printlogo


کد خبر: 246877تاریخ: 1401/2/28 00:00
تیمی که در حد لیگ قهرمانان نیست
آرسنال تاوان اشتباه بزرگش در ژانویه را داد

در مورد گلی که برونو گیمارش برای نیوکاسل زد و رؤیای آرسنال برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را از بین برد، یک نکته کنایه‌آمیز وجود داشت. هافبک برزیلی بازیکنی بود که در پنجره نقل و انتقالات ماه ژانویه همه می‌دانستند امکان خریدش وجود دارد. او می‌توانست همان خریدی باشد که آرسنال میکل آرتتا را به سمت خط پایان رقابت کسب سهمیه لیگ قهرمانان هل بدهد اما آرسنال ترجیح داد این کار را نکند و به نیوکاسل اجازه داد که ستاره سابق لیون را بخرد. با وجود داشتن بهترین فرصت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان طی چند فصل اخیر، توپچی‌ها اینگونه تشخیص دادند که تیم برای نیمه دوم فصل احتیاجی به خرید بازیکن جدید ندارد. در واقع این تیم نه تنها بازیکن جدید نخرید بلکه ضعیف‌تر هم شد چرا که به اینسلی میتلند نیلز، پابلو ماری و فلوریان بالوگان اجازه داد به‌صورت قرضی به تیم‌های دیگر ملحق شوند. عجیب‌ترین تصمیم این باشگاه اما موافقت با فسخ قرارداد پیر امریک اوبامیانگ و تبدیل شدن او به بازیکن آزاد برای پیوستن به بارسلونا بود که هیچ جانشینی برای او وارد ترکیب توپچی‌ها نشد. آرتتا آن زمان در دفاع از سیاست باشگاه در حوزه نقل و انتقالات گفت:«ما برای کاری که می‌خواستیم انجام بدهیم برنامه مشخصی داشتیم اما در عین حال این کار باید انجام شدنی باشد. وقتی بازیکنی در بازار وجود ندارد که به درد ما بخورد، ما هم دلیلی ندارد که بازیکن بخریم.»
از یک جهت این موضع آرتتا تحسین‌برانگیز و قابل درک است که او و باشگاه نخواستند بازیکن بخرند که فقط بازیکن خریده باشند اما طرف دیگر قضیه این است که برخلاف چیزی که مربی اسپانیایی می‌گفت، بازیکنان باکیفیت در بازار ژانویه کم نبودند و یکی از آنها همان کسی بود که دروازه‌شان را دوشنبه شب در سنت‌جیمز‌پارک باز کرد. به همین دلیل اکنون توجیه اینکه چرا آرسنال در ماه ژانویه ترکیبش را تقویت نکرد سخت‌تر می‌شود.
بعد از یک فصل پرفراز و نشیب، آرسنال اکنون باید به کسب سهمیه لیگ اروپا دل ببندد. روی کاغذ این تیم هنوز کورسویی از امید برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را دارد اما واقع‌بینانه که به قضیه نگاه کنید می‌بینید بهتر است آنها خودشان را خیلی امیدوار نکنند چرا که نه تنها در هفته آخر باید اورتون را شکست دهند بلکه امیدوار باشند که تاتنهام در خانه نوریچ قعر جدولی که سقوط کرده و هیچ انگیزه‌ای برای فشار آوردن به خودش ندارد، شکست بخورد. ریسک آرتتا برای اعتماد به بازیکنان جوانش و عدم تقویت تیم در ژانویه نتیجه نداد و حالا او باید تبعاتش را هم بپذیرد. او بعد از شکست مقابل نیوکاسل اعتراف کرد که تیمش با این عملکرد شایستگی حضور در لیگ قهرمانان اروپا را ندارد.

Page Generated in 0.0067 sec