printlogo


کد خبر: 246633تاریخ: 1401/2/24 00:00
از رفتار شائبه برانگیز سازمان لیگ تا رکب سیرجانی‌ها
توطئه علیه پرسپولیس؛1200 کیلومتر بیخود رفتند!

سازمان لیگ در تمام این سال‌های سعی بسیاری داشته تا رفتاری متعادل در قبال برخورد با تیم‌ها در امور مهمی مثل برنامه‌ریزی مسابقات و برگزاری بازی‌ها در شرایط یکسان داشته و مدیرانش همواره به مسأله برقراری عدالت تأکید کرده‌اند اما آنچه طی یک هفته اخیر اتفاق افتاد عکس این مسأله را ثابت کرد.
مسأله مکان بازی مهم پرسپولیس – سپاهان از سه هفته قبل در رسانه‌ها و فضای مجاری مطرح شد و این پرسش مهم وجود داشت که این بازی فارغ از اینکه در مقطع برگزاری مسابقه اختلاف امتیاری پرسپولیس با استقلال به چند رسیده در کدام شهر و کدام ورزشگاه برگزار خواهد شد و البته این بازی با حضور تماشاگران برگزار می‌شود یا خیر؟
از سه هفته قبل تا روز سه‌شنبه هفته پیش درباره گزینه‌های میزبانی و شهرها و ورزشگاه‌های مدنظر پرسپولیس صحبت شد و البته روی این مسأله تأکید می‌شد که با توجه به اینکه در حکم کمیته انضباطی چیزی مبنی بر بدون تماشاگر شدن بازی وجود ندارد پس حتماً این مسابقه با تماشاگر برگزار خواهد شد و در هر شهری که بازی برگزار شود پرسپولیس می‌تواند از این بازی ظاهراً خانگی به سود خود استفاده کرده و حمایت هوادارانش را پشت سر داشته باشد.
سه‌شنبه قبل بود که بالاخره شهر سیرجان و ورزشگاه ‌تر و تمیزش به‌عنوان میزبان این بازی انتخاب شد و بعد از آن هم بحث اختلاف نظر درصد حضور هواداران سپاهان با توجه به آنچه این باشگاه در بازی رفت در اراک و در قبال پرچم‌های پرسپولیس انجام داده بود پیش آمد.
نکته عجیب اما اینجاست که در تمام آن روزهایی که بحث انتخاب میزبان برای این مسابقه وجود داشت سازمان لیگ هیچ واکنشی درباره این مسأله نداشت و آنقدر مسأله را کش داد که حتی صدای محرم نویدکیا هم درآمد. عجیب اینکه دبیر کل فدراسیون فوتبال صراحتاً اعلام کرد این مسأله به سازمان لیگ و فدراسیون ربطی ندارد و چون شهرها یکی یکی از میزبانی سر باز می‌زنند چنین مشکلی پیش آمده اما سؤال اینجاست که نقش متولی فوتبال در مسائل اینچنینی چیست؟
سازمان لیگ فقط 4 روز قبل از برگزاری این بازی محل میزبانی را مشخص کرد و بعد از آن باز هم ابهاماتی باقی گذاشت مبنی بر اینکه شرایط حضور تماشاگران چه خواهد بود و تازه بعد از اینکه اولین جدال لفظی بین مدیران باشگاه پرسپولیس و سپاهان رخ داد واکنش نشان داد که قانون 90 به 10 باید اجرا شود.
حالا اما برگ دیگری از این ماجرا در فاصله 38 ساعت قبل از این بازی ورق خورده است و اعلام شده این بازی بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد! البته سازمان لیگ ماجرا را گردن نگرفته و اعلام شده شورای تأمین سیرجان اعلام کرده نمی‌تواند این بازی را با حضور تماشاگر میزبانی کند اما سؤال است که چرا این مسأله بعد از نهایی شدن پرواز و اقامت پرسپولیس در این شهر مطرح شد و ایراد کار از کجا بود؟ آیا سیرجانی‌ها به پرسپولیس رکب زده‌اند یا باز هم ناهماهنگی و تعلل عجیب سازمان لیگ باعث این ماجرا شده است؟
خبر بدون تماشاگر برگزار شدن بازی دیروز ظهر اعلام شد که پرسپولیس در حال تدارک سفر به سیرجان بود و دیگر هیچ کاری نمی‌شد کرد. پرسپولیس هزینه یک سفر 1200 کیلومتری را با این امید که بازی در حضور هوادارانش برگزار شود پرداخت کرده بود اما خیلی زود فهمید رکب خورده و باز هم همه چیز علیه این تیم و باشگاه پیش می‌رود.
شورای تأمین سیرجان در حالی با برگزاری بازی با حضور تماشاگر مخالفت کرده که قبل‌تر دیگر گزینه‌ها از مشهد و تبریز گرفته تا انزلی به همین دلیل حاضر به میزبانی بازی نبودند اما وقتی سیرجان قبول کرد که این بازی را میزبانی کند حداقل می‌شد امیدوار بود چند هزار پرسپولیسی در این مسابقه بزرگ از تیم محبوب‌شان حمایت کنند که همه آنها تبدیل شدند به بنرها و پرچم‌هایی تا ال‌کلاسیکوی ایران در شرایطی مشابه با بازی رفت که زمستان گذشته در شرایط سخت کرونایی در اراک برگزار شد، انجام شود.
 
اعتراض پرسپولیس به بدون تماشاگر شدن بازی:
700 میلیون هزینه کردیم چرا  در کرج بازی ‌نکردیم؟
رضا درویش ظهر دیروز در یک مصاحبه تلویزیونی در مورد بدون تماشاگر شدن دیدار پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان، گفت: «نزدیک به 10 روز است این موضوع را پیگیری کرده و مجموعه ورزشی‌های مختلفی را در کل کشور معرفی کردیم. استان البرز که نزدیک ما است گفت بازی باید بدون تماشاگر باشد. در تبریز گفتند نمی‌توانید بازی را برگزار کنید. در مشهد هم اعلام کردند برگزاری این مسابقه در ورزشگاه امام رضا(ع) باید بدون تماشاگر باشد. در نهایت با سیرجان موافقت کردند. می‌دانید با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها، چقدر این سفر برای ما هزینه دارد.» وی افزود: «هیچ‌کدام از این ورزشگاه‌ها آماده پذیرفتن دیدار پرسپولیس با سپاهان با حضور تماشاگر نبودند. برای تعیین تکلیف هر کدام از شهرها هم 3-2 روز طول کشید. 4-3 روز قبل به ما گفتند امکان حضور تماشاگران در استادیوم گل‌گهر وجود دارد. ما هم با مدیرعامل این باشگاه تماس گرفتیم و با این موضوع موافقت کردند. تدارکات را انجام داده و هتل گرفتیم اما 2 ساعت قبل به ما اعلام کردند بازی بدون تماشاگر است. اگر بنا است چنین اتفاقی بیفتد، امروز که یک میلیون پول درآوردن به سختی انجام می‌شود، باید 700 میلیون تومان هزینه سفر به سیرجان را بدهیم.»
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور تماشاگران در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان مخالفت شده است، گفت: «اگر قرار بود بازی بدون تماشاگر باشد، آن را در کرج که شهر نزدیک ما است برگزار می‌کردیم و این همه هزینه رفت و برگشت، هتل، اقامت و... را نمی‌دادیم. پروتکل‌های بهداشتی که تمام شد؟ کدام پروتکل‌ها؟ با این شرط به ما نامه دادند که تماشاگر به ورزشگاه بیاید تا مشتاقان پرسپولیس در اقصی نقاط ایران به استادیوم بیایند و از نزدیک بازی را ببینند.»
درویش گفت: «ضمن اینکه با حضور تماشاگر درآمدی برای ما ایجاد می‌شد، می‌توانستیم هزینه‌های خود را پوشش بدهیم. در این شرایط که برای تأمین یک ریال در مضیقه هستیم و در جامعه مشکلات اقتصادی زیادی حاکم است، چگونه باید 700 میلیون هزینه کنیم؟ البته ما با اصل موضوع برگزاری بازی در شهر بی‌طرف هم مشکل داریم زیرا در آخرین بازی پرسپولیس و سپاهان با پرتاب نارنجک به اتوبوس، تیم ما را تهدید کردند اما جالب این است با این اقدام هواداران حریف، هر دو تیم از بازی خانگی محروم شدند. در اصفهان برای ما مشکل ایجاد شده و چرا باید پرسپولیس در زمین بی‌طرف میزبانی کند؟»
وی گفت: «سهیل مهدی دقایقی قبل با من تماس گرفت و گفت نمی‌شود تماشاگران به ورزشگاه بیایند. من هم گفتم در این حالت از همان اول اجازه می‌دادید تیم در کرج بازی کند و این همه راه تا سیرجان نرود که به من جواب داد شاید امکانپذیر نباشد در کرج بازی کنید. به مهدی گفتم چه کسی باید پاسخگوی هزینه تحمیل شده به پرسپولیس باشد. با این پول می‌توانستیم مشکلات دیگرمان را برطرف کنیم.»

 


Page Generated in 0.0070 sec