهایی گفت:«این بازی بزرگی است. البته احساسی در کار نیست و تنها اتفاقی حرفه‌ای (در ورزش) به حساب می‌آید.»
مهدی قشقایی‌راد، سرمربی تیم نوجوانان پس از این برد تاریخی و رسیدن تیم به مرحله نیمه نهایی قهرمانی جهان نیز گفت:«به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. دو سال تمام به سختی کار کردیم و همه تمرکزمان را روی این مسابقات گذاشتیم. بچه‌ها با دل‌شان بازی کردند.»

 


Page Generated in 0.0058 sec