printlogo


کد خبر: 248530تاریخ: 1401/3/29 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و یکم
التهاب در نیمه دوم

جعفر برزگر   

ذوب‌آهن فصل پرنوسانی را پشت سر گذاشت؛ بخصوص در نیم‌فصل دوم که اصلاً شروع خوبی نداشتند اما به یکباره شرایط تغییر کرد و شدند همان تیمی که هواداران انتظارش را داشتند.
 
شایعه برکناری تارتار
بعد از باخت به پرسپولیس شایعات زیادی مبنی بر اخراج مهدی تارتار و انتخاب مهدی رجب‌زاده که همان موقع از هدایت تیم قشقایی شیراز هم استعفا داده بود روز به روز قوت می‌گرفت تا این که اظهار نظر علی احسانی مدیرعامل جدید باشگاه ذوب آهن ضمن ابراز نارضایتی از نتایج تیمش این موضوع را تکذیب کرد: «تیم ذوب‌آهن می‌توانست خیلی بهتر از این باشد. در کل تیم عملکرد مناسبی نداشت و با این شکست پرونده تیم ما در جام حذفی بسته شد. اکنون تمام تمرکزمان را روی لیگ برتر می‌گذاریم تا بهترین نتایج ممکن کسب شود و رضایت هواداران عزیز را جلب کنیم. به هر حال انتظارات از تیم و کادرفنی خیلی بیشتر بوده و هست، هر چند که نسبت به فصل قبل جایگاه تیم کمی بهتر است ولی مورد رضایت ما نیست. اما صحبت‌های مطرح شده درباره برکناری آقای تارتار شایعه و کذب محض است، باشگاه ذوب‌آهن از سرمربی تیم حمایت کرده و خواهد کرد و سعی خواهیم کرد نقاط ضعف تیم را برطرف کنیم تا شرایط خیلی بهتری فراهم شود و از تیم متفاوتی در نیم فصل دوم رونمایی کنیم.»
 
بازگشت 24 ساعته حدادی‌فر
قاســــــم‌ حدادی‌فر کاپیتـــــان باســـــابقه ذوب‌آهـــــــــــــــــــن که ســـــال‌ها با پیراهن این تیم در میادین مختلف دیده شد و اسطوره باشگاه محسوب می‌شود پس از کش و قوس‌های فراوان از این تیم جدا شد. حدادی‌فر که با مهدی تارتار سرمربی ذوبی‌ها به اختـــــــــلاف خورده بود، صحبت‌هایی را با مدیران باشگاه در این خصوص انجام داد اما سرانجام این موضوعات به نتیجه نرسید و این بازیکن باسابقه از ذوب‌آهن جدا شد. اما تارتار که از این بابت تحت فشار هواداران تیمش قرار داشت مدعی شده بود که: «من روز اولی که قاسم را در باشگاه دیدم با او صحبت و از حضورش در تیم استقبال کردم و گفتم باتوجه به اینکه سه بار رباط صلیبی پاره کردی و همچنین شرایط سنی‌ات، بیا کار مربیگری را در کنار ما استارت بزن. قاسم گفت من می‌خواهم بازی کنم و شرایطم خوب است. من گفتم هیچ ایرادی ندارد و من هم مخالفتی ندارم، دو سه هفته تمرین کن تا من شرایطت را ببینم. دو سه هفته گذشت و حدادی‌فر در تمرینات حضور داشت که من او را کنار کشیدم و با او درباره وضعیتش صحبت کردم. همچنین گفتم که بیا مثل کریم باقری برای ذوب‌آهن باش، هم کار مربیگری را آغاز می‌کنی و هم اینکه در بین بازیکنان انگیزه ایجاد می‌کنی و تیم را جمع می‌کنی و برای موفقیت تیم نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کنی؛ این پیشنهاد را به تو می‌دهیم که این‌طور کنار تیم باشی. بعد از این صحبت‌ها و وقتی که تیم در حال گرم کردن بود، قاسم با آقای پاشایی (مربی ذوب آهن) هماهنگ کرد و گفت که من می‌روم و تمرین نمی‌کنم و روحیه‌ام خوب نیست.» اما حدادی‌فر ادعایی کاملاً خلاف تارتار داشت: «با تمام احترامی که برای آقای تارتار قائل هستم اما او صداقت کافی را ندارد و فراموش کرده به من چه گفته است. او روز اول به من گفت باید باشی و برخی حرف‌ها زد که نقضش را ثابت کرد. در این مقطع درست نیست بیشتر از این صحبت کنم و فقط می‌توانم بگویم تارتار گفته‌هایش را یادش رفته و فقط فرار رو به جلو می‌کند. این مسأله برای من قابل درک نبود و به هر قیمتی نمی‌توانم در یک تیم بمانم.»
اما باشگاه در هفته‌های پایانی جلسه‌ای با حضور طرفین ترتیب داد و در حالی که به نظر می‌رسید همه چیز گل و بلبل شده اما به یکباره حدادی‌فر پشیمان شد. او برای این تصمیمش مدعی شد که: «به این نتیجه رسیدم در هفته‌های باقیمانده نمی‌توانم به تیم کمک کنم و خیلی مؤثر باشم، اگر شرایط فراهم باشد فصل بعد در خدمت تیم خواهم بود. امیدوارم تیم ذوب‌آهن در شش هفته باقیمانده از فصل نتایج خوبی کسب کند و در نهایت فصل را در رتبه قابل قبولی به پایان برساند.»
 
شش+ چهار بازی عجیب
ذوب‌آهن فصل پرنوسانی را پشت سر گذاشت. آنها از هفته چهاردهم تا هجدهم فقط دو امتیاز به دست آوردند که تا حدودی ادامه کار را برای مهدی تارتار سخت می‌کرد اما به یکباره ورق برگشت و ذوبی‌ها در هر چهار بازی بعدی به پیروزی رسیدند. تا قبل از بازی با پرسپولیس در هفته بیست و ششم که فشار زیادی روی سرمربی پرسپولیسی ذوب‌آهن بود. او با پیروزی مقابل هوادار به مصاف قرمزهای پایتخت رفت و شاگردانش با ارائه بازی‌ای قابل قبول یک تساوی از حریف‌شان گرفتند. بعد از آن بازی باشگاه بیش از قبل مصمم به تمدید قرارداد با تارتار شد.
  
حذف مقابل پرسپولیس
ذوب آهن در اولین بازی حذفی تیم لیگ یکی رایکا بابل را با سه گل آرمان قاسمی، محمد خدابنده‌لو و عارف رستمی شکست داد و حریف پرسپولیس در مرحله یک هشتم شد. آنها که 24 روز قبل از بازی حذفی در تهران با دو گل از قرمزهای پایتخت شکست خورده بودند در این بازی هم 3-0 نتیجه را به میهمان‌شان واگذار کردند.
 
باقرپسند مؤثرترین بازیکن
انتخاب بهترین بازیکن از میان 30 بازیکنی که برای ذوب‌آهن به میدان رفتند کار آسانی نیست اما سعید باقرپسند که از هفته هفدهم به این تیم اضافه شد و در مجموع هم 1040 دقیقه در زمین حضور داشت، چهار گل زد و یک پاس گل داد. البته باید به محمد خدابندلو هم اشاره کرد. هافبک اصفهانی‌ها که فصل آینده با پیراهن گل‌گهر به میدان می‌رود در 2066 دقیقه‌ای که در زمین بود دو گل زد و چهار پاس گل هم داد.
 
ضعیف در نیمه‌های دوم
تیم ذوب آهن در 30 مسابقه‌ای که به میدان رفت 25 گل دریافت کرد. یعنی به طور میانگین 83/0 گل در هر بازی. اما نکته قابل توجه این که آنها 19 گل‌شان را در نیمه‌های دوم دریافت کرده‌اند به عبارتی حدود 76 درصد که حتماً دلایل فنی خاص خودش را دارد. ضمن این که آنها در پانزده دقیقه پنجم اصلاً عادت به گلزنی نداشتند.
 

Page Generated in 0.0058 sec