printlogo


کد خبر: 247453تاریخ: 1401/3/7 00:00
رسول معتمدی: برای قونیه آماده‌ام
عادت نـــدارم مسابقــات را گلچین کنـم

رضا عباسپور     

رسول معتمدی، قهرمان طلایی وزنه‌برداری جهان در رقابت‌های جهانی 2021 ازبکستان و دسته وزنی 102 کیلوگرم معتقد است که هیچ وقت عادت ندارد مسابقات را گلچین کند و در هر رویدادی که دلش خواست روی تخته برود. معتمدی که قطعاً در بازی‌های کشورهای اسلامی، مسابقات جهانی، بازی‌های آسیایی و رقابت‌های گزینشی کسب سهمیه المپیک یکی از مدعیان اصلی و خوش‌آتیه وزنه‌برداری ایران است، تأکید دارد مثل سرباز در خدمت تیم ملی وزنه‌برداری و کادرفنی است تا در هر رویداد و رقابتی که مد نظر آنها است روی تخته برود. به همین بهانه و با توجه به پیش رو بودن بازی‌های کشورهای اسلامی در شهر قونیه ترکیه با این ملی‌پوش که جزو شانس‌های اصلی کسب نشان طلا در این میدان معتبر است گفت‌و‌گو کردیم تا میزان شرایط آمادگی و رکوردی او را از زبان خودش بشنویم.
 بعد از جهانی تاشکند تمریناتم را دنبال کردم
ملی‌پوش دسته 102 کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان تأکید دارد که بعد از رقابت‌های جهانی تاشکند ازبکستان بی‌وقفه تمریناتش را دنبال کرده است: «وقتی از تاشکند برگشتیم بعد از یک استراحت کوتاه، بلافاصله تمریناتم را دنبال کردم تا بدنم را در شرایط آمادگی نرمال حفظ کنم. الان هم وضعیتم خوب است و خدا را شکر هیچ مصدومیت یا مشکل خاصی ندارم.»
 
خوشحالم اردو دوباره شروع شد
رسول معتمدی با ابراز خوشحالی بابت شروع مجدد اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی در این خصوص می‌گوید: «اگرچه بعد از به تعویق افتادن بازی‌های آسیایی اردوی تمرینی تیم ملی وزنه‌برداری هم تعطیل شد، اما الان خوشحالیم که برای تمرین و آماده‌سازی جهت حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی که قرار است در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار شود مجدداً دور جدید تمرینات تیم ملی در تهران استارت خورد. من با روحیه در تمرینات حاضر می‌شوم و امیدوارم بتوانم به مرز آمادگی ایده‌آل برای حضور در این تورنمنت معتبر و کسب افتخار برای وزنه‌برداری و ورزش ایران برسم.»
 
مثل یک سرباز در خدمت کادرفنی هستم
قهرمان طلایی وزنه‌برداری جهان در دسته 102 کیلوگرم درخصوص اینکه چه میادینی را برای حضور خود در سال 2022 اولویت‌بندی کرده است، تأکید دارد: «هیچ وقت عادت ندارم مسابقات را برای خودم گلچین و اولویت‌بندی کنم. من سرباز تیم ملی وزنه‌برداری ایران هستم و مثل یک سرباز در خدمت عزیزان کادرفنی هستم. هر کجا صلاح بدانند قطعاً در آن رویداد روی تخته رفته و دست به وزنه می‌شوم. قطعاً بازی‌های کشورهای اسلامی برایم مهم است و تمام تلاشم را به کار می‌بندم تا در این رویداد مهم با بهترین کیفیت رکوردی حاضر شده و مرغوب‌ترین نشان را در این تورنمنت کسب کنم. مگر اینکه آسیب‌دیدگی غیرمنتظره‌ای برایم رخ دهد یا اینکه حادثه غیرمنتظره‌ای پیش بیاید که نتوانم در مسابقه شرکت کنم. در غیر این صورت حتماً در خدمت تیم ملی هستم.»
 برای پاریس در 102 کیلو وزنه می‌زنم
معتمدی درباره وضعیت وزنی خود با توجه به تغییر اوزان می‌گوید: «خدا را شکر تغییر اوزان به سود من بود و وزنی که در آن مدال طلای جهانی گرفتم یعنی 102 کیلوگرم جزو اوزان استاندارد برای المپیک 2024 پاریس است. به همین دلیل مشکلی در این دسته وزنی ندارم و فکر می‌کنم بتوانم بهترین نتیجه را در این دسته وزنی کسب کنم. البته مطمئناً با توجه به تغییرات قابل قبولی که در روند کسب سهمیه و امتیاز‌گیری برای گرفتن مجوز حضور در بازی‌های المپیک طراحی شده است، وضعیت ما به جهت گرفتن مجوز ورودی خیلی بهتر از دوره قبل شد. ضمن اینکه اتفاق تلخی که در دوره قبل برای کیانوش رستمی و سهراب مرادی رخ داد اگرچه ضربه بدی به وزنه‌برداری و این دو اسطوره وارد کرد، اما تجربه خوبی برای ما شد تا نگذاریم کار به روزهای پایانی کشیده شده و استرس‌زا شود. تمام سعی‌ام این است که بتوانم در بهترین شرایط ممکن ضمن کسب نتایج ایده‌آل برای تیم ملی وزنه‌برداری در همین دسته وزنی 102 کیلوگرم صاحب سهمیه ورودی به المپیک 2024 شوم.»
 
نمی‌توانم برای حقم التماس کنم
معتمدی در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از جهانی وعده و وعیدهایی که برای پاداش به او داده بودند عملی شد یا خیر، می‌گوید: «حقیقتاً دیگر نه حالش را دارم و نه حوصله اینکه در این مورد حرف بزنم و گلایه کنم. فکر می‌کنم مصاحبه و گلایه‌های ما فقط برای یک مدت کوتاه ذهن عزیزان مسئول را درگیر می‌کند و بعد هم برای ما روز از نو روزی از نو. نه تنها هیچ اتفاقی برای ما رخ نمی‌دهد و چیزی تغییر نمی‌کند، بلکه اوضاع هم بدتر می‌شود، زیرا دوستان از اینکه نقدشان کردیم از ما دلخور می‌شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتم دیگر به خودم فشار نیاورم. من که نباید برای حق و حقوقم التماس کنم.»

 


Page Generated in 0.0064 sec