printlogo


کد خبر: 246875تاریخ: 1401/2/28 00:00
درباره همه خبرهایی که درباره بازی ایران – کانادا مطرح می‌شود
دست رد فدراسیون به درآمد چند میلیون دلاری

  سهم فوتبال ایران از درآمد حاصل از برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل کانادا، یکی از موضوعاتی است که واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشته است. عده‌ای معتقدند که با توجه به اینکه 57 هزار بلیت برای این بازی یک روزه به فروش رفته است و با نظر به قیمت 75 تا 300 دلار که قیمت هر بلیت است، درآمد فدراسیون فوتبال کانادا از بلیت‌فروشی این مسابقه، حداقل 5 میلیون دلار کانادا خواهد بود. در قراردادی که فدراسیون فوتبال با فدراسیون فوتبال کانادا بسته است اما سهم ایران از درآمد بلیت فروشی تنها 325 هزار دلار خواهد بود. علاوه بر این حدود 2 میلیون دلار درآمد حاصل از حق پخش بازی و 500 هزار دلار درآمد تقریبی از تبلیغات محیطی این مسابقه است. کانادا اما تنها هزینه هتل کاروان ایران تا 4 روز را متقبل شده و هزینه اخذ ویزا و پرواز رفت و برگشت تیم هم برعهده ایران است.
همین موضوع باعث شده که خیلی‌ها بر این عقیده باشند فدراسیون فوتبال برای این بازی یک قرارداد ترکمانچای دیگر را امضا کرده است که فقط برای فرار از فشارهای ناشی از انتقاد درباره بی‌برنامگی تیم ملی فوتبال بوده است. البته که در مقابل هم عده‌ای با تأیید حرکت فدراسیون فوتبال معتقدند فدراسیون در جریان این بازی تدارکاتی، جلوی ورود یک ایجنت کامرونی به‌نام «جو کامگا» را گرفته که کارنامه روشنی نداشته و پیش از این میلیون‌ها دلار از فدراسیون فوتبال کنیا در جریان تدارک اردوی تدارکاتی برای تیم ملی این کشور بالا کشیده است.
البته که جلوگیری فدراسیون فوتبال از سودجویی برخی افراد نظیر همین کامگای کامرونی، قابل تقدیر است اما این باعث نمی‎شود که درباره علت سهم اندکی که از درآمد قابل توجه این بازی به ایران می‌رسد، از فدراسیون فوتبال انتظار پاسخگویی نداشته باشیم. آن هم در شرایطی که فدراسیون فوتبال ایران می‌توانست سهم خود از این درآمد میلیون دلاری را تا 50 درصد هم افزایش دهد تا هم ایران از بازی سود ببرد و هم کانادا.

Page Generated in 0.0053 sec