printlogo


کد خبر: 247461تاریخ: 1401/3/7 00:00
19 میلیارد و 800 میلیون برای دو فصل؛ به اندازه یک فصل تیم صنعتی
ترابی تا 1403 با پرسپولیس تمدید کرد

 پنجشنبه آخر هفته قبل با وجود شنیدن اخبار متعدد بد و تلخ و البته تعویق چند باره بازی پرسپولیس که سردرگمی‌های اعضای تیم را بیشتر کرده بود یک خبر فوق‌العاده خوب برای هواداران پرسپولیس داشت. مهدی ترابی ستاره این فصل پرسپولیس که با وجود افت نسبی اش نسبت به دو فصل قبل این فصل تا الان 10 پاس گل داده و یکی از سه بازیکن برتر تیمش در فاز حمله بوده قرارداد خود را برای دو فصل دیگر تمدید کرد آن هم در شرایطی که انتظار می‌رفت این اتفاق در صورت نهایی شدن بعد از پایان فصل رخ دهد.
طی یک ماه گذشته مدیران باشگاه پرسپولیس مدام روی این مسأله تأکید می‌کردند که قرارداد ترابی و سرلک دو ستاره ملی‌پوش تیم آماده تمدید است اما از سوی بازیکنان هیچ کدی مبنی بر تأیید این ماجرا داده نمی‌شد و به نظر می‌رسید بازیکنان مزبور باشگاه را تا آخر فصل منتظر بگذارند و پیشنهادهای خارجی‌شان را مزمزه کرده و در صورت راضی نشدن با شرایط و اعداد، قرارداد‌شان با پرسپولیس را تمدید کنند. در صورتی که طی هفته گذشته بیشتر خبرها حول محور میلاد سرلک بود و البته تمدید با او دور به نظر می‌رسید به یکباره خبر تمدید قرارداد ترابی عصر پنجشنبه منتشر شد.
ستاره 28 ساله پرسپولیس اولین بار تیرماه سال ۱۳۹۷ به پرسپولیس پیوست و در نیم فصل مسابقات 1400-1399پس از نیم فصل حضور ناموفق در لیگ ستارگان قطر و تیم العربی به پرسپولیس بازگشت تا با سهیم شدن در گلات قهرمانی، سومین جام قهرمانی خود در لیگ برتر فوتبال ایران با پیراهن پرسپولیس را بالای سر ببرد. قرارداد ترابی بعد از یک فصل و نیم در پایان این فصل تمام می‌شد که باشگاه او را برای تمدید دو ساله راضی کرد و قرارداد فی مابین امضا شد.
این برد بزرگی برای باشگاه پرسپولیس و رضا درویش بود. مدیری که از 5 ما قبل که به پرسپولیس آمد همه منتظر شنیدن یک خبر خوب و اتفاق ویژه از سوی او بودند. با این حال مسأله اینجاست که برای تمدید قرارداد دوساله ترابی یا او پیشنهاد چشمگیری از تیم‌های خارجی نداشته یا به خاطر تجربه تلخش از بازی در کشورهای حاشیه خلیج فارس اصلاً به این پیشنهادها فکر نکرده و دوست داشته در ایران بماند یا پرسپولیس مبلغ بسیار بالایی برای او در نظر گرفته است.
گفتنی است رقم قرارداد ترابی در این فصل رو به پایان 4.5 میلیارد تومان بوده و حالا باید دید باشگاه پرسپولیس چه رقمی برایش در نظر گرفته که این‌طور سریع قراردادش را تمدید کرده است.
البته گفته شده ترابی پیشنهاد 20 میلیاردی یک باشگاه صنعتی را رد کرده؛ باشگاهی که حاضر بوده نصف این مبلغ را در ابتدای راه پرداخت کند! از طرفی شایعات حکایت از آن دارد که سقف قرارداد بازیکنان پرسپولیس در لیگ بیست و دوم ۱۰ میلیارد تومان است و ستاره ملی پوش قرمزها راضی شده سال اول ۹ میلیارد تومان (دو برابر رقم قرارداد امسالش) از پرسپولیس بگیرد. قرار است مهدی ترابی در سال دوم ۲۰ درصد اضافه گرفته و ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دریافت کند هرچند نباید فراموش کرد او می‌توانست همین مبلغ را بلافاصله پس از عقد قرارداد با تیم صنعتی (به‌عنوان پیش پرداخت ۵۰ درصدی) دریافت کند. البته ترابی زمستان 1399 وقتی به پرسپولیس برگشت آپشن‌هایی در قراردادش داشت که رقم دریافتی او را بالا برد چرا که قرارداد اولیه او 3.8 میلیارد بود. همچنین در مورد ترابی گفته می‌شد یکی از پیش شرط‌های او برای مذاکره و تمدید پرداخت مطالبات قدیمی اوست که ظاهراً این مهم نیز انجام شده و مانعی برای امضای ستاره شماره 9 پرسپولیس وجود نداشته است.
 
ترابی: اصلاً قصد رفتن نداشتم
دوباره بلند می‌شویم؛ برای قهرمانی لیگ و موفقیت در آسیا
 مهدی ترابی بعد از تمدید قرادادش گفت:  خیلی خوشحالم که امسال هم توانستم قراردادم را با باشگاه بزرگ پرسپولیس تمدید کنم. ان‌شاءالله بتوانیم در فصل آینده افتخاراتی را که پیش از این کسب کرده بودیم، تکرار و بیشتر کنیم تا بتوانیم دل هواداران خوبمان را شاد کنیم. خوشحالم با تمدید قرارداد دو ساله خودم بار دیگر در خدمت این مجموعه خوب هستم و همه تلاشم را به کار خواهم بست تا بتوانیم در سال پیش رو با جام‌های بیشتری در خدمت باشگاه و هواداران باشیم.
  فصلی که بدون جام تمام می‌شود قطعاً فصل خوبی نیست اما ما تلاش خودمان را کردیم. امیدوارم با اتحاد و همبستگی بیشتر به موفقیت‌ها و افتخارات بالاتری دست پیدا کنیم. اتفاقات و شرایط کنونی، انگیزه ما را برای آینده بیشتر خواهد کرد تا در کنار باشگاه، هواداران و کادر فنی افتخارات گذشته را تکرار کنیم و بار دیگر بتوانیم پرچم بزرگ پرسپولیس را بالا نگه داریم.
 ما در پرسپولیس یاد گرفته‌ایم که تیم مهمتر از بازیکن است. هدف اصلی ما قهرمانی در لیگ و حضور پر افتخار در بازی‌های آسیایی است و قطعاً موفقیت بیشتر در آسیا.
  هر زمان پرسپولیس، بازیکنان، مدیریت، کادر فنی و هواداران دست به دست هم داده‌اند و به‌صورت مطلق پشت هم ایستادند و اتحاد کاملی داشتند، موفق بوده‌اند. امیدوارم در سال جدید بار دیگر این اتفاق رخ دهد و همه با همبستگی و اتحاد بیشتر بتوانیم موفقیت‌های قبلی را تکرار و بیشتر از آن، به‌دست آوریم. ما می‌دانیم که هواداران ما به کمتر از قهرمانی رضایت نمی‌دهند و این مهم خواسته باشگاه، کادر فنی و بازیکنان نیز هست. پرسپولیس به ما آموخت که در همه شرایط و سختی‌ها بخوبی بتوانیم بجنگیم و هر ناممکنی را ممکن کنیم. قطعاً ما دوباره بلند می‌شویم و با تلاش بیشتر موفقیت‌ها و افتخارات بیشتری را کسب خواهیم کرد. بچه‌های تیم هم به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنند. ما باید با تلاش و تمرین بیشتر و حمایت هواداران به تنها هدف خود در قهرمانی لیگ و لیگ قهرمانان فکر کنیم.
  من که اصلاً قصد رفتن نداشتم و منتظر بودم لیگ به پایان برسد و بعد از آن با باشگاه محبوبم تمدید کنم. آن چیزی که می‌خواستم نشد و قول می‌دهم توان بیشتری برای تیم بگذارم و دوباره قهرمانی‌ها تکرار شود. باید تشکر کنم از هواداران که در این سال‌ها در سرما و گرما از ما حمایت کردند و حتی در دوران کرونا این حس و پشتیبانی را به ما منتقل می‌کردند. امیدوارم با اتحاد همه مجموعه بتوانیم به این قهرمانی‌ها دست پیدا کنیم.
 
 

 


Page Generated in 0.0080 sec