printlogo


کد خبر: 248491تاریخ: 1401/3/28 00:00
آلکس نوری حاضر است برای رویایش فداکاری کند؟
در انتظار قراردادی که هرگز از راه نمی‌رسد

یادداشت
آرمن ساروخانیان  
 
بعد از جواد نکونام که جدی‌ترین گزینه جانشینی فرهاد مجیدی بود، آلکساندر نوری هم با استقلال به توافق نرسید. اگر دلیل اصلی نکونام برای رد این پیشنهاد، انتظارات بالای هواداران بعد از قهرمانی فصل قبل بود، نوری مشکلی با این چالش نداشت، ولی دستمزد پیشنهادی‌اش بالا بود تا باشگاه قید او را بزند.
مربی ایرانی – آلمانی در واکنش به پایان مذاکرات در پیامی نوشت: «از محبت و انرژی مثبت شما خیلی ممنون و شگفت‌زده‌ام، می‌خواهم از تک تک شما تشکر کنم. مطمئن هستم رویای من که کسب موفقیت‌های بزرگ‌ در سرزمین پدریم می‌باشد، روزی تحقق خواهد یافت. عاشقتون هستم. همواره سلامت باشید و به امید دیدار زود.»
او موفقیت در فوتبال ایران را رویایش نامیده، ولی مشخص نیست برای رسیدن به این رویا چقدر حاضر به فداکاری است. این دومین بار است که پیشنهاد باشگاه‌های ایرانی به نوری به دلیل درخواست‌ مالی بالای این مربی رد می‌شود. این در حالی است که او در این مدت پروژه جذابی را پیش نبرده و در مقاطع کوتاهی مشغول به فعالیت بوده.
او بعد از فصل 17 – 2016 که نامش با درخشش روی نیمکت وردربرمن مطرح شد، 8 بازی در دسته دوم سرمربی اینگولشتات بود، مدت کوتاهی دستیار کلینزمن در هرتا برلین شد و سرانجام در دسته دوم یونان هدایت کاوالای بحران‌زده را به عهده داشت.
بعد از پنج سالی که او بدون یک پروژه موفق پشت سر گذاشته، هدایت تیم قهرمان لیگ ایران می‌توانست یک سکوی پرتاب و فرصت درخشش دوباره برای این مربی باشد. موفقیت با استقلال می‌توانست نام نوری را که زمانی یکی از استعدادهای جدید مربیگری فوتبال آلمان بود دوباره زنده کند و حداقل در فوتبال آسیا فرصت‌های کاری تازه‌ای را برایش فراهم کند. با این حال او در مذاکرات نرمش کافی نشان نداد و به نظر می‌رسد منتظر پیشنهادی است که هرگز از راه نخواهد رسید. او از چرخه مربیان آلمانی فاصله گرفته و چالش جذاب مربیگری در استقلال را هم رد کرد تا پیام اینستاگرامی‌اش بیشتر شبیه یک تعارف و آرزوی دست‌نیافتنی باشد.

Page Generated in 0.0046 sec