printlogo


کد خبر: 248415تاریخ: 1401/3/26 00:00
خشم هواداران از استقلال بدون سرمربی
حضور الکس نوری هم منتفی شد

حمید رضا عرب  

حضور الکساندر نوری در استقلال منتفی شد! این خبری بود که ظهر دیروز مانند بمب میان هواداران استقلال منفجر شد؛ هوادارانی که لحظه‌شماری می‌کردند تا خبر عقد قرارداد این مربی با باشگاه محبوب‌شان مخابره شود. حتی جریان‌های رسانه‌ای نزدیک به باشگاه استقلال مدعی شدند که این مربی صبح پنجشنبه به ایران خواهد آمد و قراردادش را به طور رسمی امضا خواهد کرد.
 این ماجرا اما به کلی منتفی شد چون باشگاه استقلال رسماً اعلام کرد به‌دلیل مطالبات مالی نه چندان معقول از سوی الکساندر نوری عقد قرارداد با این مربی را منتفی کرده است. برخی خبرهای تأیید نشده از درخواست یک میلیون دلاری نوری حکایت دارد، برخی دیگر نیز از پیشنهاد 700 هزار دلاری می‌گویند. سکوت باشگاه استقلال اما سبب شده دایره شایعات در این خصوص فزونی بگیرد و بدرستی مشخص نشود چه دلایلی موجب منتفی شدن حضور این مربی ایرانی-آلمانی شده است. اینکه باشگاه استقلال درباره مسائلی به این مهمی سکوت می‌کند و آقای مدیرعامل نیز درباره آنچه رخ داده با هواداران سخن نمی‌گوید سبب شده خبرهای عجیبی درخصوص دلایل این ماجرا منتشر شود. حتی از قول نوری گفته شده که او نیمی از مبلغ درخواستی را در ابتدای همکاری با باشگاه طلب کرده است که بعید است چنین خبری صحت داشته باشد و یک مربی چنین مطالبه‌ای داشته باشد. نحوه پرداخت دستمزد یک مربی به طور کلی در همه جای دنیا به یک شکل انجام می‌شود و پذیرش چنین خبری دشوار است.
***
هرچه هست این ماجرا سبب شد حال و هوای هواداران استقلال بعد از اعلام رسمی خبر منتفی شدن حضور نوری با روز سه‌شنبه کاملاً متفاوت شود. آن روز هواداران استقلال با امید به اینکه نوری سرمربی تیم‌شان خواهد شد به صفحه شخصی این مربی هجوم بردند و با قلب‌های آبی به این مربی خوشامد گفتند. 
جملات زیبایی که نثار نوری شد نشان داد هواداران آبی در همین بدو همکاری رابطه مطلوبی با مربی خوش‌تیپ خود برقرار کرده‌اند اما دیری نپایید کاخ آرزوهای استقلالی‌ها فرو ریخت و این مربی رسماً به باشگاه استقلال اعلام کرد با رقمی که مد نظر آنها است حاضر به همکاری نیست. باشگاه استقلال نیز توضیح آنچنانی ارائه نکرد تا ابهام‌ها درباره این ماجرا به نقطه اوج برسد.
***
با منتفی شدن حضور نوری در استقلال مدیران باشگاه استقلال باید بسرعت در مسیر انتخاب یک سرمربی جدید قدم بردارند. شاید بازگشت به پروژه نکونام در این خصوص بتواند به باشگاه استقلال کمک کند و شاید هم مدیران این باشگاه به‌دنبال جذب یک مربی خارجی باشند تا نگرانی را از افکار هواداران خود دور کنند. این وضعیت در حالی که مدیریت باشگاه استقلال از هفته‌ها قبل در جریان جدایی فرهاد مجیدی قرار داشتند، هرگز قابل پذیرش نیست و مدیرعامل باشگاه استقلال باید از همان روز که در جریان جدایی مجیدی قرار گرفت، پروسه انتخاب سرمربی جدید را کلید می‌زد اما دست دست کردن‌های بی‌مورد و عجیب مدیران باشگاه استقلال درنهایت سبب شد این موضوع به بدترین شکل ممکن پیش برود و موجی از ناامیدی و یأس را میان هواداران استقلال به پا کند. تردیدی نیست اگر مصطفی آجورلو به همین منوال پیش برود، اعتراض‌های هواداران استقلال نسبت به اتفاقاتی که بعد از جدایی مجیدی در این باشگاه رخ داده، افزایش خواهد یافت و چه بسا تجمع‌هایی در همین راستا برگزار و اعتراض هواداران استقلال به مقابل باشگاه کشیده شود. البته مشکل فقط انتخاب سرمربی جدید نیست؛ باشگاه استقلال در جذب بازیکنان جدید نیز هیچ اقدامی انجام نداده است.

Page Generated in 0.0057 sec