printlogo


کد خبر: 246876تاریخ: 1401/2/28 00:00
خبر و مصاحبه

احتمال برگزاری مینی کمپ تیم ملی ایران در ترکیه
فدراسیون منتظر تصمیم اسکوچیچ
فدراسیون فوتبال ایران تصمیم دارد اردوی خردادماه تیم ملی ایران را قبل از سفر این تیم به کانادا برگزار کند. میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون به همین دلیل در جلسه‌ای که همراه با حمید استیلی سرپرست تیم ملی با دراگان اسکوچیچ داشت از او خواست تا برنامه آماده‌سازی این تیم را ارائه دهد.
ملی‌پوشان فوتبال ایران برای دریافت ویزای فوری خود برای حضور در کشور کانادا باید انگشت نگاری در کشورهای همسایه نظیر ترکیه داشته باشند. فدراسیون فوتبال دنبال تسهیل در انجام این موضوع است تا دیگر نیازی به سفر به ترکیه نداشته باشند. در غیر این‌صورت مسئولان فدراسیون می‌خواهند در صورت حضور اعضای تیم در کشور ترکیه اردوی کوتاهی را در همین کشور برگزار کرده و سپس عازم کانادا شوند.
دراگان اسکوچیچ قرار است نظر نهایی خود را در این باره همراه با جزئیات اردوی تیم ملی ایران تا ظهر چهارشنبه در اختیار ماجدی و استیلی قرار دهد تا هماهنگی لازم در این زمینه انجام شود.
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ساعت ۳:۳۰ دقیقه روز ۱۶ خرداد به وقت ایران در ورزشگاه BC Place شهر ونکور به مصاف تیم ملی کانادا خواهد رفت.
 
 
فهرست تیم ملی فوتبال امید
  جای خالی پرسپولیسی‌ها در حضور 3 بازیکن استقلال
مهدی مهدوی کیا، سرمربی تیم امید ایران، اسامی نهایی بازیکنان تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران را جهت حضور در اردوی عراق و شرکت در رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان به شرح زیر اعلام کرد:
علیرضا رضایی، امیرعلی صادقی، سینا سعیدی‌فر (استقلال تهران)، یاسین سلمانی، آریا یوسفی (فولاد مبارکه سپاهان)، علیرضا باویه، محمد امین حزباوی (فولاد خوزستان)، عرفان شهریاری خلجی، سامان فلاح ورنامی (پیکان تهران)، میلاد کر، محمد حسین اسلامی، محمد خدابنده‌لو (ذوب آهن اصفهان)، پیام پارسا، احمد شریعت‌زاده، محمدحسین زواری (صنعت نفت آبادان)، محمد قربانی (نساجی قائمشهر)، محمد مهدی احمدی، مهدی هاشم‌نژاد (نفت مسجدسلیمان)، امیر جعفری صیقلانی (شهرخودرو)، علی جواد کالمرزی‌‌ثابت (بازیکن شاغل در فوتبال هلند)، یادگار رستمی (پوگون لهستان)، بلال آرازی، علی پیلارام (پارس جنوبی جم)، علیرضا خدایی (سایپا)
بازیکنان مذکور باید تا پیش از ظهر امروز (۲۸ اردیبهشت) در مرکز تیم‌های ملی خودشان به منظور انجام تست کرونا و پذیرش در هتل خودشان را به کادر فنی و سرپرستی تیم ملی زیر ۲۳ سال معرفی کنند.
اردوی تیم ملی زیر ۲۳ سال از امروز (۲۸ اردیبهشت) آغاز می‌شود و تیم تا ۳۱ اردیبهشت در تهران است و طبق آخرین هماهنگی‌هایی که فدراسیون فوتبال ایران با فدراسیون فوتبال عراق انجام داده، یکم خرداد، کاروان تیم ملی زیر ۲۳ سال به منظور برگزاری یک اردوی تدارکاتی یک هفته‌ای به بغداد خواهد رفت و پس از انجام دو بازی دوستانه (فعلاً سوم و ششم خرداد زمان دو بازی دوستانه اعلام شده است) با تیم ملی زیر ۲۳ سال عراق، هفتم خرداد بغداد را به مقصد تاشکند ازبکستان ترک خواهد کرد.
رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا از 11 خرداد در ازبکستان آغاز می‌شود و تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران با تیم‌های ازبکستان، قطر و ترکمنستان همگروه است.
 
 
 انتخاب مدیر تیم امید از میان ملی‌پوشان قدیمی
فراز فاطمی، جایگزین محمدی شد
در آستانه شروع اردوها و تمرینات تیم ملی فوتبال امید، فراز فاطمی، بازیکن پیشین استقلال و پرسپولیس که در مقطعی برای تیم ملی ایران هم بازی کرده بود، به‌عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال امید انتخاب شد. میرشاد ماجدی در حالی این تصمیم را گرفته که محمد محمدی (قائم مقام کنونی پرسپولیس) به علت مشکلات اداری و مالی از ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال به‌عنوان سرپرست تیم ملی امید خودداری کرده بود. فاطمی قبل از شیوع ویروس کرونا سرپرست تیم ملی فوتبال جوانان بود و در این تیم با پرویز مظلومی و داود مهابادی به‌عنوان سرمربیان پیشین تیم ملی جوانان همکاری کرده بود.
 
 
 عبدی بعد از پیروزی نوجوانان:
حریفان 9 ماه کار کردند، ما کمتر از 20 روز
تیم فوتبال نوجوانان ایران روز دوشنبه، در دومین بازی خود در تورنمنت کافا، به مصاف قرقیزستان رفت و با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد.
حسین عبدی، سرمربی این تیم، به بهانه این پیروزی و عملکرد خوب تیمش در رقابت‌های کافا، به‌مدت زمان کوتاهی اشاره کرد که برای آماده‌سازی تیمش در اختیار داشت: «از زمان تشکیل تیم جدید نوجوانان این دومین بازی رسمی ما بود که به میدان رفتیم. در بیست روز اخیر که تیم تشکیل شده، بازیکنان به شناخت بهتری از یکدیگر و خواسته‌های کادرفنی دست پیدا کردند و در حال کسب تجربه از بازی‌های بین‌المللی هستند. بازیکنانی که برخی از آنها نه تنها تجربه بازی بین‌المللی نداشتند بلکه در قالب یک تیم هم تجربه حضور در بازی‌های رسمی را نداشتند.»
عبدی تأکید کرد: «تاجیکستان تیم خوب و شایسته‌ای است و به نظرم تقابل ما با تاجیکستان بازی خوبی خواهد شد. سطح مسابقات نسبت به دو سال قبل که اینجا بودیم بسیار بالاتر رفته است، تیم ازبکستان خیلی فرق کرده است و همین‌طور تاجیکستان و حتی افغانستان و قرقیزستان نیز از آمادگی جسمانی زیادی برخوردارند. مشخصاً خیلی خوب و برای آینده کار می‌کنند و این کاملاً مشخص است. طبق صحبتی که با سرمربیان تیم‌ها داشتیم همگی حداقل ٩ ماه از زمان تشکیل تیم‌هایشان می‌گذرد و در واقع ما تنها تیمی هستیم که زیر ٢٠ روز از تشکیل آن می‌گذرد. این نشان از برنامه‌ریزی بلند مدت آنها دارد.»

 


Page Generated in 0.0049 sec