printlogo


کد خبر: 246862تاریخ: 1401/2/28 00:00
سلام «چوکا» به لیگ یک با عبور از «نیروی زمینی»
شمارش معکوس برای جشن قهرمانی در قلعه عقاب‌ها

رضا عباسپور
 
رقابت سرنوشت‌ساز و نفسگیر تیم صدرنشین و پرامید چوکای تالش و نیروی زمینی ارتش از سری مسابقات لیگ دسته دوم «گروه الف» دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در استادیوم غدیر تهران برگزار شد. رقابتی که اگرچه میزبان یعنی نیروی زمینی از بیرون تا وسط چمن ورزشگاه هر کاری کرد تا چوکا برنده بازی نباشد اما پنالتی طلایی دقایق پایانی نیمه دوم بازی تیر خلاص را به میزبان زد تا چوکا ضمن کسب هر 3 امتیاز بازی، دو هفته مانده به پایان مسابقات، آماده جشن قهرمانی و صعود به لیگ یک (آزادگان) در تالش و قلعه عقاب‌ها باشد.
 
تاکتیک ضد حمله با چاشنی دفاع منطقی
تیم صدرنشین لیگ 2 یعنی چوکا، روز گذشته در تهران و ورزشگاه غدیر میهمان نیروی زمینی ارتش بود. چوکا برای تداوم صدرنشینی و تثبیت امتیاز حضورش به صورت مستقیم به لیگ دسته یک «آزادگان» می‌جنگید و نیروی زمینی هم برای بهبود وضعیت خود در جدول و حضور در جمع مدعیان بالانشین. بازی‌ای که میزبانش نیروی زمینی بود و هر کاری کرد که چوکا مغلوب شود اما نشد آنچه ارتشی‌ها برایش از بیرون تا وسط زمین بازی برنامه‌ریزی کرده بودند. در این دیدار چوکا با لباس یک دست آبی «لباس دوم این تیم» و نیروی زمینی با لباس مشکی وارد میدان شد. اگرچه نیمه اول بازی شاگردان حسن اشجاری عرصه را بر بازیکنان میزبان یعنی نیروی زمینی تنگ کردند و نگذاشتند بازیکنان این تیم آنچه می‌خواستند را در زمین بازی پیاده کنند اما نیروی زمینی تمام سعی‌اش را کرد که نیمه نخست برنده زمین بازی را ترک کند، ولی دفاع مستحکم و هافبک‌های بازی‌گردان و خوشفکر چوکا نگذاشتند تفکرات «ابهری» سرمربی نیروی زمینی طرح‌ریزی و عملیاتی شود.
 
پایانی خوش با پنالتی طلایی
نیمه دوم بازی اما با تعویض‌های طلایی حسن اشجاری سرمربی خوشفکر و جوان چوکا، ورق به سود این تیم نام آشنای گیلانی برگشت. محمد خادمی مهاجم سرعتی و تکنیکی چوکا در نیمه دوم به زمین آمد و با سر توپ زیبایی که در دقیقه 43 نیمه دوم زد ضمن به هم ریختن خط دفاعی حریف با یک ضربه زیبا و محکم که چاشنی حرکت تماشایی خود کرد مدافع نیروی زمینی را مجبور کرد، با دست مسیر توپ را تغییر داده و پنالتی طلایی و سرنوشت‌سازی را برای تیمش دشت کند.  داور بازی در مرحله نخست این ضربه را خطا اعلام نکرد اما پس از مشورت با گروه داوری و کمک چپ خود نقطه پنالتی را نشان داد. تصمیمی درست که البته با هیاهو و جنجال سرمربی، کادرفنی و بازیکنان تیم نیروی زمینی برای چند دقیقه هم گروه داوری را از زمین مسابقه فراری داد و هم بازی را معلق کرد! حسین حیدری بازیکن چپ پا و پنالتی‌زن چوکا، این بار هم هوشمندانه توپ را به تور دروازه نیروی زمینی چسباند. اگرچه داور بازی مرتبه نخست پنالتی را مردود اعلام کرد و دستور  تکرار ضربه را داد اما  رسولی برای بار دوم هم توپ را گل کرد تا ثابت کند پنالتی‌زن قهاری است.

Page Generated in 0.0047 sec