printlogo


کد خبر: 247451تاریخ: 1401/3/7 00:00
خبر

آغاز اردوی بسکتبال از امروز
لیست جدید، مربی جدید
نخستین اردوی تیم ملی بسکتبال در سال جدید و با سرمربی جدید قرار است از امروز در سالن بسکتبال آزادی آغاز شود.
سعید ارمغانی که به تازگی هدایت تیم ملی را پذیرفته، برای این اردو 21 بازیکن را دعوت کرده است و طبق برنامه، تیم ملی دو هفته در سالن آزادی تمرین می‌کند و در هفته سوم به یکی از استان‌ها سفر خواهد کرد. طبق اعلام سرمربی تیم، حامد حدادی کاپیتان تیم ملی خواهد بود. این بازیکن در یکی دو دوره در غیاب صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان بود و حالا هم با صلاحدید سرمربی کاپیتان تیم خواهد بود.
تیم ملی خود را برای حضور در پنجره سوم انتخابی جام جهانی و کاپ آسیا آماده می‌کند.
نفرات دعوت شده به اردوی بسکتبال:
سجاد مشایخی، سینا واحدی، رسول مظفری، احسان دلیرزهان، بهنام یخچالی، نوید رضایی‌فر، نوید خواجه‌زاده ، امیر طاهرخانی، محمد جمشیدی، امیرحسین یازرلو، متین آقاجانپور، سجاد پذیرفته، آرمان زنگنه، جلال آقامیری، محمد یوسف‌وند، مسعود سلیمانی، حامد حدادی، ارسلان کاظمی، سالار منجی، محمد حسن‌زاده، آرون گرامی‌پور.
 
باز هم تغییرات در قوانین والیبال
تصمیم جدید برای جذابیت بیشتر
فدراسیون جهانی والیبال قوانین جدید خود را در رقابت دوستانه بین تیم لهستان و آلمان به اجرا درآورد.
سایت لهستانی پل‌ست در گزارشی نوشت: قوانین جدید مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها در راه است! فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفته که قوانین جدیدی را در جریان مسابقات لیگ ملت‌های والیبال وضع کند. در میان تغییرات ایجاد شده محدودیت زمانی برای زدن سرویس وجود خواهد داشت.
در دوره بعدی لیگ ملت‌های والیبال، تیم‌های شرکت‌کننده با قوانین جدید معرفی شده توسط FIVB به منظور بهبود پویایی و سرعت بازی آشنا خواهند شد. قرار است یک زمان ویژه در طول مسابقات لیگ ملت‌ها معرفی شود تا زمان سرویس زدن بازیکنان محدود شود. با این تفاسیر بازیکنان تنها پانزده ثانیه پس از دریافت امتیاز فرصت خواهند داشت تا خود را در منطقه سرویس قرار دهند.
همچنین تیم‌ها بین ست‌ها تغییر سمت نخواهند داد و این دقیقاً شبیه به رقابت‌های ریمینی ایتالیا خواهد بود که به‌دلیل شرایط کرونا با شکل خاص برگزار شد. ضمناً مقرر شد پس از امتیاز دوازدهم برای یکی از تیم‌ها استراحت فنی نیز در نظر گرفته شود. در مقابل، مربی تنها حق یک تایم اوت خواهد داشت. فدراسیون جهانی والیبال در جریان بازی دوستانه بین ملی‌پوشان زنان لهستان و آلمان قوانین جدید خود را مورد آزمایش قرار داد و باید دید که آیا قوانین جدید کمکی به جذاب‌تر شدن رقابت‌ها خواهد کرد یا خیر؟
 
شکست مشکات‌الزهرا صفی در رولان گاروس
دختر تنیس‌باز ایران در اولین مسابقه خود در مسابقات رولان گاروس شکست خورد. مشکات الزهرا صفی دختر تنیس‌باز ایران که به‌عنوان اولین جوان ایرانی در مسابقات رولان گاروس حضور دارد، اولین بازی خود را در این رویداد مهم انجام داد.
صفی در دور نخست جدول مقدماتی به مصاف بازیکنی از لیتوانی رفت که با نتیجه ۲ بر صفر بازی را واگذار کرد.مشکات‌الزهرا صفی از ایران با رنک ۷۲ جوانان جهان مقابل پاتریشیا پوک استیت از لیتوانی با رنک ۹۴ جوانان جهان رو در رو شد که با نتیجه دو بر صفر بازی را به او واگذار کرد. صفی پیش از این با حضور در گرنداسلم استرالیا تاریخ‌ساز شد و با شرکت در رولان گاروس افتخار دیگری را به‌ نام خود ثبت کرد.
 
جام آبیدر چوگان در ایستگاه پایانی
 نوروزآباد اول شد
تیم نوروزآباد قهرمان رقابت‌های چوگان‌ جام آبیدر شد. رقابت‌های رده‌بندی و فینال چوگان جام آبیدر در بخش مردان، گرامیداشت مرحوم فرخ سنندجی دیروز (‌جمعه ۶ خردادماه) در مجموعه چوگان‌ و سوارکاری نوروزآباد برگزار ‌شد. بر این اساس تیم‌های کانون چوگان‌ و پاسارگاد در مسابقه رده‌بندی با یکدیگر رقابت کردند که نهایتاً چوگان‌بازان کانون چوگان‌ توانستند با کسب نتیجه ۶-۵ پیروز شوند و در رده سوم قرار گیرند. همچنین مسابقه فینال چوگان جام آبیدر نیز با حضور ورزشکاران تیم نوروزآباد و خرگوش دره در چهارچوکه برگزار شد و چوگان‌بازان نوروزآباد توانستند با کسب نتیجه ۶ - ۴ روی سکوی نخست این رقابت‌ها بایستند.
ابراهیم نوزائی، رئیس فدراسیون چوگان نیز در پایان این رقابت‌ها از خانواده مرحوم فرخ سنندجی به‌عنوان پیشکسوت این رشته ورزشی تقدیر کرد.
 

 


Page Generated in 0.0045 sec