printlogo


کد خبر: 247434تاریخ: 1401/3/7 00:00
سوژه

 کاوه رضایی بزودی در تهران
 «توافق استقلالی‌ها با کاوه رضایی». این خبری است که طی چند وقت اخیر دست به دست می‌چرخد و باعث خوشحالی هواداران استقلال شده است. رضایی به توافق شفاهی با استقلال رسیده و برای عقد قرارداد بزودی وارد تهران می‌شود. رضایی چند فصل پیش هم در استقلال بازی کرد اما برای پیشرفت فوتبالش در چند سال اخیر ترجیح داده که بیرون از ایران توپ بزند اما وقتی استقلال قهرمان شد و استقلالی‌ها به سراغش رفتند قصد دارد یک بار دیگر حضور در تیم استقلال را تجربه کند. استقلال به مهاجم ششدانگی مثل کاوه رضایی نیاز دارد.

 

 با وجود محرومیت بازهم کنعانی‌زادگان دعوت شد!
 رفتار منشوری کنعانی‌زادگان پای او را به کمیته اخلاق کشاند و این بازیکن درنهایت محروم شد، اما محرومیت مدافع تیم ملی در کمیته استیناف این‌طور تغییر کرد که او فقط در دو بازی تدارکاتی تیم ملی نمی‌تواند حضور داشته باشد؛ حکمی که با انتقادات زیادی روبه‌رو شد اما در نهایت این حکم باید برای کنعانی‌زادگان اجرایی شود. نکته اینجا است که این بازیکن با وجود محرومیت از بازی‌های تدارکاتی همچنان به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود؛ اتفاقی که با انتقادات تند اهالی فوتبال روبه‌رو شده است. هرچند که فعلاً بازی تدارکاتی ایران با تیم ملی کانادا لغو شده و این روزها مسئولان فدراسیون در پی انتخاب حریف تدارکاتی دیگری هستند.
 
 
 چرا جام طلایی به استقلال نمی‌دهند؟
 رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ قرار بود روز سه‌شنبه 3 خرداد در شهرهای مختلف برگزار شود؛ آلودگی هوای شدید و وجود گرد و غبار در بسیاری از شهرها سبب شد استانداری‌های مختلف درباره موضوعات مربوط به سلامتی جامعه تصمیم بگیرند و در نهایت کار به جایی رسید که در روز سه‌شنبه، فقط 2 مسابقه ذوب‌آهن مقابل نساجی و مس رفسنجان برابر استقلال برگزار شد. 6 مسابقه دیگر به تعویق افتاد. یک روز بعد اما سه بازی برگزار شد و سه دیدار دیگر لیگ برتر هم باید روز یکشنبه هشت خرداد ماه برگزار شود. البته هنوز مشخص نیست که هفته سی‌ام مسابقات لیگ برتر چه زمانی برگزار می‌شود و در نهایت جام قهرمانی را در چه تاریخی استقلالی‌ها بالای سر می‌گیرند؟ اما آنچه مسلم است اینکه سازمان لیگ قرار نیست به استقلال جام طلایی اهدا کند؛ این در حالی است که اگر استقلال در بازی با نفت مسجدسلیمان شکست نخورد هر سی بازی خود را بدون شکست به پایان رسانده است و در چنین حالتی در کل دنیا به قهرمانی که بازی‌های خود را بدون شکست تمام می‌کند، جام طلایی می‌دهند. همین نکته باعث شده که این روزها هواداران استقلال دلخور باشند.
 
 
احتمال جدایی قرضی سبحان
 شروع طوفانی پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات و جذب بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی، تمدید با مهدی ترابی و مذاکرات مثبت با نفراتی چون سروش رفیعی، سجاد شهباززاده، دانیال اسماعیلی‌فر باعث شد تا بسیاری از هواداران استقلال بابت تحرکات تیمشان در فصل نقل و انتقالات نگران باشند. با ‌ وجود این، آبی‌ها نیز بیکار ننشسته و از چندی پیش باب مذاکره را با نفرات موردنظر فرهاد مجیدی بازکرده‌اند. همچنین آرش رضاوند و متین کریم‌زاده دو بازیکنی هستند که در نقل و انتقالات زمستانی راهی فولاد و نساجی شدند و حالا باشگاه‌های این دو بازیکن در پی دائمی کردن انتقال این افراد هستند. خود رضاوند و کریم‌زاده نیز تمایل به حضور در تیم‌های فعلی‌شان دارند اما داستان امین قاسمی‌نژاد متفاوت است و این بازیکن که دچار مصدومیت نیز شده، باید به استقلال بازگردد تا تکلیف او برای فصل بعد مشخص شود. در مورد بعضی از بازیکنانی که در استقلال حضور دارند ابهاماتی وجود دارد. یکی از بازیکنانی که بزودی فرهاد در خصوص او تصمیم می‌گیرد سبحان خاقانی است.
 
 
استقلال به دنبال رند‌ترین قهرمانی تاریخ
قهرمانی استقلال در فصل جاری احتمالاً حال و هوای خاص‌تری خواهد داشت و آبی‌های پایتخت را که ۸ فصل در حسرت قهرمانی سیر کردند، صاحب رکوردی افسانه‌ای خواهد کرد. استقلال بعد از پیروزی مقابل مس رفسنجان به امتیاز ۶۷ رسید و حالا اگر یک امتیاز دیگر هم به دست آورد، رکورددار کسب بیشترین امتیاز توسط قهرمان‌های لیگ برتر شده است. درعین حال نیز استقلال می‌تواند با رسیدن به عدد ۷۰ امتیاز رکورد خود را خاص‌تر کند. جالب است که اگر مجیدی و شاگردانش در هفته پایانی با نتیجه یک برصفر از سد نفت مسجدسلیمان عبور کنند، با اعدادی رند در جدول رده‌بندی به کار خود خاتمه می‌دهند. برد یک برصفر مقابل نفت مسجدسلیمان این اعداد را برای استقلال به ارمغان خواهد آورد.
 
 
 قرارداد وریا تمدید می‌شود
وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال که فصل خوبی را در این تیم سپری می‌کند، در پایان فصل قراردادش با آبی پوشان به اتمام می‌رسد. در این باره اما گفته می شود اولویت غفوری تمدید با استقلال و ادامه فوتبال در این تیم است و پس از آخرین بازی فصل مقابل نفت مسجدسلیمان، قرارداد این بازیکن تمدید خواهد شد. این روزها محبوبیت وریا نزد هواداران استقلال و حتی اهالی فوتبال زیاد شده و استقلال حاضر نیست کاپیتان محبوب خود را به این راحتی‌ها از دست بدهد.

 


Page Generated in 0.0055 sec