printlogo


کد خبر: 246864تاریخ: 1401/2/28 00:00
فلاح: روزی که لیگ برتری شدیم، گفتم ناراحتم!
کلانتری: پایان فصل همه چیز را می‌گویم

گزارش
اکبر منتشلو   
 
فجر سپاسی و هوادار با درخشش در لیگ دسته اول فوتبال کشورمان در سال گذشته توانستند، خود را به لیگ برتر برساند اما فجر سپاسی با وجود تجربه‌ای که از حضور در لیگ برتر داشت، برعکس هوادار بدون تجربه، نتوانست شرایط خوبی را در این رقابت‌ها برای خود 
دست و پا کند. 
فجر سپاسی مدت‌هاست که جزو تیم‌های سقوط کننده از لیگ برتر است و با وجود اینکه هفته‌های متوالی این فرصت را داشت که خود را در جدول بالا بکشد، اما نتوانست کاری از پیش ببرد و حالا در روزهای پایانی لیگ برتر و سه هفته مانده به اتمام این رقابت‌ها، هنوز هم نامزد اصلی سقوط به دسته اول فوتبال کشورمان است و بعد از یک فصل باید لیگ برتر را ترک کند. 
رسول فلاح در خصوص فجر سپاسی این‌طور صحبت می‌کند: «به نظر من ما باید امسال به لیگ برتر صعود می‌کردیم نه فصل گذشته! ما باید تعارف را کنار بگذاریم. در استان فارس در 40 سالی که من در فوتبال هستم، هیچ‌وقت ساختار مناسبی برای ورزش و فوتبال نبوده است؛ شما نگاه کنید، ورزشگاه پارس از 30 سال قبل پروسه ساخت آن آغاز شده، آن‌هم در شرایطی که ما به ورزشگاه 50 هزار نفری نیاز داریم! متأسفانه نه تنها در فوتبال بلکه مثلاً برای رشته شنا هم شما در استان فارس یک استخر استاندارد پیدا نمی‌کنید. ما فجر سپاسی را در لیگ دو تحویل گرفتیم و با کمک آقای پیروانی پله پله بالا آوردیم. بعضی از مشکلاتی که ما در این سه سال داشتیم را نمی‌توان در رسانه‌ها گفت، چون مشکلات خانوادگی است؛ بحث جذب بازیکن سرباز و... به کنار اما موضوع تأمین زمین در چند ماه گذشته مطرح بوده است. خواسته همه بر این بوده که مسئولان محترم زمینی را فراهم کنند که در آنجا بشود فوتبال بازی کرد. افتخار می‌کنم که خادم مردم هستم اما نمی‌دانند که چه مشکلاتی داریم.»
فلاح حرف‌هایش را این‌طور ادامه می‌دهد: «من همان روز که به لیگ برتر آمدیم، گفتم ناراحتم! چون مطمئناً توقعات مردم بیشتر می‌شود و ما باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم که در استان ما چنین ساختار و سیاستی وجود ندارد. بعد از تغییرات رخ داده در دولت، اقدامات مثبتی انجام شده اما نمی‌شود در مدت کوتاه پروسه 30 ساله را جبران کرد. این مسائل دست به دست هم داد که نتوانیم نتایج خوبی را در لیگ برتر کسب کنیم و نتوانستیم در پست‌های مختلف بازیکنان بیشتری را جذب کنیم؛ من چون رُک صحبت می‌کنم، باید ما تغییر سرمربی را در هفته هفتم، هشتم یا نهایتاً نیم‌فصل انجام می‌دادیم اما من تابع تصمیمات هیأت‌مدیره هستم. اینکه الان بخواهیم بنشینیم و بگوییم چه کسی مقصر است، دردی را دوا نمی‌کند و باید به فکر آینده باشیم.»
او اشاره‌ای به ادامه کار فجر در لیگ برتر دارد: «ما به لیگ یک سقوط نمی‌کنیم، مطمئن باشید؛ بازیکنان و کادرفنی باغیرت و کارآمدی داریم و هواداران خوبی را در کنار خودمان داریم و دست به دست هم داده‌ایم تا در سه بازی باقیمانده مردانه و جانانه بجنگیم و تلاش‌مان را خواهیم کرد. دیگر بقیه ماجرا دست ما نیست.»
بعد از صحبت‌های فلاح، علی کلانتری به صحبت او واکنش نشان می‌دهد: «همانند تمام فجری‌ها واقعاً دعا می‌کنم که تیم محبوبم در لیگ برتر ماندگار شود تا الان هم سکوت کردم که خدایی نکرده حاشیه برای تیم به وجود نیاید و از دور نظاره‌گر وقایع هستم. ان‌شاءالله بعد از اتمام بازی‌ها اگر لازم باشد با سند و مدرک حرف‌هایم را می‌زنم. قرار نیست اگر ساکتم کسی فکر کند چیزی برای گفتن ندارم و هر چه که دل‌شان خواست بگویند.»
اینکه سرمربی تیم فجر فعلاً سکوت اختیار کند و پاسخی به اینکه چرا فجر در چنین شرایطی گرفتار شده است، ندهد، طبیعی است. 
او می‌داند که باید تمرکزش به تیم فجر و سه هفته باقی‌مانده باشد، هر چند به نظر می‌رسد کاری از دست او و تیمش برنخواهد آمد چرا که همان‌طور  که گفته شد، فجر بارها این فرصت را داشته که خود را در جدول بالا بکشد اما به هر دلیلی این تیم این فرصت‌ها را از دست داده و حالا زمان مناسبی در اختیار ندارد. 
از طرف دیگر صحبت‌های مدیرعامل تیم اولاً نشان می‌دهد که او از بقای تیمش در لیگ برتر کاملاً ناامید شده است و در ثانی می‌خواهد ذهن هواداران فجر را برای این کار آماده کند اما به طور حتم حرف‌های او می‌تواند ادامه کار را برای فجر سخت‌تر نماید.
 

Page Generated in 0.0060 sec