printlogo


کد خبر: 248529تاریخ: 1401/3/29 00:00
در بازی با پرسپولیس به خودباوری خوبی رسیدیم
پاشایی: جدایی حدادی‌فر سوء‌تفاهم بود

اکبر منتشلو   

حسین پاشایی در کنار مهدی تارتار، روزهای خوبی را با ذوب‌آهن سپری کرد و حالا امیدوار است بتوانند برای فصل آینده روزهای بهتری را پیش رو داشته باشند. مربی ذوب‌آهن از نتایج کسب شده در لیگ بیست و یکم راضی است و البته معتقد است که می‌توانستند نتایج بهتری کسب کنند ولی خیلی جاها داوری به ضرر آنها بوده است. پاشایی حرف‌هایی درباره نبود قاسم حدادی‌فر در کنار ذوب‌آهن و تأثیرات آن دارد.
 
نیم فصل اول را خوب شروع نکردید، دلیل خاصی داشت؟
قبل از هر صحبتی دوست دارم از تک تک کسانی که برای موفقیت ذوب آهن تلاش کردند و در نهایت این تلاش‌ها باعث شد تیم در رده خوبی قرار گیرد، باید تشکر کنم. از همه بازیکنان کادر فنی و بخصوص مهندس رخصتی که همه جوره هوای تیم را داشت و همه و همه، که برای تیم کم نگذاشتند و در نهایت فصل را با موفقیت سپری کردیم. کاملاً درست است. ما نتوانستیم فصل را خوب شروع کنیم به هر حال تغییرات زیادی در تیم داشتیم و تا بخواهیم هماهنگ شویم طول کشید. به جز مسعود ابراهیم‌زاده و یکی دو نفر دیگر، همه تازه‌وارد بودند و این موضوع ما را تحت فشار قرار داد. متأسفانه در نیم فصل اول شرایط آن‌طور که ما می‌خواستیم پیش نرفت.
البته این روند در اوایل نیم فصل دوم هم ادامه پیدا کرد؟
بله متأسفانه زمان برد تا تیم هماهنگ شد، ولی در ادامه با پتانسیل خوبی که تیم داشت توانستیم نتایج مورد نظر را کسب کنیم. تیم رشد خوبی داشت و توانست به یک ثبات نسبی و خوب برسد.
آمار نشان می‌دهد بیشتر گل‌های خورده ذوب آهن در دقایق پایانی اتفاق افتاده است، دلیل خاصی داشت؟
ما همه بازی‌ها را آنالیز می‌کردیم و نقاط ضعف و قوت تیم را رصد می‌کردیم. این موضوع می‌توانست به جهت عدم تمرکز تیم باشد و البته مهم‌تر از آن، عدم هماهنگی بود که دلیل آن هم تغییرات زیاد در شاکله تیم بود. به هر حال تیمی که خیلی تغییر و تحول داشت، توانست به اهدافش برسد و نتیجه پایانی لیگ بیست و یکم برای ذوب‌آهن خوب بود.
قبل از پایان نیم فصل اول هم تغییراتی ایجاد کردید.
درست است، خب همان‌طور که گفتم ما در طول بازی‌ها، به‌دنبال شناسایی نقاط ضعف تیم بودیم و با جذب بازیکنانی مثل سجاد آشوری، سعید باقرپسند و... این ضعف‌ها را برطرف کردیم. با آمدن بازیکنان جدید و هماهنگی بیشتر بین بازیکنان توانستیم چند بازی را پشت سر هم ببریم و روحیه بچه‌ها هم بهتر شد.
البته بازی با پرسپولیس به نظرم نقطه عطف بازی‌های ذوب آهن بود؟
تهمت‌هایی به شخص آقای تارتار زده شد، که کاملاً ناحق بود. به مهدی تارتار بسیار نزدیک هستم و جز پاکی و صداقت چیزی در این مرد ندیدم. او همبازی، کاپیتان، سرمربی و همکار من بوده است. قبل از بازی با پرسپولیس برخی از آدم‌های مریض و بیمار حرف‌هایی زدند که فقط به دلیل حاشیه درست کردن برای کادر فنی و تیم بود. خیلی‌ها می‌دانستند که کادر فنی ذوب‌آهن چطور و با چه انگیزه‌ای با شرافت کار می‌کنند. نه از طرف کسی حمایت می‌شویم و نه وابسته به کسی هستیم، فقط به خاطر داشتن توانایی فنی در این فوتبال هستیم و در برابر پرسپولیس هم خوشبختانه این را به همه ثابت کردیم. ثابت کردیم که با توانایی بالای فنی و با سلامت در فوتبال کار می‌کنیم. توهین‌های زیادی کردند که متأسفانه کسی هم پیگیر این مسائل در فوتبال نیست. در بازی با پرسپولیس بچه‌ها خیلی همت کردند و کادر فنی هم سنگ تمام گذاشت. در این بازی با وجود کسب یک امتیاز، ما توانستیم به یک خودباوری خیلی خوب دست پیدا کنیم و فهمیدیم که می‌توانیم در برابر هر تیمی به نتیجه مطلوبی برسیم.
به نظر می‌رسید ذوب آهن در نیم فصل اول تحت فشار بود و به همین دلیل به آنچه می‌خواستید، نمی‌رسیدید؟
وقتی در یکی دو بازی به نتیجه دلخواه نمی‌رسی، خود به خود تحت فشار قرار می‌گیری، بخصوص که تیم ما از داوری هم ضربه بسیاری خورد و متأسفانه این در طول فصل ادامه داشت. شما بازی با تراکتور را نگاه کنید، قشنگ متوجه خواهید شد که ضربه خوردن از داوری یعنی چه. به نظرم باید نتیجه بازی با تراکتور را در کتاب گینس ثبت کرد و خیلی از بازی‌ها که متأسفانه هر چه قدر هم فریاد زدیم به جایی نرسید و در نهایت با همت همه بچه‌ها و مسئولان توانستیم به آنچه که لازم بود برسیم.
 
چه پیش‌بینی برای فصل آینده دارید؟
قطعا به‌دنبال بهتر شدن هستیم. به‌دنبال این خواهیم بود که نتایج به مراتب بهتری کسب کنیم. خوشبختانه تغییراتی در تیم نخواهیم داشت و این به ذوب آهن برای بازگشت به جمع مدعیان کمک خواهد کرد. اگر مشکل پیش‌بینی نشده‌ای اتفاق نیفتد، قطعاً به‌دنبال نتایج بهتر و جایگاه بهتر خواهیم بود.
 
یک موضوع دیگر به نظرم در روزهای سخت ذوب‌آهن و نتیجه نگرفتنش تأثیر بالایی داشت و آن هم جدایی حدادی‌فر بود، چه نظری در این باره دارید؟
جدایی قاسم حدادی‌فر یک سوء‌تفاهم بزرگ بود و امسال این سوء‌تفاهم برطرف خواهد شد تا همه در کنار هم برای موفقیت ذوب آهن تلاش کنیم. حتماً حدادی‌فر در روزهای سخت ذوب‌آهن می‌توانست کمک کند و با هماهنگی‌های انجام شده، این اتفاق برای فصل بعدی رخ خواهد داد.
خود حدادی‌فر هم انگار به این تمایل دارد؟
صددرصد، قاسم هم دغدغه نتیجه گرفتن ذوب‌آهن و موفقیت این تیم را دارد و حتماً در کنار هم و با همدلی روزهای بهتری را برای ذوب‌آهن و هوادارانش رقم خواهیم زد.

Page Generated in 0.0046 sec