printlogo


کد خبر: 247432تاریخ: 1401/3/7 00:00
تمرکز راز موفقیت آبی‌ها است
علی چینی: استقلال قهرمان واقعی لیگ است

 هادی شاهمرادی  

علی چینی که خود در سال‌های اخیر به‌عنوان مربی در استقلال فعالیت کرده، قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر را حاصل تلاش و زحمت همه ارکان این باشگاه می‌داند. چینی این قهرمانی را یک قهرمانی واقعی تحلیل می‌کند. او از حمایت‌هایی که از پرسپولیس می‌شد نیز عمیقاً گله کرده است.
 
دلایل قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم چه مواردی است؟
    باید اعتراف کنم که از شروع فصل مشخص بود استقلال تمام توانایی‌های خود را گذاشته است. با آمدن آقای آجورلو آرامش به تیم برگشت و حواشی از تیم دور شد. او از کادر فنی و بازیکنان خواست تمرکز خود را در چهارچوب مستطیل سبز بگذارند و کاری به حواشی نداشته باشند. درنهایت هم استقلال فصل را طوفانی شروع کرد و خیلی از بازی‌ها را به سختی برد اما برنده شد و امتیاز گرفت. روند استقلال از ابتدای لیگ رو به بالا بود.
بزرگ‌ترین ویژگی استقلال در فصل جاری چه بود؟
    یکی از مؤلفه‌های مثبت استقلال این بود که تصمیم گرفت به هیچ تیمی نبازد و از هر بازی حداقل امتیاز را بگیرد چه در بیرون خانه چه در داخل خانه. همین استراتژی درنهایت باعث قهرمانی شد. به طور کلی چهار تیم یکدیگر را به‌شدت دنبال می‌کردند که درنهایت استقلال جام را برد.
در این فصل هواداران هم آرام آرام به سکوها تزریق شدند. درباره این موضوع چه نظری دارید؟
    هوادار اگر در ورزشگاه نباشد فوتبال خیلی بی‌روح و بی‌جان می‌شود. ما در این دو سال شاهد بازی‌های بدون انگیزه بودیم. وقتی هوادار در ورزشگاه نباشد بازی‌ها بی‌جان می‌شود و وقتی هوادار باشد شور و حال و انگیزه دو چندان به بازیکنان منتقل می‌شود. به هر حال در میان هواداران برخی تماشاگر‌نماها همیشه حضور دارند که شیطنت‌ می‌کنند چه برای استقلال چه برای پرسپولیس، تراکتور و سایر تیم‌ها اما به طور کلی بازگشت آنها را به فال نیک می‌گیرم.
 شما سابقه حضور در کادر فنی استقلال را دارید. به نظرتان داشته‌های استقلال برای لیگ امسال در رسیدن به قهرمانی بدون شکست کافی بود یا مسائلی مانند دانش فنی هم در این موفقیت نقش جدی داشت؟
     ابتدای صحبت‌هایم گفتم که اولین مسأله مهم حضور سردار آجورلو بود که آرامش را به تیم داد و جلوی حواشی ایستاد و دوم تمرکز کادر فنی روی مباحث فنی تیم بود و سومین مورد خواسته‌ای بود که مجموعه تیم در اول فصل به آن رسیده بود. از همان ابتدای فصل بازیکنان هم‌قسم شدند که در فصل جدید به هیچ تیمی نبازند. با وجود همه مشکلات فعل خواستن صرف شد. با اینکه تیم زمین تمرین مناسب نداشت و‌ هر روز یک جا تمرین می‌کرد که بعضاً مثل زمین آرارات کیفیت چمنش افتضاح بود. یکی از دلایلی که استقلال گاهی زیبا بازی نمی‌کرد همین زمین‌ها است. با این حال استقلال در شرایط سختی به قهرمانی رسید که باید به آنها تبریک گفت. استقلال حقیقتاً قهرمان واقعی لیگ است.
 

Page Generated in 0.0055 sec