printlogo


کد خبر: 248389تاریخ: 1401/3/26 00:00
بعضی تیم‌ها آسان از دست‌مان در رفتند
آبشک: حداقل هفت اخطارم فنی بود

 
جعفر برزگر   
 
در فصلی که گذشت مثل سال‌های قبل خیلی کم‌نوسان و به همان اندازه هم مثمرثمر بود. محمد آبشک هافبک دفاعی فولاد در 26 بازی به میدان رفت و 2094 دقیقه هم در زمین حضور داشت. او یکی از آماده‌ترین بازیکنان تیمش بود که با میدانداری در میانه زمین تا حدودی خیال جواد نکونام را راحت کرده بود. آبشک بر این باور است که اگر برخی اتفاقات رخ نمی‌داد فولاد حداقل می‌توانست به جایگاه سومی برسد.
 
فصل را با عبدالله ویسی شروع کردید اما بعد از بازی چهارم عذرش را خواستند و جواد نکونام برگشت.
به هر حال آقای ویسی زحمت خودشان را کشیدند و چون شرایط خیلی مناسبی نداشتیم باشگاه چنین تصمیمی گرفت. با آمدن آقا جواد وضعیت خیلی بهتر شد اما متأسفانه ما فرصت مناسب یارگیری و بدنسازی را در ابتدای فصل از دست داده بودیم. اما در تعطیلات نیم فصل با جذب بازیکنان جدید کیفیت تیمی‌مان بهتر شد.
در نهایت هم به رتبه پنجم رسیدید.
این جایگاه کمترین حق ما بود و به اعتقاد من حداقل باید سوم می‌شدیم. در خیلی از بازی‌ها اشتباهات داوری به ضررمان شد و در چند بازی هم بدشانسی آوردیم. از طرفی ما به فاصله کمتر از یک ماه چندین بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام دادیم و در برگشت هم با فشردگی مسابقات مواجه شدیم. همه اینها خستگی زیادی به همراه داشت که در نهایت با درایت کادرفنی و تلاش بچه‌ها توانستیم در لیگ قهرمانان آسیا بمانیم.
به بدشانسی در چند بازی اشاره کردی و...
مثلاً بازی با گل‌گهر یا مس رفسنجان که در دقیقه 3+90 پنالتی‌مان گل نشد. در بازی با ذوب‌آهن وقتی گل اول را زدیم آنها نگران بودند که گل‌های دیگری را دریافت نکنند اما به یکباره بازی برگشت و در عین ناباوری نتیجه را واگذار کردیم. همین‌طور بازی با استقلال در زمین خودمان که واقعاً بدشانس بودیم. خلاصه اینکه امتیازهای باارزشی را از دست دادیم و خیلی تیم‌ها آسان از دست‌مان در رفتند.
شما به لحاظ دقایق بازی در تیم‌تان نفر دوم هستید.
می‌دانستم جزو چهار نفر هستم اما دوم نه. به هر حال خوشحالم و امیدوارم که مثمر‌ثمر بوده باشم.
اما آماری که فقط فولاد در لیگ به دست آورده، سه گل خورده در نیمه‌های اول و اینکه در نیم ساعت اول اصلاً گلی دریافت نکرده‌اید.
آمار خیلی خوب و جالبی است. ما به معنای واقعی تیم بودیم. کادرفنی خیلی وقت می‌گذاشت، آنالیزهای خوبی از حریفان داشتیم و بچه‌ها هم انصافاً تلاش‌شان را می‌کردند. الان هم امیدوارم نفرات مدنظر کادر فنی حفظ شوند و آنهایی را هم که باشگاه می‌خواهد، بتواند جذب کند تا هم در لیگ قهرمانان و هم لیگ برتر آینده، فولاد به عنوان یک مدعی بدرخشد.
البته اینکه در نیمه‌های دوم بیشتر گل دریافت کرده‌اید هم جای سؤال دارد.
همانطور که اشاره کردم ما فرصت مناسب یارگیری و بدنسازی را در ابتدای فصل از دست دادیم و به دلیل فشردگی لیگ و لیگ قهرمانان هم نمی‌شد به بازیکنان فشار آورد. به نظرم دلیل گل خوردن ما در نیمه‌های دوم یا دقایق پایانی بازی‌ها همین مسائل بود.
شما به عنوان یک هافبک دفاعی درگیری‌های فنی زیادی درون زمین‌ داری اما دریافت 10 کارت زرد زیاد نیست؟
شاید برای یک بازیکن غیرطبیعی باشد ‌اما برای من با توجه به پستی که بازی می‌کنم تا حدودی طبیعی به نظر می‌رسد. البته از این تعداد 7-6 اخطارم فنی و بقیه‌اش به خاطر اعتراض‌هایم بوده که باید بیشتر خودم را کنترل کنم.
اگر نکونام از ابتدای فصل بود نتایج‌تان فرق می‌کرد؟
با احترام به آقای ویسی باید بگویم صد درصد نتایج‌مان بهتر می‌شد.
اما در نهایت استقلال قهرمان شد.
 به هر حال آنها ثبات داشتند و تیمی که یک فصل نمی‌بازد و کم نوسان بوده مستحق قهرمانی هم هست.
 

Page Generated in 0.0057 sec