printlogo


کد خبر: 248451تاریخ: 1401/3/26 00:00
صدور مجوز حضور در گرنداسلم آخر فصل برای تنیسورهای روسی

برخلاف انگلیسی‌ها که تنیسورهای روسی و بلاروسی را از حضور در رقابت‌های ویمبلدون محروم کرده‌اند، امریکایی‌ها تصمیم گرفته‌اند که به ورزشکاران این دو کشور اجازه دهند در آخرین گرنداسلم فصل شرکت کنند. چهارمین و آخرین گرنداسلم فصل، دو ماه دیگر در فلاشینگ میدوز نیویورک آغاز خواهد شد و مسئولان برگزار‌کننده این مسابقات تصمیم گرفته‌اند که به روس‌ها و بلاروسی‌ها اجازه دهند به‌عنوان شرکت‌کنندگان مستقل در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند و آنها را به خاطر تصمیم سیاستمداران کشورهایشان برای حمله به اوکراین مجازات نکرده‌اند. این تصمیم آنها دقیقاً عکس تصمیمی است که انگلیسی‌ها برای گرنداسلم سوم فصل اتخاذ کرده‌اند و با کلی اعتراض و انتقاد از سوی نهادهای بین‌المللی از جمله اتحادیه تنیسورهای حرفه‌ای مواجه شده است.
لو شر، مدیراجرایی رقابت‌های تنیس آزاد امریکا در این باره گفت: «ما به تنیسورهای روسی و بلاروسی اجازه می‌دهیم در گرنداسلم امریکا شرکت کنند چون آنها را مقصر و مسبب تصمیم‌ها و اقدامات دولت‌هایشان دانستن، نگران کننده است. ما بر این باور هستیم که هر سازمانی باید شرایط خاصی که تصمیماتش را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به بهترین شکل مدیریت کند. از این‌رو با توجه به شرایطی که گرنداسلم امریکا دارد، اتحادیه تنیس امریکا به تمام تنیسورهای واجد شرایط، با هر ملیتی اجازه می‌دهد که در رقابت‌های گرنداسلم 2022 امریکا شرکت داشته باشند.»
در پی جنگ روسیه با اوکراین نه تنها تنیسورهای روس بلکه سایر ورزشکاران این کشور نیز از حضور در چند رویداد دیگر مانند جام بیلی ژان، جام دیویس و پلی‌آف جام جهانی فوتبال محروم شده‌اند. در این میان ستارگان ورزش این کشور مانند دانیل مدودف، قهرمان دوره قبل تنیس آزاد امریکا، آندری روبلف و آرینا سابالنکا هم نقره داغ شده‌اند. امسال آنها می‌توانند در آخرین گرنداسلم فصل شرکت کنند اما این شانس ممکن است از مرد شماره یک تنیس جهان، نوام جوکوویچ سلب شود چرا که هنوز اکثر افراد خارجی که قصد ورود به خاک امریکا را دارند باید گواهی تزریق واکسن کرونا ارائه کنند و او هنوز حاضر به تزریق واکسن نشده است. رقابت‌های گرنداسلم امریکا 7 شهریور آغاز خواهد شد.
 

Page Generated in 0.0052 sec