printlogo


کد خبر: 248552تاریخ: 1401/3/29 00:00
سنگ‌اندازی عناصر داخلی در راه انتخاب سرمربی خارجی
پولتــــان را نمی دهنـــد!

حمید رضا عرب  

انتخاب سرمربی استقلال به یک ماجرای پیچیده و زمانبر تبدیل شده و باشگاه استقلال همچنان در حال رایزنی است تا اگر شد ظرف امروز و فردا سرمربی جدید را به هواداران این باشگاه معرفی کند.
واقعیت این است که تیم استقلال تا همین امروز در نقل و انتقالات پیش‌فصل از رقیب سنتی خود جا مانده و سرخ‌ها با جذب بازیکنان بزرگ در پست‌هایی که فصل پیش با ضعف مواجه بودند، به نوعی نقل و انتقالات را از استقلال برده‌اند.
حال اینکه اگر استقلال بتواند در روزهای آتی ستاره‌های خود را حفظ کند و اجازه ندهد شاکله اصلی تیم قهرمان فصل پیش از هم بپاشد، قدمی رو به جلو است و نقطه امیدواری خواهد بود اما لازم است استقلال نیز در نقل و انتقالات عرض اندام کرده و بازیکنانی را به خدمت بگیرد که منجر به تقویت برخی پست‌ها شود.
برای رسیدن به چنین نقطه‌ای باشگاه استقلال باید به سرعت نام سرمربی خود را معرفی کند اما برخی موانع تا به امروز در راه انتخاب سرمربی مشکلاتی به وجود آورده است. برای مثال در ماجرای توافق با الکساندر نوری برخی عناصر داخلی که بیشتر کارشان دلالی و واسطه‌گری است اطلاعات غلطی را از طریق واسطه‌ها به نوری دادند تا این مربی شروط سختی را برای عقد قرارداد با باشگاه استقلال در نظر بگیرد و درنهایت این توافق به سرانجام نرسد.
برخی از داخل که پیش‌تر در باشگاه استقلال منافعی هم داشتند به محض اطلاع از گزینه‌های مورد نظر باشگاه استقلال با رابطان و مدیران برنامه این مربیان ارتباط برقرار می‌کنند و مدعی می‌شوند که باشگاه استقلال به دلایلی قادر به پرداخت حقوق آنها نیست و از عقد قرارداد با باشگاه استقلال خودداری کنند.
چنین رفتارهایی تا به امروز انتخاب سرمربی جدید را برای باشگاه استقلال به درازا کشانده تا عملاً نیمکت آبی‌ها خالی از سرمربی جدید باشد. هرچند که دست‌های پشت پرده در هفته‌های اخیر تلاش‌هایی در راستای به ناکامی کشاندن انتخاب سرمربی در باشگاه استقلال داشته و به نوعی دست مدیران این باشگاه را بسته‌اند تا این پروسه به سرانجام نرسد، اما در عین حال مدیران باشگاه استقلال نیز باید مقتدرانه عمل کرده و با به کارگیری برخی اقدامات مانع از افشای نام گزینه‌های مورد نظر خود شوند تا اطلاعات نادرست به خورد گزینه‌ها داده نشود و عقد قرارداد نهایی شود.
بعد از منتفی شدن جذب نوری، مدیران باشگاه استقلال که پی به برخی اقدامات خرابکارانه از داخل بردند، رویه خود را تغییر دادند تا شاید این بار عقد قرارداد با گزینه‌های مورد نظر با سیاست سکوت محقق شود. به همین دلیل است که در روزهای اخیر مسئولان باشگاه استقلال ارتباط خود را با برخی جریان‌های رسانه‌ای قطع کرده‌اند تا شاید این بار در جذب مربی به توفیق برسند و استقلال در روزهای آتی سرمربی جدید خود را بشناسد.
البته نام سرمربی جدید استقلال هنوز افشا نشده اما آخرین اطلاعات از داخل باشگاه استقلال نشان می‌دهد که مدیران از میان 30 گزینه‌ای که در روزهای قبل نام‌شان مطرح بود به 3 نفر رسیده‌اند و هیچ بعید نیست که در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس توافق‌های نهایی انجام شود و استقلال سرمربی خود را بشناسد.
گفته می‌شود برخی مسئولان باشگاه استقلال چراغ خاموش در حال رتق و فتق سفر به قطر یا امارات هستند تا در روزهای آتی قرارداد جدید را به امضا برسانند و نام سرمربی جدید را رسانه‌ای کنند. هیچ بعید نیست بدون گمانه‌‌زنی‌های هفته‌های اخیر ناگهان نام سرمربی استقلال از طریق رسانه رسمی باشگاه استقلال اعلام شود و استقلال از این سردرگمی بیرون بیاید.

Page Generated in 0.0051 sec