printlogo


کد خبر: 248417تاریخ: 1401/3/26 00:00
فردا روز مهمی برای استقلال است
استقلال بازنده پرونده مالی استرا می‌شود؟

  مهدیه دریابیگی 

 هر چقدر بالا و پایین می‌کنیم تا شاید نمایی از یک تیم قهرمان را در تیم استقلال تماشا کنیم هیچ جوره استقلال را در قامت قهرمان لیگ نمی‌بینیم، گواه این ادعا هم حال و روز آشفته این تیم از فردای روز قهرمانی بود. فرهاد مجیدی که توانست استقلال را با چند رکورد به سکوی قهرمانی برساند خیلی زود چمدانش را بست و راهی امارات شد تا هواداران استقلال را در شوک بزرگی فرو ببرد!
 درست از روزی که فرهاد رفت، نام نکونام سر زبان‌ها افتاد، اتفاقی که به مذاق هواداران خوش نیامد و در قبال این مسأله گارد گرفتند. با منتفی شدن نکونام چند گزینه دیگر از جمله عنایتی و الکساندر نوری نیز جزو کاندیدای جانشینی فرهاد قرار گرفتند که هرکدام از آنها هم به نوعی منتفی شدند تا همچنان نیمکت استقلال در بلاتکلیفی مطلق به سر ببرد!
 البته به این بخش ماجرا و اتفاقاتی که طی این چند وقت اخیر برای نیمکت استقلال افتاد کاری نداریم (چون واکاوی جداگانه‌ای را می‌طلبد). نکته‌ای که می‌تواند بزودی استقلال را به دردسر بزرگی بیندازد پرونده استرا است. 
فردا رأی پرونده مربی سابق استقلال اعلام می‌شود و استقلال با چالش جدیدی مواجه می‌شود چون گفته می‌شود پرونده مالی این مربی باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال می‌شود اما برای اینکه از صحت و سقم این ماجرا بیشتر بااطلاع شویم با افضلی مدیر روابط بین‌الملل باشگاه استقلال تماس گرفتیم. 
او در این باره گفت: «رأی پرونده استراماچونی 27 خرداد ماه اعلام می‌شود. باید ببینیم رأی چیست؟» این‌طور که گفته می‌شود احتمال اینکه پنجره نقل و انتقالات استقلال با صدور این رأی بسته شود زیاد است در این خصوص هم توضیح می‌دهید؟ افضلی در این باره می‌گوید: «بستگی دارد به رأیی که صادر می‌شود. اگر در پرونده بازنده شویم تا 45 روز برای پرداخت حق و حقوق استراماچونی به ما فرصت می‌دهند و اگر در این فرصت ما نتوانیم حقوق استرا را پرداخت کنیم، آن وقت این احتمال وجود دارد که پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شود.» با توجه به توضیحات افضلی فردا روز بزرگی برای باشگاه استقلال است و تکلیف آنها در مورد پرونده استرا مشخص می‌شود. احتمال اینکه استقلال در این پرونده مالی شکست بخورد زیاد است و باید منتظر فرصت 45 روزه‌ای باشیم که فیفا به این تیم می‌دهد. در روزهایی که هواداران استقلال خواهان مربی خارجی هستند و باشگاه استقلال برای جلب رضایت آنها باید به‌دنبال مربی خارجی باشد (تاکنون به هیج نتیجه‌ای نرسیده است) پرونده مالی استراماچونی هم خودش می‌تواند دغدغه بزرگ و جدیدی برای مسئولان این باشگاه باشد چرا که در صورت باخت در این پرونده، پنجره نقل و انتقالاتی استقلال در روزهایی که بازار انتقالات داغ است؛ بسته می‌شود و این مسأله مهم و بزرگ مسئولان باشگاه استقلال را رو در روی هوادار قرار می‌دهد! 
به همین دلیل در ابتدا به این نکته اشاره کردیم که هیچ چیز تیم استقلال به تیم قهرمان نمی‌خورد و بی‌ثباتی استقلال در حفظ مربی بارها و بارها به این تیم لطمه بزرگی زده است. در روزهای حساس استقلال برای انتخاب مربی، پرونده مالی استرا هم مشکل کمی نیست و مدیران استقلال را با چالش بزرگی مواجه می‌کند.

Page Generated in 0.0061 sec