printlogo


کد خبر: 247433تاریخ: 1401/3/7 00:00
جای استقلال در آسیا خالی بود

 دی ماه سال پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا دو تیم استقلال و پرسپولیس را از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به‌خاطر مسائل مختلف کنار گذاشت تا شوکی بزرگ به جامعه فوتبالدوست ایران وارد شود. قطعاً تصور مسابقات آسیایی بدون دو تیم پرطرفدار قاره کهن مسأله‌ای نیست که بشود به‌سادگی آن را هضم کرد اما این مسأله با توجه به اینکه هرساله فوتبال ایران با استفاده از روابط درصدد رفعش برمی‌آمد چندان غیرقابل پیش‌بینی هم نبود.
واقعیت این است که مشکلات کنونی استقلال و پرسپولیس در بحث حرفه‌ای‌سازی در سال‌های قبل نیز وجود داشت اما مسئولان فوتبال در این خصوص همواره با کدخدامنشی و ایجاد روابط غیرفوتبالی موقتاً مجوز حضور در لیگ قهرمانان را گرفتند. حالا اما تکرار اتفاقات هرساله باعث کلافگی مسئولان حرفه‌ای‌سازی AFC ‌شده و رأی به حذف داده است. در خصوص دلایل حذف سرخابی‌ها در‌ آسیا مسائل مختلفی مطرح شده اما به‌طور کلی 5 موضوع اصلی باعث شد تا استقلال و پرسپولیس رنگ لیگ قهرمانان 2022 را نبینند.
1-مالکیت؛ خصوصی نبودن این دو      باشگاه! 2_حسابرسی‌های غیرشفاف، 3- بدهی سنگین مالیاتی، 4_ بدهی‌های مختلف به اشخاص و ارگان‌ها و 5_ مدرک هم جعل کرده‌اند! یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث حذف دو باشگاه شد نقص مدارک آنها بود.
 عواملی که مطرح شد از مهم‌ترین دلایل حذف سرخابی‌ها بود که برای مدتی فوتبال ما را تحت تأثیر قرار داد اما طبق معمول هیچ کس کوتاهی و تقصیر خود در این ماجرا را نپذیرفت و مثل همیشه این ماجرا نیز به دست فراموشی سپرده شد! نکته اینجا بود که هیچ کس فکرش را هم نکرد که چه بر سر روحیه هواداران دو تیم می‌آید! و این اتفاق موقعی خودش را برای هواداران استقلال بیشتر نمایان کرد که استقلال در فصل جاری قهرمان شد. استقلال در این فصل چند رکورد را از آن خود کرد و با تیمی یکدست و جوان خودش را برای لمس سکوی قهرمانی آماده می‌کند. در چنین شرایطی آه و حسرت از سینه هواداران استقلال بلند می‌شود. حالا آنها متوجه می‌شوند که چقدر جای تیمشان در لیگ قهرمانان آسیا خالی بود و شاید این تیم یکدست می‌توانست تا فینال این بازی‌ها پیش برود. این روزها هواداران از تیم فرهاد توقع خاصی دارند و چون چند رکورد را از آن استقلال کرده است باید از این پس حواسش بیشتر جمع باشد.

Page Generated in 0.0054 sec