printlogo


کد خبر: 246890تاریخ: 1401/2/28 00:00
سوژه

تدارک مدیران استقلال برای حل و فصل پرونده‌های بین‌المللی
تا قبل از شروع فصل بعد همه شکایت‌های خارجی را جمع می‌کنیم
استقلال این روزها حال بسیار خوشی دارد. رسیدن به اریکه قدرت در لیگ برتر و پایان دادن به سلطه پرسپولیس در این عرصه اتفاقی است که نه تنها به مذاق هواداران این تیم خوش آمده بلکه خود آبی‌پوشان را هم حسابی خرسند کرده است. آنها حالا می‌روند تا رکورد شکست‌ناپذیری خود را همچنان تداوم ببخشند و اگر سه مسابقه دیگر تحمل کنند، به تنها تیم تاریخ پیکارهای لیگ برتر کشورمان مبدل خواهند شد که توانسته است بدون شکست این مسابقات را فتح کند. البته استقلالی‌ها با وجود فراهم شدن چنین شرایط خوبی، مشکلات  فراوان و دغدغه‌های مالی زیادی هم دارند. مشکلاتی که البته به کادر کنونی مدیریت باشگاه باز نمی‌گردد و آنها در واقع وارث این دردسرها شده‌اند. استقلالی‌ها چند پرونده بین‌المللی دارند و هنوز نتوانسته‌اند با تعدادی از شاکیان خارجی خود به توافق برسند. از آندره‌آ استراماچونی گرفته تا پادوانی و میلیچ. البته مقامات باشگاه مدعی‌اند تا قبل از نوزدهم مردادماه که زمان آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر اعلام شده است، تمام پرونده‌های شکایت خارجی‌ها از استقلال را جمع و جور می‌کنند و دیگر بهانه دست کسی نخواهند داد.
 
 
استقلال در آستانه اولین تیم بدون شکست تاریخ لیگ برتر
آبی‌ها به‌دنبال جاودانگی
استقلال در آستانه تصاحب عنوانی تاریخی است که در طول دوران برگزاری لیگ‌های فوتبال در ایران فقط یک بار رخ داده است. پرسپولیس در سال 1352 بدون باخت قهرمانی در لیگ را جشن گرفته بود. این تیم در آن سال که اولین دوره لیگ تخت‌جمشید بود این رکورد را به‌نام خود ثبت کرد. سرخ‌پوشان در آن فصل با انجام ۲۲ بازی، ۱۵ برد و ۷ تساوی موفق به کسب عنوان قهرمانی فوتبال ایران شدند. از آن سال به بعد هیچ گاه تیم‌های قهرمان نتوانستند بدون شکست به جام دست یابند و در همه دورانی که لیگ برتر برگزار شد، قهرمان‌ها شکست‌هایی را در کارنامه خود به ثبت رساندند. درواقع اگر استقلال موفق شود سه بازی دیگر را نیز بدون شکست پشت سر بگذارد، اولین تیمی در تاریخ برگزاری لیگ برتر لقب خواهد گرفت که بدون باخت قهرمان شده‌ است. حتی پرسپولیس که سابقه 5 فصل قهرمانی پی‌درپی را در کارنامه دارد و سال‌های طولانی در اوج قرار داشت، هیچ گاه نتوانست بدون تجربه شکست لیگ را به پایان برساند اما اکنون استقلال در موقعیت طلایی قرار گرفته تا دست‌کم بدون اینکه شکستی را مقابل آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و درنهایت نفت مسجدسلیمان تجربه کند، لیگ را به پایان برساند. استقلال برای رسیدن به این دستاورد مهم و تاریخی راه دور و درازی پیش رو ندارد. بازی با آلومینیوم و نفت مسجد‌سلیمان در تهران برگزار می‌شود و با توجه به اینکه آبی‌ها از امتیاز میزبانی برخوردارند، بعید است در این دو بازی شکستی را در کارنامه خود به ثبت برسانند و حتی احتمال پیروزی مقابل این دو تیم بسیار بالا است. تنها دیداری که احتمالاً برای استقلال چالش‌هایی را ایجاد می‌کند، بازی با مس رفسنجان است که استقلال در شهر حریف به میدان می‌رود. در بازی رفت، همین تیم، استقلال را تا آستانه باخت پیش برد و به گواه همه کارشناسان در اوج شایستگی به استقلال باخت. با توجه به اینکه مسی‌ها برای تصاحب جایگاه بهتر در جدول تلاش می‌کنند، این بازی را جدی خواهند گرفت و با همه قوا گام به این میدان خواهند گذاشت که لازم است فرهاد مجیدی شاگردانش را کاملاً توجیه شده به این میدان بفرستد تا رکورد نباختن مقابل این تیم خوب کرمانی دوباره تداوم یابد و استقلال برای نخستین بار در طول تاریخ برگزاری لیگ برتر، صاحب جام قهرمانی شود.
 
 
خوش‌قولی باشگاه استقلال در مقابل بازیکن فرانسوی
پیشنهاد خارجی نیاید، یامگا ماندنی است
بعد از قهرمانی استقلال در لیگ برتر هواداران این باشگاه بیش از هر زمان دیگری انتظار دارند ستاره‌ها حفظ شوند تا استقلال بتواند مانند باشگاه رقیب قهرمانی‌های خود را در سال‌های بعد نیز تکرار کند. این انتظار در سال‌های بعد از قهرمانی استقلال در سه دوره گذشته هرگز اجابت نشد و تیم خوب استقلال بی‌دلیل از هم پاشید تا این باشگاه از دستیابی به موفقیت‌های بزرگ‌تر محروم بماند. حالا اما هواداران باشگاه استقلال که هشت فصل ناکامی پی‌درپی را در لیگ برتر پشت سر گذاشته‌اند از مدیران این باشگاه توقع دارند شاکله اصلی تیم‌شان حفظ شود تا همان بلایایی که در گذشته روی سر این باشگاه آوار شد، دوباره تکرار نشود. کوین یامگا یکی از ستاره‌های این فصل استقلال به حساب می‌آید که تا پایان هفته بیست و هفتم موفق شد 10 بار برای این تیم گل بزند و اثرگذاری قابل توجهی در رقابت‌ با رقبا داشته باشد. رفتن این بازیکن بدون شک برای مجموعه استقلال گران تمام خواهد شد و انتقادهایی را روانه این باشگاه خواهد کرد. درباره یامگا اما خبرهای امیدوار‌کننده‌ای به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد سرمربی استقلال چندان بابت این بازیکن نگران نیست. قرارداد یامگا با استقلال دو ساله به امضا رسیده و این بازیکن تنها در شرایطی می‌تواند استقلال را به مقصد تیم جدیدی ترک کند که باشگاه از پرداخت بموقع حقوق این بازیکن ارزشمند خودداری کند. در چنین شرایطی است که ‌بند جدایی فعال شده و آنگاه یامگا است که می‌تواند تصمیم به جدایی بگیرد یا در استقلال بماند. تاکنون مدیریت باشگاه استقلال در پرداخت حقوق این بازیکن موفق عمل کرده و اجازه نداده آب در دل یامگای فرانسوی تکان بخورد. بدون شک اگر همین رویه ادامه یابد یامگا فصل بعد هم در استقلال باقی خواهد ماند. البته حالت دیگری نیز وجود دارد که اگر باشگاهی خارج از مرزهای ایران خواهان جذب یامگا شود این بازیکن بازهم می‌تواند با پرداخت حق رضایتنامه باشگاه استقلال را ترک کند. در چنین شرایطی بدون شک کاری از دست باشگاه استقلال برنمی‌آید. هرچند که تاکنون هیچ خبری دال بر اینکه یامگا را تیم‌های خارجی می‌خواهند منتشر نشده است اما باید دریافت تنها مسیری که یامگا را به سمت جدایی از استقلال می‌برد، پیشنهاد از تیم‌های خارجی است.

 


Page Generated in 0.0060 sec