printlogo


کد خبر: 246631تاریخ: 1401/2/24 00:00
فتح‌آبادی: بازی با سپاهان جدال مرگ و زندگی است
یحیی باید بماند حتی اگر پرسپولیس را قهرمان نکند

غلام فتح‌آبادی مهاجم پیشین پرسپولیس در رابطه با شرایط این تیم و بازی حساسی که با سپاهان پیش‌رو دارد، روی این نکته تأکید دارد که بازی پرسپولیس مقابل سپاهان و برد سرخپوشان قطعاً می‌تواند معادلات قهرمانی را برای مدافع عنوان قهرمانی تغییر دهد.
   
دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان به میزبانی شهر سیرجان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 این بازی، دیداری حیاتی و پرچالش برای مدافع عنوان قهرمانی است. بازی که پرسپولیس می‌خواهد فاصله‌اش را با تیم صدرنشین به حداقل برساند و با توجه به دیدار تیم رقیب منتظر لغزش آنها بنشیند. بازیکنان پرسپولیس در این فصل آن انگیزه لازم برای تکرار قهرمانی را نداشتند مضاف بر آنکه مشکلات بدنی هم داشتند که اجازه نداد بازیکنان بتوانند با همه وجود در خدمت تیم خود و خواسته‌های کادر فنی تیمشان باشند. مصدومیت بازیکنان کلیدی مانند عالیشاه و امیری و چند بازیکن دیگر به پرسپولیس لطمه زد و مانع این شد که پرسپولیس نتیجه‌گیری سال‌های قبل را داشته باشد. پرسپولس مقابل سپاهان روز سختی خواهد داشت و نداشتن تماشاگر هم البته با توجه به سیل مشتاقان فراوان این تیم قطعاً بیشتر به ضرر پرسپولیس تمام خواهد شد. برد مقابل سپاهان می‌تواند شانس قهرمانی پرسپولیس را زیاد کند و با توجه به اینکه بازی استقلال مقابل فولاد هم بسیار سخت خواهد بود پرسپولیس این شانس را دارد که با پیروزی بر سپاهان در ال‌کلاسیکوی سنتی شانس قهرمانی‌اش را به حداکثر برساند و وقتی همه این موارد را در کنار هم جمع می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بازی پرسپولیس مقابل سپاهان به نوعی برای سرخپوشان حکم مرگ و زندگی را خواهد داشت.
سپاهان این فصل را به لحاظ فنی چگونه ارزیابی کردید؟
 تیم سپاهان تیم خوبی است که البته نقاط ضعفی هم دارد. تیمی که موقعیت زیادی از دست می‌دهد موقعیت‌هایی که اگر راحت از دست نمی‌رفتند شاید سپاهان در آسیا و لیگ شرایط به مراتب بهتری داشت. سپاهان تیم پرمهره‌ای است و فوتبال زیبایی را ارائه می‌دهد اما در واقع بین مدافعان وسط و هافبک‌های این تیم فضای زیادی وجود دارد که برای نفوذ تیم‌های مقابل فضای خوبی را به وجود می‌آورد. در کنار فضاهای زیادی که برای رقبا وجود دارد با وجود مهاجمانی نظیر شهباز‌زاده و مغانلو انتظار گلزنی از بازیکنان این تیم بیشتر بود اما بازیکنان شاخص این تیم در امر گلزنی به شکل کامل نتوانستند انتظارات را برآورده سازند.
در خصوص انتقاداتی که به یحیی گل‌محمدی وارد می‌شود چه نظری دارید؟
 من فکر می‌کنم یحیی جزو چهار پنج مربی برتر فوتبال ایران است که اگر بازیکنان کلیدی‌اش در این فصل جدا نمی‌شدند شاید او می‌توانست باز هم تیمش را با قدرت به ششمین قهرمانی متوالی نائل سازد اما اگر یحیی در این فصل پرسپولیس را به قهرمانی نرساند باز هم باید برای فصل آینده حفظ شود هر چند که برای فصل آینده هم با پرسپولیس قرارداد دارد.
در خصوص بازی‌ دوستانه تیم ملی با کانادا چه نظری دارید؟
 بازی تدارکاتی نیاز اصلی آماده‌سازی تیم ملی کشورمان است اما در این بین شاید می‌شد تیمی بهتر از کانادا با توجه به تیم‌های همگروهمان در جام جهانی قطر برای بازی‌مان انتخاب می‌شد. با وجود این بازی تدارکاتی برای ما مفید است و حتماً در راه سختی که در جام جهانی پیش رو داریم قادر است برای تیم ملی‌مان مفید واقع شود.
دیدار شما با صادق درودگر در چه راستایی انجام شد؟
 هدف همه ایرانیان خدمت به تیم ملی کشور است. ما هم در مجموعه ایران مال در این راستا با آقای درودگر دیداری داشتیم که در راستای استفاده از تبلیغات محیطی به توافق برسیم که برای مجموعه ایران مال و فدراسیون فوتبال در راستای کمک به تیم ملی، برد برد باشد. در این راستا دیداری دوساعته با آقای درودگر داشتیم تا بتوانیم بخشی از تبلیغات تیم ملی در قطر را به مجموعه خودمان اختصاص دهیم و بتوانیم کمکی به تیم ملی کشورمان انجام داده باشیم.

Page Generated in 0.0065 sec