printlogo


کد خبر: 246887تاریخ: 1401/2/28 00:00
دوباره جام می‌خواهیم باید سخت تلاش کنیم
ورمزیار: مهم قهرمانی است رکوردها ارزشی نداردc

ایمان گودرزی  
 
صادق ورمزیار پیشکسوت تیم استقلال قهرمانی در لیگ برتر را مهم‌تر از هر رکوردی می‌داند و معتقد است که با وجود تمام سختی‌ها آبی‌پوشان با تقویت و آینده‌نگری مناسب می‌توانند قهرمانی‌های خود را در فصل‌های پیش رو تکرار کنند.
 
استقلال این فصل را چطور ارزیابی کردید؟
    این فصل استقلال از بالا تا پایین از ثبات نسبی خوبی برخوردار بود. از مدیریت گرفته تا کادر فنی و حتی عملکرد بازیکنان در زمین همه و همه ثبات خیلی خوبی داشتند. همین موضوع که باشگاه از اول تا آخر فصل توسط یک مدیر و مربی اداره شد نکته مثبت برای موفقیت تیم به حساب می‌آید. در زمین بازی هم بخوبی آرامش را مشاهده می‌کردیم. این فصل از لحاظ دفاعی فوق‌العاده هستیم و در گلزنی نیز در بین تیم‌های برتر لیگ قرار داریم. تیم تا هفته نهم لیگ کمی بالا و پایین داشت اما دیدیم که از آن هفته به بعد با اعتماد به نفس به کار ادامه دادیم و با قدرت در صدر جدول جای گرفتیم و در نهایت قهرمان شدیم.
به نظرتان آبی‌ها می‌توانند بدون باخت لیگ را به پایان برسانند و رکورد بزنند؟
    بالا بردن جام قهرمانی مهم‌تر از هر رکوردی است. البته قبل از اینکه قهرمانی استقلال قطعی شود احتمال این بود که تیم به‌دلیل حساسیت و استرس بالا در بازی‌ها متزلزل شود اما حالا با قطعی شدن قهرمانی بازیکنان با اعتماد به نفس بالا و آرامش بیشتری بازی خواهند کرد و احتمال اینکه شاگردان فرهاد لیگ را بدون باخت به پایان برسانند بسیار زیاد است.
استقلال توانایی این را دارد که در فصل‌های پیش رو قهرمانی‌هایش را تکرار کند؟
    با این قهرمانی بحث کاملاً فرق خواهد کرد. گرفتن جام کار سختی است اما حفظ و تکرار آن سخت‌تر خواهد بود. شما وقتی یک بار نمره 20 می‌گیرید خوب می‌دانید که برای تکرار این نمره باید یک سال تمام تلاش کنید. قهرمانی در لیگ هم به همین صورت است، سخت اما شدنی.
آبی‌ها برای فصل آتی نیازمند چه تغییراتی هستند؟
    فصل آینده کار استقلال بسیار سخت خواهد بود. تیم‌ها فصل بعد قرار است مقابل تیم قهرمان بازی کنند. تیم حتماً باید نقاط ضعفش را برطرف کند، چه در پست‌های مختلف و چه در کادر فنی تیم باید تقویت شود. حال اینکه چه تغییراتی باید در تیم شکل بگیرد برعهده مدیران باشگاه است که با پایان فصل با کادر فنی در این مورد به تصمیم نهایی برسند.

Page Generated in 0.0055 sec