printlogo


کد خبر: 246893تاریخ: 1401/2/28 00:00
تعویق بازی‌های آسیایی آغاز یک راه است
صالحی امیری: زنان ورزشکار، پرستیژ ورزش ایران هستند

 رضا صالحی‌ امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم اختتامیه لیگ‌های قایقرانی ایران از تعویق بازی‌های آسیایی می‌گوید و ضرورت حمایت بیشتر از رشته مدال‌آور.
رئیس کمیته ملی المپیک حرف‌هایش را با اشاره به وضعیت این روزهای قایقرانی آغاز می‌کند: «باور دارم نسل جدیدی در قایقرانی رشد کرده و با انگیزه و اراده قوی قایقرانی به سه فدراسیون بزرگ ایران تبدیل می‌شود. آنچه امروز اتفاق افتاده محصول تلاش بسیاری است که برخی از آنها در سالن هستند و برخی مثل آقای قلم‌سیاه، دنیامالی و امینی در سالن نیستند. از وحید مرادی و خسرو ابراهیمی باید تشکر کرد.»
صالحی امیری با بیان اینکه ویژگی قایقرانی این است که آمار دختران ورزشکار آن بیشتر از پسران است، ادامه می‌دهد: «قایقرانی به حمایت بیشتری نیاز دارد. هزینه‌های ارزی و ریالی این ورزش سنگین است. این رشته سرلوحه اقدامات وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قرار دارد. وقتی یک رشته در مسیر حرکت به قله است، همه باید کمک کنند.»
او همچنین به تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو اشاره می‌کند و این اتفاق را آغاز یک راه می‌داند نه پایان: «فقط وقفه یک‌ساله در برگزاری بازی‌ها اتفاق افتاده که طبیعی است و نباید در عزم ورزشکاران خللی ایجاد شود. قایقرانی در هانگژو خواهد درخشید و باعث غرور ایرانیان خواهد شد. با این عزم و اراده، فرزندان قایقرانی ما در المپیک پاریس هم می‌درخشند.»
صالحی امیری به شرایط زنان ورزشکار اشاره می‌‌کند: «زنان ورزشکار، پرستیژ و اعتبار ورزش ایران در بیرون مرزها هستند. همه شاهد بودند در المپیک، دوربین‌هایی که بیش از 4 میلیارد بیننده داشت روی نازنین ملایی زوم بود. همه میهمانان این جمع از جمله من یک پیام داریم؛ قایقرانی اولویت ورزش قهرمانی ایران است و ما به این مجموعه افتخار می‌کنیم.»

Page Generated in 0.0057 sec