printlogo


کد خبر: 247450تاریخ: 1401/3/7 00:00
گزارش و خبر

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال صورتجلسه را پاره کرد!
یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که در معرض عزل قرار دارد، صورتجلسه آخرین نشست رسمی را با وجود امضای سایر اعضای هیأت رئیسه پاره کرد. خبرگزاری مهر در خبری ضمن اشاره به این موضوع نوشت: «برخی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون در آستانه مجمع ١٠ خرداد با توجه به دستور جلسه به‌دنبال لغو مجمع آتی فدراسیون هستند چرا که عزل چهار گزینه از بین ٨ عضو فعلی در دستور کار این مجمع قرار دارد.
یکی از اعضای هیأت رئیسه که در معرض عزل قرار دارد، در همین راستا صورتجلسه اخیر را که به امضای سایر اعضا رسیده بود پاره کرد اما به نظر می‌رسد این اقدام هم نتیجه‌ای برای وی به همراه نخواهد داشت.
برخی از اعضای مجمع فدراسیون با اظهار شگفتی از شنیدن ماجرای پاره شدن صورتجلسه توسط عضو جنجالی با جدیت بر این نکته تأکید دارند که با اینگونه رفتارها دستور جلسه مجمع ١٠ خرداد خصوصاً عزل اعضای مورد نظر باید به مرحله اجرا برسد.»
 
  واکنش عزیزی‌خادم به حکم احتمالی کمیته استیناف
در مجمع 10 خرداد حاضر می‌شوم!
شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس عزل شده فدراسیون فوتبال در پیامی اینستاگرامی اعلام کرد که در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال حضور خواهد یافت. این در حالی است که کمیته اخلاق محرومیت دو ساله برای او در نظر گرفته و به نظر نمی‌رسد کمیته استیناف نیز تغییری در این حکم ایجاد کند.
عزیزی خادم نوشت: «به آنان که به‌دنبال لغو جلسه مجمع عمومی دهم خرداد فدراسیون فوتبال و یا سلب حق مدنی و حق دفاع مسلم قانونی و مشروع اینجانب به بهانه رأی کمیته اخلاق هستند، اعلام می‌کنم که اگر آزاده و شرافتمند هستید بگذارید مجمع عمومی، در مورد عزل اینجانب و شما عالیجنابان تصمیم بگیرد.
هیچ رکن و مقام قضایی حتی ارکان قضایی فیفا، حق سلب حقوق مدنی و حق دفاع مشروع یک انسان را به‌هر شکل و تحت هر عنوانی ندارد. مطمئن باشید که در مجمع دهم خرداد حضور یافته و با استفاده از حق مدنی مسلم خود از عملکرد خود و همکارانم دفاع خواهم نمود؛ اما در مقابل رأی اکثریت اعضای مجمع، سر تسلیم به خاک می‌سایم.»
پایان پیام عزیزی خادم با درخواست از صداوسیما همراه است: «از ریاست محترم سازمان صداوسیما خواهش می‌کنم همانند جلسه انتخابات اخیر فدراسیون فوتبال، جلسه مجمع عمومی دهم خرداد را برای عموم مردم به‌صورت زنده پخش نمایند تا حقایق برای همگان بدون هرگونه ملاحظه غیر فوتبالی و مسائل دیگر روشن شود.»
 
 پاراگوئه؛ جدید‌ترین گزینه فدراسیون فوتبال برای بازی تدارکاتی 
بعد از لغو اردوی تیم ملی فوتبال ایران در کانادا، قرار است تیم ملی در خرداد‌ ماه در ایران یا قطر، اردوی خود را برگزار کند. با اعلام محمد جماعت مدیر رسانه تیم ملی برای جایگزینی بازی دوستانه با کانادا و اکوادور، مذاکراتی با برخی تیم‌های ملی در حال انجام است تا در فیفا‌دی پیش رو تیم ملی در دیداری تدارکاتی به میدان برود.
بر همین اساس تیم ملی پاراگوئه یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای انجام بازی تدارکاتی در خرداد‌ ماه است که مذاکرات با فدراسیون این کشور در حال انجام است.
طبق اعلام مدیر رسانه‌ای تیم ملی، قرار بود ایران در کانادا علاوه بر این تیم، با اکوادور و یکی از دو تیم کلمبیا و ونزوئلا دیدار کند که کشور میزبان اعلام کرد نمی‌تواند برای مسابقات دوم و سوم امکانات لازم را در اختیار تیم ملی بگذارد. در نهایت روز پنجشنبه کانادا بنا به دلایل سیاسی تصمیم به لغو بازی با ایران گرفت.
 
 چرا تیم ملی ایران با مکزیک، ایرلند و اکوادور بازی نکرد؟
تیم ملی فوتبال ایران به‌دلیل وجود مشکلاتی نتوانست بازی تدارکاتی با تیم‌هایی چون ایرلند، مکزیک و اکوادور را نهایی کند. لغو بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با کانادا باعث شده است تا انتقادها از فدراسیون کشورمان بابت پیش‌بینی نکردن دیدارهای دوستانه دیگر بالا بگیرد. این در حالی است که مدیران فدراسیون ایران مدعی هستند مذاکراتی با چند کشور انجام داده بودند اما در نهایت به‌دلیل مشکلات مختلف، این رایزنی‌ها بی‌نتیجه مانده بود.
محمدجواد پاینده مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال می‌گوید: «با ایرلند جنوبی مذاکره کردیم که موافقت اولیه خود را اعلام کردند اما بعداً گفتند که امکان جمع‌آوری بازیکنان را ندارند. یک کشور دیگر هم که به جام جهانی صعود نکرده است، می‌خواست تمام هزینه‌های بازی دوستانه و پول بلیت پروازشان را بدهیم که بالغ بر ۱.۵ میلیون دلار پول نیاز بود.
با اصلی‌ترین کشورهای امریکای شمالی، جنوبی و آفریقایی که درگیر مسابقه‌ای نبودند مذاکره کردیم. در بین همین کشورها، بخصوص آفریقایی‌ها گزینه‌هایی هستند که موافقت اولیه خود را اعلام کرده‌اند و در تلاش هستیم در «فیفادی» دو بازی تدارکاتی برگزار کنیم. »
پاینده که با برنامه «ورزشگاه» گفت‌و‌گو می‌کرد با بیان اینکه مکزیک و اکوادور هم خواهان برگزاری بازی دوستانه با ایران بودند، تأکید می‌گوید: «این دو کشور پیشنهاد دادند در امریکا بازی کنیم اما شرایط برای سفر به امریکا برای ما به مراتب سخت‌تر از کانادا بود.»

 


Page Generated in 0.0049 sec