printlogo


کد خبر: 246891تاریخ: 1401/2/28 00:00
مصاحبه و خبر

فخری: زور ورزش چین به سلامت نرسید
سال آینده کار سخت‌تر است 
رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی می‌گوید از زمان برگزاری بازی‌های آسیایی خبری نیست. پیمان فخری درباره اینکه آیا خبر جدیدی درباره برگزاری جلسه برای تعیین تاریخ جدید بازی‌های آسیا آمده، گفت: «تا الان چیزی در این خصوص اعلام نشده و تاریخ جدیدی را هم مطرح نکرده‌اند. در مدت 12-10 روزی که از خبر تعویق گذشته خبر جدیدی اعلام نشده است. پاندمی که 2 سال دنیا با آن درگیر بود حالا به چین و کره شمالی رسیده است. چینی‌ها به‌دلیل اعتقاد به کرونای صفر درصد، سریع قرنطینه می‌کردند و تعداد کم می‌شد اما دیدیم ظرف یک هفته عدد بزرگی (40 هزار نفر) در شانگهای به ثبت رسید. زور ورزش چین به سلامت نرسید، چون سلامت مهم‌تر بود.»
فخری ادامه داد: «با وجود هزینه‌های زیاد برای برگزاری بازی‌های آسیایی، کمیته بازی‌ها نتوانست دولت چین را مجاب به برگزاری مسابقات کند. در دنیا کرونا منجر به لغو مسابقات نمی‌شود اما دیدیم این اتفاق در چین افتاد. این اتفاق تجربه‌ای بود که در المپیک توکیو داشتیم، آن زمان هم این سؤال را مطرح می‌کردند بهتر است یا بدتر؟ همان موقع هم اعلام کردیم این موضوع می‌تواند نه بهتر باشد نه بدتر چون ممکن است برخی رشته‌ها بهتر شوند و برخی دیگر که خوب بودند سال آینده شرایط آرمانی را نداشته باشند و افت کنند.»
او در پاسخ به اینکه با برگزاری مسابقات در سال آینده، رقابت‌های کسب سهمیه هم برگزار می‌شود، فکر می‌کنید با این شرایط بازی‌های آسیایی لغو شود، گفت: «سال آینده سال سختی داریم، انتخابی‌های المپیک پاریس است. با تعویق المپیک توکیو 25 روز زمان برد تا تاریخ جدید اعلام شود، برای بازی‌های آسیایی شورای المپیک آسیا باید با فدراسیون‌های بین‌المللی بحث کند برای اینکه مسابقات عقب و جلو شود چون تاریخ خالی نیست. اینها سختی کار را زیاد می‌کند. شاید زمانی را تعیین کنند اما فشار زیادی به ورزشکاران وارد می‌شود چون امسال فقط یک پیک بود اما سال بعد باید پیک‌های متعدد را تجربه کنند.»
 
مبینی سرپرست دبیری تیراندازی شد
مهدی مبینی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون تیراندازی منصوب شد. با حکم رئیس فدراسیون تیراندازی مهدی مبینی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون منصوب شد. مبینی پیش از این دو دوره  سرپرستی فدراسیون تیراندازی، سرپرستی فدراسیون دوومیدانی، گلف و موتورسواری را نیز در کارنامه دارد. پیش از این سیدجعفر موسوی دبیر فدراسیون تیراندازی بود که چند روز پیش استعفای کتبی خود را به رئیس فدراسیون داده بود.
 
صفرزاده قهرمان مرحله اول لیگ جاده شد
اولین مرحله لیگ برتر جاده در بخش مردان با حضور 75 رکابزن از 11 تیم برگزار و صفرزاده قهرمان شد. رقابت استقامت مرحله نخست لیگ برتر دیروز به میزبانی منطقه آزاد ارس به پایان رسید. در این رقابت که به مسافت ۱۰۵ کیلومتر برگزار شد، به ترتیب، سعید صفرزاده از تیم آرویچ شرق مازندران، علی‌‌اصغر موسی‌زاده از تیم دانشگاه آزاد تبریز و بهنام آرین از تیم هورسان رامسر موفق شدند رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کنند. تیم‌های دانشگاه آزاد تبریز، آرویچ شرق مازندران، هورسان رامسر نیز به ترتیب‌ در جایگاه‌های اول تا سوم نتیجه تیمی استقامت قرار گرفتند. رقابت تایم تریل انفرادی  نیز فردا برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0.0045 sec