printlogo


کد خبر: 248551تاریخ: 1401/3/29 00:00
سوژه

 شرایط تیم ملی ناامید‌کننده است
حسن روشن: فرهاد بدون توضیح منطقی از استقلال رفت
 
حسن روشن پیشکسوت فوتبال درباره اتفاقات اخیر پیرامون تیم ملی و حاشیه‌های بعد از شکست برابر الجزایر گفت: «بازی‌های تدارکاتی و شکست در این دیدارها باعث خواهد شد کادر فنی محک خوبی را از تیمش ببیند و پی به نقاط قوت و ضعف تیمش ببرد. متأسفانه ما یک فیفادی را از دست دادیم و نتوانستیم چند بازی تدارکاتی خوب برگزار کنیم. درست است که باخت در دیدارهای تدارکاتی نمی‌تواند ملاک باشد اما متأسفانه تیم ملی ما با هدایت اسکوچیچ مقابل الجزایر بی‌برنامه بود و نتوانست یک بازی منطقی از خود ارائه کند.» روشن در ادامه افزود: «در هیچ یک از خطوط عملکرد خوبی نداشتیم، شاید جهانبخش هم اگر گل زد، به‌دلیل این بود که یک بازیکن حرفه‌ای است و از شم گلزنی بالایی برخوردار است ولی در مجموع عملکرد اسکوچیچ مقابل الجزایر همه را ناامید کرد اما باز هم امیدواریم در فیفادی بعدی که شهریور ماه خواهد بود، بتوانیم با یک تیم خوب بازی کنیم تا به هماهنگی بیشتری برسیم.» این بازیکن قدیمی استقلال در مورد شرایط این روزهای استقلال گفت: «آبی‌ها روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند، همه نگران هستند و زمان به سرعت در گذر است اما در استقلال اتفاق خاصی رخ نداده، مجیدی در شرایطی تیم را رها کرد که همه فکر می‌کردند فصل آینده هم کنار استقلال خواهد بود و قهرمانی‌اش را ادامه خواهد داد. او بدون هیچ‌گونه توضیح منطقی که بتواند هواداران را راضی کند، استقلال را ترک و همه را نگران و مضطرب کرد. اگر آجورلو می‌دانست مجیدی می‌خواهد برود باید برای انتخاب سرمربی شتاب بیشتری می‌کرد و به نوعی او هم در این اتفاق مقصر است اما اگر نمی‌دانست تقصیری بر گردن او نیست.» روشن در پایان گفت: «استقلال در لیگ گذشته قهرمان شد اما شادی قهرمانی برای هواداران تداوم نداشت. شاید قرار نیست آبی‌ها روزهای خوش زیادی را تجربه کنند اما امیدوارم مدیریت باشگاه و اعضای هیأت مدیره آنچه را که در توان دارند، برای آرامش استقلال و موفقیت این تیم به کار بندند.»

پای سعادتمند به ماجرای الکساندر نوری باز شد!

بعد از منتفی شدن حضور الکساندر نوری در استقلال به دلیل مسائل مالی، احمد سعادتمند، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال نیز مدعی شده که با این مربی مذاکره کرده و به جمع‌بندی هم رسیده اما مسئولان وقت وزارت ورزش مانع از حضور این مربی در باشگاه استقلال شده‌اند. این ادعا در حالی مطرح شده که یکی از مسئولان وزارت ورزش که آن زمان در جریان برخی تصمیم‌گیری‌ها قرار داشت ادعای سعادتمند را تکذیب کرده است. البته اظهارات اخیر سعادتمند و تکذیب یک مسئول سابق بار دیگر به هواداران باشگاه استقلال ثابت کرد که هیچ گاه در جذب مربی شفافیت لازم از سوی تصمیم‌گیران باشگاه استقلال وجود نداشته است. این روزها نیز همین شرایط در باشگاه استقلال حاکم است و هیچ یک از مسئولان باشگاه استقلال به طور شفاف اعلام نمی‌کنند دلیل امضا نشدن توافق با نوری چه بود. فقط یکی از مسئولان استقلال دیروز مصاحبه کرد و گفت: «نوری خواسته‌های غیرمعقول داشت.» البته هرگز مشخص نشد این خواسته‌های غیرمعقول چیست. به هر حال لازم است باشگاه استقلال برای شفاف کردن روند مذاکرات خود همه حقایق را بیان کند تا از ایجاد حواشی جلوگیری شود و اینگونه پای مدیران سابق نیز به ماجراهای امروز باز نشود.
 
شاید جذب این چپ‌پا هم منتفی شود
نادری منتظر انتخاب سرمربی نمی‌شود؟
 
پس از پایان فصل، نام‌های زیادی برای پیوستن به استقلال مطرح شد. یکی از این بازیکنان محمد نادری بود که پس از یک فصل ناموفق در آلتای اسپورت در نهایت به‌دلیل پرداخت نشدن مطالباتش قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد و بازیکن آزاد شد. محمد نادری که اواخر فصل گذشته جایگاهش را در استقلال بخوبی پیدا کرده بود پس از گذراندن دوران ناموفق در ترکیه، به‌دنبال انتخابی درست در فصل جام جهانی خواهد بود. خبرهای اولیه دو، سه هفته گذشته مبنی بر توافق نهایی نادری با استقلال بود که گفته می‌شد پس از تعیین سرمربی به‌صورت رسمی این انتقال اعلام خواهد شد. اما در دو، سه روز گذشته شایعاتی در مورد پیشنهاد اروپایی نادری مطرح شده است که نشان می‌دهد استقلال حالا اولویت اول او نیست. با وجود اینکه اسمی از باشگاهی که به‌دنبال به خدمت گرفتن نادری است به میان نیامده، اما شاید به تعویق افتادن انتخاب سرمربی باعث شود که بازیکنان مد نظر باشگاه برای پیوستن به تیم دچار تردید شوند و یا حتی بازیکنان فعلی استقلال پیشنهاد‌های خود را با دقت بیشتری بررسی کنند. انتظار می‌رود مدیران باشگاه هر چه زودتر با انتخابی درست سرمربی تیم را مشخص کنند و قهرمان فصل گذشته را برای دفاع از عنوان قهرمانی به بهترین شکل ممکن راهی لیگ بیست و دوم کنند.

 

 باید به آجورلو اعتماد کرد
اکبرپور: اجباری به قهرمانی استقلال نیست
 
علیرضا اکبرپور، پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد که نباید به مربی جدید استقلال برای تکرار قهرمانی فشار آورد. اکبرپور می‌گوید: «هرکسی بخواهد به تیمی که قهرمان شده و مربی‌اش رفته بیاید، کار سختی دارد. تکرار قهرمانی کار بسیار سختی است. شرایط به گونه‌ای است که سرمربی جدید تحت فشار قرار می‌گیرد. الان هواداران علاوه بر اینکه قهرمانی دوباره لیگ را می‌خواهند، انتظار قهرمانی آسیا را هم دارند اما باید به مربی جدید زمان و فرصت کافی داد. این‌طور نیست که چون استقلال سال قبل قهرمان شده امسال هم حتماً قهرمان می‌شود. اگر سرمربی قبلی به کار خودش ادامه می‌داد بله، این انتظار به حقی بود اما وقتی مربی عوض می‌شود تا نفر جدید بخواهد تفکرات خودش را پیاده کند زمان می‌برد. حتی شاید سرانجامش هم به قهرمانی نرسد. باید قبول کنیم در شرایط بحرانی هستیم. مربی جدید باید دوباره تیم را بسازد. با این حال استقلال نام بزرگی دارد. این تیم همیشه جزو مدعیان قهرمانی بوده و چه شرایط خوبی داشته باشد چه نداشته باشد، همه از آن انتظار قهرمانی دارند.» اکبرپور درباره مدیریت آجورلو نیز این جملات را به زبان آورد: «ما مدیریت آجورلو را دیدیم. در آن شرایط تیم را تحویل گرفت، درآمدزایی خوبی داشت و تیم را هم به قهرمانی رساند. او نقش به سزایی در این قهرمانی داشت. باید این حق را به مدیرعامل بدهیم فردی را انتخاب کند که از نظر فنی و مالی با شرایط باشگاه همخوانی داشته باشد. شاید با مبلغی که نوری می‌خواست حتی بتوان مربیان خارجی بهتری را جذب کرد.»
 
 رضاوند در پازل فکری سرمربی جدید قرار دارد؟
 
 در حالی که 20 روز از آخرین بازی استقلال و قهرمانی آنها در لیگ بیست و یکم و 17 روز از قطعی شدن جدایی مجیدی از این تیم می‌گذرد، عملاً هنوز جانشین او مشخص نشده و مدیران این باشگاه وعده انتخاب و معرفی سرمربی جدید را به هفته‌ای که در آن هستیم داده‌اند. شاید 20 روز بلاتکلیفی برای تیم‌هایی که هدف‌گذاری‌شان قهرمانی نیست زمان زیادی نباشد، اما به نظر می‌رسد تیمی که قرار است از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند نباید ۲۰ روز طلایی را در دوران پیش‌فصل و زمان نقل و انتقالات از دست بدهد. مدیران استقلال پس از معرفی سرمربی کار دشواری برای حضور در بازار نقل و انتقالات دارند و باید ضمن تمدید با بازیکنان فصل گذشته‌شان، عملیات سخت جذب بازیکنان جدید را هم آغاز کنند. در این میان هم هستند بازیکنانی که به‌صورت قرضی به تیم دیگری رفته‌اند و حالا باید به استقلال برگردند، نمونه بارز آن آرش رضاوند است که به‌صورت قرضی به تیم فولاد رفت و حالا مهلت قراردادش نیز تمام شده و باید به استقلال برگردد اما از آنجا که هنوز سرمربی استقلال مشخص نشده است، این بازیکنان نیز در بلاتکلیفی به سر می‌برند و مشخص نیست در پازل فکری سرمربی جدید استقلال حضور داشته باشند یا نه؟!

 


Page Generated in 0.0053 sec