printlogo


کد خبر: 247452تاریخ: 1401/3/7 00:00
پارالمپیک

۹ جودوکار نابینا و کم بینا در راه قزاقستان
 جودوکاران نابینا و کم بینا برای انجام کلاس‌بندی بین‌المللی و شرکت در مسابقات گرند‌پری، عازم قزاقستان شدند. مسابقات جودو بین‌المللی گرند‌پری از هفتم تا نهم خرداد در دو بخش B1 نابینای مطلق و B2 کم بینا در قزاقستان برگزار می‌شود که ۹ جودوکار برای انجام کلاس‌بندی بین‌المللی و ارتقای رنکینگ عازم قزاقستان شدند. سعید کوه‌کن، رضا غلامی، وحید نوری، علی نوایی، مهدی برچلو، سید‌میثم بنی طباء، سید‌امیر جعفری، موسی غلامی‌شفیع و محمدرضا خیرا...‌زاده، ملی‌پوشان اعزامی به قزاقستان هستند. هدایت این تیم را فرهاد معابی و حمزه ندری(مربیان)، محمد‌رضا مظلومی (سرپرست)، علی‌رضا امینی (مسئول انجمن جودو نابینایان و کم بینایان) و محمدرضا حاج یوسف‌زاده (سرمربی) برعهده دارند. جودوکاران نابینا و کم بینا پس از کسب مجوز پزشکی و کلاس‌بندی از هفتم خرداد روی تاتامی می‌روند.
 
قهرمانی پاراتکواندوی بانوان در امارات
شکست مردان بعد از تغییرات
 تیم‌های ملی پاراتکواندوی ایران در مسابقات بین‌المللی امارات در حالی به روی شیاپ‌چانگ رفتند که تیم مردان با شکست و ناکامی مسابقات را ترک کردند اما بانوان خوش درخشیدند. تیم مردان با دو نماینده در این مسابقات حضور داشتند که مهدی داتلی بیگی در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر حریف هندی خود «موهیت سینگ» نتیجه را ۲۰-۲۶ واگذار کرد و از دور رقابت‌ها حذف شد. سجاد جوانبخت دیگر نماینده ایران در وزن ۷۰- کیلوگرم با یک برد و یک باخت صاحب مدال برنز شد. این اولین حضور تیم پاراتکواندوی مردان در یک تورنمنت بین‌المللی بعد از نتایج درخشان در بازی‌های پارالمپیک و حواشی بعد از آن است. تیمی که در هیچ رویدادی باخت نمی‌داد و در پارالمپیک یک طلا و یک نقره کسب کرده بود حالا در تورنمنت بین‌المللی امارات یک برنز کسب کرده است. تیم ملی پاراتکواندوی بانوان هم که با ترکیب «مریم عبدالله‌پور» در وزن ۴۷- کیلوگرم، «سحر قنبری» در وزن ۵۲- کیلوگرم، «رُزا ابراهیمی» در وزن ۵۷- کیلوگرم و «لیلا میرزایی» در وزن ۶۵+ کیلوگرم در این رقابت‌ها حضور داشت، عملکرد خوبی را ارائه کرد و هر چهار نماینده ایران موفق به کسب مدال طلا و سهمیه حضور در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شدند. این تیم در حالی سهمیه حضور در پاراآسیایی را کسب کرده که این بازی‌ها به تعویق افتاده و مشخص هم نیست که اصلاً برگزار شود. رقابت‌های بین‌المللی پاراتکواندو در امارات در دو گروه مردان و زنان با حضور ۴۶ تکواندوکار از ۱۴ کشور ایران، امارات، بحرین، قزاقستان، فیلیپین، ازبکستان، عراق، تایلند، ژاپن، هند، نپال، اندونزی، مغولستان و لائوس در سالن التیقه شهر شارجه برگزار شد.
 
ایران در فینال بسکتبال با ویلچر آسیا و اقیانوسیه
صعود به جهانی و یک گام تا جام
تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان با غلبه بر میزبان به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه راه پیدا کردند. تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که پیش از این با غلبه بر فیلیپین هم به مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه رسیده و هم سهمیه جهانی را کسب کرده بود، حالا با غلبه بر تایلند به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کرده است. در ادامه رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در تایلند در حال برگزاری است، تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران به مصاف تیم میزبان رفت که این دیدار با نتیجه ۷۴ بر ۴۶ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید. با این پیروزی تیم ملی بسکتبال با ویلچر امروز برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی باید با استرالیا رقابت کند. بسکتبالیست‌های ایران برای رسیدن به نیمه نهایی با نتیجه ۸۶ بر ۲۹ از سد تیم فیلیپین گذشته بودند. ملی پوشان ایران با این برد موفق به کسب سهمیه رقابت‌های جهانی شدند و به مرحله نیمه نهایی مسابقات صعود کردند. تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان ایران هم که برابر تیم استرالیا ۷۲ بر ۲۹ نتیجه را واگذار کرده بود اما در نهایت توانست سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند. بانوان ایران بعد از شکست مقابل استرالیا به مصاف تیم تایلند رفتند که این دیدار با نتیجه ۵۹ بر ۵۰ به سود تیم ملی تایلند به پایان رسید اما به‌دلیل تفاضل گل در رده سوم مسابقات ایستاد و موفق به کسب سهمیه رقابت‌های جهانی شد.
 

 


Page Generated in 0.0061 sec