printlogo


کد خبر: 246907تاریخ: 1401/2/28 00:00
یحیی دست درویش را برای تغییرات باز گذاشت
غرامت نمی‌خواهم، شکایت هم نمی‌کنم

مصاحبه تلویزیونی یحیی گل‌محمدی جدا از اشاره به نکات مختلف فنی و غیرفنی یک نکته بسیار مهم داشت. طی دو سه روز گذشته بسیاری از هواداران پرسپولیس خواستار برکناری یحیی گل محمدی شده بودند و انتقادهای تند و تیزی به او و خریدهایش داشتند. با این حال باشگاه پرسپولیس و در رأس آن رضا درویش از یحیی حمایت کرده بودند و بر ادامه همکاری با این مربی تأکید داشتند. در واقع اگر درویش به فکر برکناری یحیی هم بود چاره‌ای نداشت که با این مربی ادامه دهد چرا که گل‌محمدی دو فصل دیگر با باشگاه قرارداد دارد و رقم قراردادش هم سنگین است.
با وجود این یحیی در بخشی از مصاحبه تلویزیونی خود گفت: «بحث ماندن یا نماندن من اصلاً مهم نیست. مهم این است که همیشه پرسپولیس باید قهرمان شود و ضرر نکند. از سمت من صحبت‌هایی شد که گفتند یحیی غرامت خواسته است و فضایی را ایجاد کردند که ذهن هواداران را خراب کنند. می‌خواهند از ناراحتی هواداران سوءاستفاده کنند و آنها باید هوشیارتر باشند. من دو سال دیگر قرارداد دارم و هیچ وقت غرامت نخواستم که بروم تا پول این دو سال را هم بگیرم. این مشکلاتی که الان وجود دارد، حاصل عدم مدیریت مدیران قبلی بوده است. من سه بازی دیگر در این لیگ دارم و تمرکزم روی این بازی‌هاست و باشگاه باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد با من ادامه بدهد یا خیر.» 
سرمربی پرسپولیس درباره جلسه‌ای که با درویش برگزار کرده، توضیح داد: «یک ساعتی در خدمت آقای درویش بودم و دست ایشان را برای تغییرات احتمالی باز گذاشتم و خواستم تمرکز فعلاً روی سه بازی آخر باشد. باشگاه بعد از لیگ حق دارد برای فصل بعد تصمیم‌گیری کند. باید از کادر فنی و بازیکنان باغیرت‌مان تشکر کنیم که در هر شرایطی کار کردند. حرف و حدیث‌هایی پیرامون کادر من بود، ولی همه آنها را می‌شناسید. حاشیه‌هایی که در فضای مسموم مجازی به راه می‌اندازند حاصل ذهن افراد مریض بوده است و برای آنها متأسفم.»
 
 
یحیی توپ را در زمین کاپیتان انداخت
سیدجلال خودش باید تصمیم بگیرد!
از چند ماه قبل صحبت درباره ماندن یا رفتن سیدجلال حسینی از پرسپولیس در پایان این فصل مطرح بود اما حسینی هیچ وقت به این سؤال جواب نداد. واقعیت اینکه کاپیتان پرسپولیس در تمام این سال‌ها مثل یک ستون نقش لیدر و یکی از ارکان خط دفاعی تیم را ایفا کرده اما در فصل جاری به خاطر بالا رفتن سنش دیگر کارآیی گذشته را نداشت و در برخی بازی‌ها هم نیمکت‌نشین شد که البته جانشین‌هایش هم اصلاً خوب کار نکردند.
با این حال حتی اگر کادر فنی پرسپولیس اعتقادی به ادامه همکاری با سیدجلال حسینی نداشته باشند جرأت این را ندارند که مستقیماً بگویند او را نمی‌خواهند. سیدجلال پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر است و البته به خاطر محبوبیتش در پرسپولیس به موقعیتی رسیده که دست زدن به او کار یحیی نیست.
در این شرایط یحیی در مصاحبه اخیرش به وضوح توپ را در زمین سیدجلال انداخته که درباره آینده‌اش تصمیم بگیرد: «با سید دو سه بار صحبت کردم. درباره این موضوع و اینکه می‌خواهد تمدید کند یا نکند خودش باید تصمیم بگیرد. نمی‌دانم چه تصمیمی دارد، ولی با این سن و سال انرژی خوبی به تیم داد و یک کاپیتان بزرگ برای ما بود.»
البته از تصمیم سیدجلال حسینی هیچ کس خبر ندارد اما احتمال تمدید قرارداد یکساله او زیاد است و حتی اگر یحیی نماند، سیدجلال ظاهراً ماندنی است.
 
 
یحیی لیست خرید نداده اما ...
بیرانوند و پورعلی‌گنجی در سرلیست خریدها
طی روزهای گذشته و حتی قبل از اینکه نایب قهرمانی پرسپولیس مسجل شود شایعات و اخبار مختفی درباره لیست خریدهای یحیی گل‌محمدی برای فصل بعد شنیده می‌شد که البته حالا با احتمال کنار رفتن او از سمتش این شایعات کمرنگ‌تر شده و درباره بازیکنان مدنظر او یا باشگاه چیز زیادی نمی‌شنویم. آخرین اظهار نظر گل‌محمدی درباره لیست خرید هم جالب است و البته به شایعاتی که درباره جذب بیرانوند و پورعلی‌گنجی مطرح می‌شود جواب مثبتی داده است: «هیچ لیستی تا الان به باشگاه ندادم و هیچ بازیکنی که در فضای رسانه‌ای است، وجود ندارد و بیشتر شایعه است. آقای بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی در سطح تیم ملی هستند و حضورشان در پرسپولیس جذاب است، ولی نمی‌دانم در آینده چه اتفاقاتی قرار است رخ بدهد.»
 
 
جواب سرمربی پرسپولیس به یک انتقاد:
امیری 10 روز پرفشار تمرین کرده و آماده بود
بعد از مصدومیت وحید امیری در بازی با ذوب آهن این انتقاد از یحیی گل‌محمدی مطرح شد که چرا در مورد بازی دادن به وحید امیری ریسک کرده و اشتباهی که در مورد امید عالیشاه در سوپرجام مرتکب شده بود را دوباره تکرار کرده است.
 منتقدان می‌گفتند وقتی امیری تازه به تمرینات گروهی برگشت و شرایط صددرصدی نداشت نباید در آن مسابقه به میدان می‌رفت یا خیلی کمتر بازی می‌کرد اما گل محمدی در مصاحبه اخیرش به این انتقاد جواب داد و گفت: «وحید امیری ۱۰ روز پرفشار با ما کار کرد، ولی در زمین روی یک اتفاق فوتبالی آسیب دید. 
ما در تیم دکتر داریم و بازیکن با میل خودش به زمین می‌رود. مصدومیتی که امیری داشت عمیق بود و نتوانست ادامه بدهد، ولی خوشبختانه فکر می‌کنم به جام جهانی برسد.»
منتقدان یحیی معتقدند امیری در حالی از دقیقه 35 بازی ذوب به میدان رفته بود که سه چهار روز در تمرین گروهی حضور داشت.
 

 


Page Generated in 0.0056 sec