printlogo


کد خبر: 247462تاریخ: 1401/3/7 00:00
منافی: فکر نمی‌کنم کنعانی و شجاع به پرسپولیس بیایند
یحیی نبایـد اشتباهاتش را تکـرار کنـد

سوال و جواب
ناصرقراگزلو     
 
نایب قهرمانی پرسپولیس آن قدر حرف و حدیث در دل خود دارد که نمی‌توان به سادگی از کنارش گذشت. سرخپوشان بعد از شش سال، دست از قهرمانی کشیدند و نایب قهرمانی را انتخاب کردند. جواد منافی، چپ‌پای قدیمی پرسپولیس، در این مورد با ایران ورزشی صحبت کرد:
   
بازی پرسپولیس مقابل شهرخودرو یکشنبه برگزار می‌شود. شما چه نظری دارید؟
 این بازی برای پرسپولیس حساس است چون کسب مقام دومی اهمیت دارد. تیم شهرخودرو هنوز کورسویی برای ماندن دارد و به‌دنبال آن است که در دو بازی باقیمانده هر چه در توان دارد، صرف کند. پرسپولیس هم برای کسب مقام دومی و حفظ فاصله امتیازی با سپاهان باید حریف را شکست دهد. باید این بازی جدی گرفته شود و بازیکنان هر چه در توان دارند را خرج کنند. پس از آنکه قهرمانی از دست رفت، نایب قهرمانی باید حفظ شود.
تعداد غایبان پرسپولیس تأثیری در نتیجه این بازی ندارد؟
 قرار نیست پرسپولیس در هر بازی دچار مشکل شود. این تیم تحت هر شرایطی توانایی پیروزی مقابل شهرخودرو را دارد. پرسپولیس جنگ دومی را نمی‌بازد. اطمینان دارم سپاهان مقابل فولاد امتیاز از دست می‌دهد و این مسأله، بهترین شرایط را برای پرسپولیس جهت افزایش اختلاف با سپاهان برای کسب عنوان دومی مهیا خواهد کرد.
صحبت از پیوستن بیرانوند و ‌پورعلی‌گنجی و چند ستاره دیگر به پرسپولیس است. این اتفاقات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 فصل قبل، کادرفنی پرسپولیس بازیکنان خوبی به خدمت نگرفت و از این بابت به‌شدت متضرر شد. نکته‌ای که یکی از عوامل اصلی از دست دادن قهرمانی بود. فکر می‌کنم اعضای کادرفنی پرسپولیس به خوبی متوجه شده‌اند که باید دنبال بازیکنان اسمی و بزرگ باشند تا بتوانند با حضور آنها در بازی‌های مهم، امتیاز بگیرند. با شرایطی که پرسپولیس دارد، فکر می‌کنم تنها چیزی که می‌تواند هواداران را خوشحال کند، بازگشت ستاره‌های جدا شده و بازیکنان ملی پوش و اسمی است.
شجاع و کنعانی‌زادگان به پرسپولیس برمی‌گردند؟
 این دو مدافع جزو بهترین‌های تیم ملی و آسیا هستند که اتفاقاً هر دو را باید هوادار پرسپولیس دانست اما من فکر نمی‌کنم این دو بازیکن در سال منتهی به جام جهانی به لیگ ایران و پرسپولیس باز گردند به خصوص که قراردادهای خوبی دارند. مایلم این دو به پرسپولیس برگردند اما باید شرایط را سنجید.
در چه پست‌هایی فکر می‌کنید پرسپولیس نیاز به تقویت دارد؟
 پرسپولیس از خط دروازه تا مهاجم نیاز به جذب بازیکن دارد. در فصلی که سپری شد، تیم ما مانند سال‌های قبل نمی‌توانست موقعیت‌های زیادی خلق کند و راحت هم گل می‌خورد و خیلی از بازیکنان در حد و اندازه خودشان نبودند. به همین دلیل پرسپولیس برای فصل آینده به هافبکی مانند نوراللهی نیاز دارد که برای مهاجمان فرصت بسازد. امیدوارم امیری هم پس از سپری کردن دوران نقاهتش به اوج برگردد و بقیه بازیکنان هم در شرایط عالی قرار بگیرند.
نظرتان در مورد شرایط فنی مدافعان کناری پرسپولیس در این فصل چیست؟
 پرسپولیس در فصل گذشته از ضعف دفاعی خصوصاً در جناحین خیلی صدمه دید. مدافعان کناری در هنگام حمله حریفان، خوب جمع نمی‌شدند و در حملات هم ثمردهی خوبی نداشتند. به همین خاطر باید در جذب مدافعان کناری دقت زیادی صورت گیرد.
در رابطه با ماندن یحیی برای فصل بعد چه صحبتی دارید؟
 یحیی که قرارداد دارد و ماندن یا جدایی او به نظر وزیر ورزش و مدیرعامل باشگاه بستگی دارد اما فکر می‌کنم سرمربی پرسپولیس از یکسری اشتباهات فصل گذشته درس گرفته و نباید آنها را تکرار کند.
 

Page Generated in 0.0057 sec