printlogo


کد خبر: 248492تاریخ: 1401/3/28 00:00
به سیدحسین گفتم، دوباره برمی‌گردی
حمید بابازاده: نکونام برای استقلال بهترین گزینه بود
2ماه قبل باید اعلام می‌شد مجیدی رفتنی است

سوال و جواب
حمیدرضا عرب  
 
حمید بابازاده با اینکه فرسنگ‌ها دورتر از ایران زندگی می‌کند اما به دقت بازی‌های استقلال را زیر نظر دارد و پیگیر اتفاقات فوتبال ایران است. بابازاده که روزگاری هم دروازه‌بان استقلال بود و هم مربی دروازه‌بان‌ها، اوضاع این روز‌های استقلال را نگران‌کننده می‌داند و عمیقاً بر این باور است که سرمربی استقلال باید یک گزینه مطلوب باشد تا خیلی زود اوضاع را سر و سامان دهد. به اعتقاد بابازاده اگر مدیران استقلال بتوانند بعد از ناکامی در جذب گزینه‌های قبلی، سرمربی مناسبی را برای استقلال انتخاب کنند، بازهم می‌شود به تکرار قهرمانی این تیم در لیگ بیست و دوم امیدوار بود.
  
سرمربی استقلال هنوز انتخاب نشده و این مسأله بسیار نگران‌کننده شده است.
    همین‌طور است. استقلال باید در این ایام سرمربی خود را می‌شناخت تا با آرامش بیشتر آماده شروع تمرینات شود. گرچه می‌دانم مدیران باشگاه استقلال در روزهای آتی گزینه مورد نظر خود را معرفی خواهند کرد اما ای کاش 2 ماه قبل باشگاه با فرهاد مجیدی جلسه می‌گذاشت و به جمع‌بندی می‌رسید و موضوع انتخاب سرمربی در دستور کار قرار می‌گرفت.
شاید به خاطر اینکه فضای تیم تحت‌الشعاع جدایی فرهاد مجیدی قرار نگیرد، چنین کاری انجام ندادند.
    ببینید استقلال هفته‌ها قبل از پایان لیگ قهرمان شده بود و اشکالی نداشت اگر فرهاد مجیدی قصد رفتن دارد این موضوع به باشگاه اعلام می‌شد. در تیم‌های بزرگ اروپایی چنین اتفافاتی رخ می‌دهد و ما بارها دیدیم هفته‌ها قبل از پایان فصل اعلام می‌شود فلان مربی می‌رود و فلان مربی می‌آید. درواقع باشگاه‌های حرفه‌ای از بیان این مسائل هیچ ابایی ندارند و کاملاً حرفه‌ای به این ماجرا نگاه می‌کنند. متأسفانه در استقلال اما چنین رویه‌ای انجام نشد و بعد از پایان فصل تازه گفته شد مجیدی می‌رود که تا امروز نیز جانشین او انتخاب نشده است.
درنهایت تصور می‌‎کنید این اتفافات به ضرر استقلال تمام خواهد شد؟
    اگر درنهایت این همه تأخیر با انتخاب سرمربی خوب و ممتاز همراه باشد، مشکلی ایجاد نخواهد شد و به اعتقاد من استقلال که فصل بیست و یکم را بخوبی پشت سر گذاشت و از لحاظ مدیریتی و فنی بهترین تیم ایران بود، می‌تواند به راهش ادامه دهد و دوباره قهرمان شود. مهم این است چه کسی به‌عنوان سرمربی استقلال انتخاب شود. شخصاً اعتقاد دارم جواد نکونام گزینه بسیار خوبی برای استقلال بود که میسر نشد. به هر حال باید هرچه زودتر قال قضیه را کند و نام سرمربی استقلال را معرفی کرد.
در کنار پروسه انتخاب سرمربی چه فاکتوری استقلال را به موفقیت نزدیک خواهد کرد؟
    قطعاً حفظ شاکله تیم به استقلال خیلی کمک خواهد کرد. بر این باورم که ستاره‌ها باید حفظ شوند. بازی‌های استقلال را اینجا که هستم به دقت نگاه می‌کنم. استقلال تیم یکدستی دارد. اگر همین‌ها حفظ شوند، سرمربی جدید مشکلی برای رسیدن به قهرمانی دوباره نخواهد داشت و تیم راهش را پیدا خواهد کرد.
این روزها صحبت از سیدحسین حسینی هم داغ است. شما سال‌ها دروازه‌بان استقلال بودید و با سیدحسین هم کار کردید و قطعاً او همچنان از شما به‌عنوان یک مربی باتجربه مشاوره‌هایی می‌گیرد. تصور می‌کنید حسینی در آینده موفقیت‌های بیشتری را به دست خواهد آورد؟
    سیدحسین یکی از دروازه‌بان‌های خوب فوتبال ایران است. البته ما از این دروازه‌بان‌ها کم در استقلال نداشتیم. در سال‌های اخیر مهدی رحمتی و وحید طالب‌لو خیلی خوب خودشان را به فوتبال ایران ثابت کردند و آنها دروازه‌بان‌های صاحب سبکی بودند. سیدحسین هم از چنین ظرفیتی برخوردار است و دیدید که فصل بیست و یکم را با آمار بسیار خوبی تمام کرد. فصل پیش سیدحسین شرابط خوبی نداشت و قدری مأیوس شده بود اما به او گفتم سید تو جزو دروازه‌بان‌هایی هستی که خیلی سختکوشی و کلاسیک گلری می‌کنی. به سید گفتم با وجود همه سختی‌ها در استقلال بمان چون معتقدم دوباره به جایگاه واقعی‌ات می‌رسی. امروز خیلی خوشحالم که سیدحسین به روزهای اوج برگشته و امیدوارم موفقیت‌هایش ادامه داشته باشد.
 

Page Generated in 0.0056 sec