printlogo


کد خبر: 247460تاریخ: 1401/3/7 00:00
ادای دین زودتر از موعد مقرر پورعلی‌گنجی به گل‌محمدی
یحیی بالاخره جای خالی شجاع و کنعانی را پر کرد

همه چیز از روز چهارشنبه شروع شد که جواد کاظمیان در اینستاگرامش ورود مرتضی پورعلی‌گنجی به پرسپولیس را تبریک گفت و البته از مدیران باشگاه محبوبش خواهش کرد با جذب نفراتی مثل پورعلی‌گنجی دنبال بازیکنان بنجل نروند و پیراهن این تیم را به هر بازیکنی ندهند. پنجشنبه خبر توافق نهایی پورعلی‌گنجی در سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر و گفته شد او برای عقد قرارداد دوساله با پرسپولیس به توافق نهایی رسیده و خود مرتضی هم با انتشار یک استوری به شکل غیر مستقیم به این مسأله اشاره کرد اما فعلاً این خبر به‌صورت رسمی اعلام نخواهد شد تا فصل به پایان برسد.
پورعلی گنجی البته فصل قبل هم در آستانه حضور در پرسپولیس بود اما به باشگاه شنزن چین پیوست و در همان هفته‌های نخست در مردادماه در یکی از بازی‌های تیمش در شروع مسابقه دچار مصدومیت شدید شد و طی 10 ماه اخیر در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده است. زمستان سال قبل پورعلی‌گنجی که مدتی در مرکز تیم‌های ملی انفرادی تمرین می‌کرد دو سه هفته‌ای در ورزشگاه نفت تهرانسر در تمرینات پرسپولیس با لباس این تیم حضور یافت که از همان زمان بحث حضورش در پرسپولیس جدی شد. البته در آن مقطع گفته می‌شد پورعلی گنجی فعلاً دوست دارد لژیونر بماند اما بعد از پایان قراردادش در چین احتمالاً پرسپولیسی خواهد شد که این مسأله یک فصل زودتر اتفاق افتاد.
زمستان سال قبل به خاطر بالا گرفتن این شایعات پورعلی گنجی دیگر در تمرینات پرسپولیش شرکت نکرد اما حالا او رسماً به پرسپولیس آمده و قرار است مدافع جدید سرخ‌ها باشد. گفتنی است یحیی گل‌محمدی در نفت تهران سرمربی این بازیکن بوده و ارتباط بسیار خوبی با او دارد. یحیی همان مربی‌ای است که در نفت تهران پورعلی گنجی را از پست هافبک دفاعی به مرکز خط دفاع برد و همین باعث شد تا مرتضی از پیراهن نفت تهران به تیم ملی برسد، در تیم ملی فیکس شود و سپس لژیونر شده و در فوتبال قطر، بلژیک و چین بازی کند. با در نظر گرفتن این مسأله مهم که زندگی این بازیکن مازندرانی را از این‌رو به آن رو کرد مرتضی زودتر از موعد مقرر با فسخ قراردادش با باشگاه چینی برگشته تا دین‌اش را به یحیی ادا کند.
پورعلی گنجی پس از مذاکره با رضا درویش قرارداد خود با باشگاه پرسپولیس را امضا کرد تا سال آینده در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی حاضر شود. پورعلی‌گنجی با حضور در ساختمان باشگاه پرسپولیس با پیراهن این تیم عکس یادگاری انداخت.
حضور پورعلی‌گنجی در پرسپولیس با استقبال فوق‌العاده هواداران این تیم همراه شده و هواداران می‌گویند پرسپولیس فقط باید دنبال بازیکنانی از این جنس باشند که ستاره و ملی‌پوش هستند. پرسپولیسی‌ها می‌گویند یحیی بعد از یک فصل بالاخره جانشین شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی زادگان را پیدا کرده و در نقطه‌ای که به‌شدت آسیب دید یک گزینه مطمئن جذب کرده است هر چند پورعلی گنجی ماه‌ها فوتبال بازی نکرده و حالا یک بازیکن 30 ساله است.
 بعد از جدایی شجاع، کنعانی بود که به‌عنوان یک ملی پوش خط دفاع پرسپولیس را استوار نگه داشت اما بعد از جدایی کنعانی مدافعانی مثل علی نعمتی، فرشاد فرجی، وحدت هنانوف و علیرضا ابراهیمی نتوانستند همان کیفیت را ارائه دهند و خط دفاع پرسپولیس اصلاً شبیه گذشته‌اش نشد. حالا اگر پورعلی‌گنجی به همان کارآیی قبل از مصدومیت برسد پرسپولیس بعد از جذب بیرانوند و حفظ ترابی یک بمب نقل و انتقالاتی دیگر منفجر کرده است.

Page Generated in 0.0058 sec