printlogo


کد خبر: 247448تاریخ: 1401/3/7 00:00
غیبت انصاری‌فرد، بازگشت علیپور و ابراهیمی
استقلال، رکورددار بازیکن در تیم ملی

امیر اسدی      
 
باز هم لیست تیم ملی و دوباره سلیقه‌های مختلف و نکته‌های جالب. مانند تمام لیست‌های تیم‌های ملی مختلف در سراسر دنیا، لیست تیم ملی ایران هم حاوی نکته‌های قابل توجهی است. همواره پس از انتشار هر لیست از سرمربیان تیم ملی در ادوار مختلف، واکنش‌های مثبت و منفی زیادی را شاهد بودیم که فهرست نفرات جدید دعوت شده به تیم ملی هم از این قاعده مستثنی نیست. البته که به نظر می‌رسد این بار فهرست تیم ملی جای انتقاد کمتری نسبت به اردوهای قبلی دارد. این لیست را مرور کنید تا به نکته‌های آن برسیم.
 
دروازه‌بان‌ها
علیرضا بیرانوند (رویال آنتورپ)، سیدحسین حسینی (استقلال)، امیر عابدزاده (پونفرادینا)
 مدافعان
عارف آقاسی (فولاد)، محمد حسین کنعانی‌زادگان (الاهلی)، عارف غلامی (استقلال)، سید مجید حسینی (کایسری‌اسپور)، امید نورافکن (سپاهان)، صالح حردانی (استقلال)، صادق محرمی (دیناموزاگرب)، میلاد محمدی (آاک.آتن)
هافبک‌ها
احسان حاجی‌صفی (آاک.آتن)، سعید عزت‌اللهی (وایله)، امید ابراهیمی (الوکره)، مهدی مهدی‌پور (استقلال)، احمد نوراللهی (شباب الاهلی)، میلاد سرلک (پرسپولیس)
وینگرها
مهدی ترابی (پرسپولیس)، امیرحسین حسین‌زاده (استقلال)، علیرضا جهانبخش (فاینورد)، علی قلی‌زاده (شارلروا)
مهاجمان
مهدی طارمی (پورتو)، سردار آزمون (لورکوزن)، اللهیار صیادمنش (هال‌سیتی)، علی علیپور (ژیل‌ویسنته)
نکته‌ها
 محمدحسین کنعانی‌زادگان با اعلام کمیته اخلاق از حضور در دو بازی تدارکاتی محروم است. حضور او در اردو منعی ندارد اما اگر تیم ملی بخواهد با تمام قوا به جام جهانی برود و البته تا آن زمان مثلاً یک بازی تدارکاتی انجام بدهد، ماجرا به چه شکل خواهد بود؟
 شجاع خلیل‌زاده که مقابل کره‌جنوبی مصدوم شد، به علاوه سامان قدوس که برابر تاتنهام آسیب دید و البته وحید امیری که در لیگ برتر دچار مشکل شد، غایبان لیست تیم ملی هستند. این سه البته بعد از پایان آسیب‌دیدگی قطعاً به اردو برمی‌گردند، چون از بازیکنان کلیدی و مهم تیم ملی محسوب می‌شوند.
 کریم انصاری‌فرد از سال 1388 عضو تیم ملی است و در تمام اردوها حضور داشته. او اما این بار مورد توجه اسکوچیچ قرار نگرفته و جای خود را در لیست از دست داده است. انصاری‌فرد البته مصدوم نیست اما اینکه چرا از تفکرات اسکوچیچ خارج شده، جای بحث دارد.
 علی علیپور که به تازگی با ژیل‌ویسنته پرتغال قرارداد بسته و پیراهن این تیم را پوشیده، در لیست جدید اسکوچیچ حضور دارد. برعکس کاوه رضایی که روزهای ناموفقی را در اودهورلی لوون پشت سر می‌گذارد، از لیست خارج شده و علیپور جای او را تصاحب کرده است.
 شهاب زاهدی که بعد از درخشش با پیراهن زوریا توانست نظر مساعد اسکوچیچ را به خود جلب کند، برای اردوی خردادماه به تیم ملی دعوت نشده. او که چند ماهی است به پوشکاش مجارستان رفته، هنوز با فرم ایده‌آل قبلی فاصله دارد و به همین دلیل غایب اردوی تیم ملی است.
 حسین حسینی بعد از درخشش با پیراهن استقلال و همچنین تصاحب دستکش طلایی لیگ بیست و یکم و ثبت بیشترین کلین‌شیت، مثل لیست قبلی از پیام نیازمند سبقت گرفت و به اردوی تیم ملی دعوت شد. به نظر می‌رسد حضور امیر عابدزاده و علیرضا بیرانوند در جام جهانی قطعی است و یکی از بین حسین حسینی و پیام نیازمند نیز همراه تیم ملی به قطر خواهند رفت.
 سعید صادقی یکی از بازیکنان شایسته لیگ بود که می‌توانست برای یک بار هم که شده در اردوی تیم ملی حاضر باشد. اسکوچیچ اما چشم روی ستاره گل‌گهر بسته و باز هم او را به اردو دعوت نکرده است. درست مانند دانیال اسماعیلی‌فر که این اردو را از دست داده و جای خود را به صالح حردانی داده است.
 استقلال با 5 بازیکن، بیشترین نماینده را در اردوی تیم ملی دارد. حسین حسینی، عارف غلامی، صالح حردانی، مهدی مهدی‌پور و امیرحسین حسین‌زاده بازیکنانی هستند که از تیم قهرمان لیگ بیست و یکم در اردو حضور خواهند داشت.
 مهدی قایدی بعد از نیمکت‌نشینی در شباب الاهلی برای دومین بار به اردوی تیم ملی دعوت نشده و مورد توجه دراگان اسکوچیچ قرار نگرفته است. قایدی اگر می‌خواهد به جام جهانی برود باید راهی تیمی شود که بیشتر بازی کند. این تیم می‌تواند استقلال باشد یا الغرافه که آندره‌ا استراماچونی را روی نیمکت خود دارد.
 فرشاد فرجی و کمال کامیابی‌نیا دو بازیکن پرسپولیس هستند که در اردوی قبلی حضور داشتند اما برای کمپ خردادماه به تیم ملی دعوت نشده‌اند.
  امید ابراهیمی بعد از درخشش در ترکیب الوکره و حضوری موفق در لیگ ستارگان قطر مجوز بازگشت به تیم ملی را گرفت. با توجه به بازی فیزیکی رقبای ایران در جام جهانی، ابراهیمی 35 ساله می‌تواند مهره‌ای مفید برای دراگان اسکوچیچ باشد.

Page Generated in 0.0053 sec