printlogo


کد خبر: 246630تاریخ: 1401/2/24 00:00
گزارش

پرسپولیس مشکوک به تغییر تصمیم سازمان لیگ
یک امتیاز دیگر به استقلال دادند تا راحت‌تر قهرمان شود!
در شرایطی که مسأله تعیین قهرمان لیگ برتر در صورت مساوی شدن امتیاز استقلال و پرسپولیس در هفته پایانی تبدیل به سؤال بزرگ فوتبال ایران شده بود مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال یک ماه همه را بازی دادند و بالاخره اعلام کردند در صورت تساوی شدن امتیازها بحث گل زده در خانه حریف هم ملاک است و در این شرایط چون پرسپولیس در بازی برگشت میزبان استقلال بوده و گل خورده پس در صورت برابر شدن امتیازها با وجود تساوی در هر دو دربی رفت و برگشت استقلال قهرمان خواهد شد! این مسأله را ابتدا سهیل مهدی در برنامه فوتبال برتر دو هفته قبل اعلام کرد اما حسن کامرانی‌فر یک هفته بعد در همان برنامه صراحتاً اعلام کرد بعد از بازی رودررو بحث تفاضل گل و گل زده و... در نظر گرفته خواهد شد و اصلاً مسأله گل زده در خانه حریف مطرح نیست اما روز پنجشنبه سازمان لیگ رسماً اعلام کرد همان چیزی که سهیل مهدی گفته بوده ملاک است! با این تصمیم صدای اعتراض پرسپولیسی‌ها در فضای مجازی بلند شد و خیلی‌ها نوشتند جام را به استقلال بدهید و خلاص! خیلی‌ها هم به رفتار تبعیض‌آمیز و تعلل‌های عجیب و شک برانگیز مسئولان سازمان لیگ در مواجهه با چنین مسائل مهمی شک کردند و این رفتار را زیر سؤال بردند.
دیروز رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم به این اتفاق اعتراض کرد: «29 فروردین از سازمان لیگ نامه‌ای به ما دادند که در صورت مساوی شدن امتیاز دو تیم در پایان فصل، تفاضل گل محاسبه می‌شود. سهیل مهدی 14 فروردین در برنامه‌ای تلویزیونی گفت در هیچ کدام از لیگ‌های جهان بحث گل زده در خانه حریف را نداریم. 2 هفته قبل که فاصله پرسپولیس به رقیب‌مان نزدیک شد، او به برنامه‌ای رفت و گفت بعد از برابری امتیازها، گل زده در خانه حریف محاسبه می‌شود. چهار شب قبل حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال با حضور در یک برنامه تلویزیونی دیگر گفت این حرف بی‌اساس است. او حتی بازی رئال مادرید و منچسترسیتی را مثال زده و گفت در صورت برابری امتیاز، گل زده در خانه حریف محاسبه نمی‌شود.» درویش ادامه داد: «با وجود این صحبت دبیرکل فدراسیون، روز گذشته سهیل مهدی باز هم اعلام کرده گل زده در خانه حریف، حساب می‌شود. آیا این موضوع شائبه برانگیز نیست که هر جا ردی از پرسپولیس وجود دارد، بحثی محاسبه نشود. آیا مرجعی بالاتر از دبیرکل در هر فدراسیونی وجود دارد؟ کامرانی‌فر 5-4 شب قبل اعلام کرده مر قانون این است اما شب گذشته (پنجشنبه شب) دوستان می‌گویند دبیرکل اطلاع ندارد. کنار گذاشتن همه این موارد برای ما شائبه‌ای ایجاد می‌کند که یک سیری در کار است که می‌گوید دیگر بس است که پرسپولیس قهرمان شود یا دست‌کم امسال قهرمان شود.»
 
مدیران پرسپولیس همچنان وعده آینده نزدیک را می‌دهند
تمدید قرارداد با بازیکنان، بزودی!
از قبل بازی ذوب آهن مسئولان باشگاه پرسپولیس مدام می‌گویند که تمدید قرارداد ستاره‌های مهم تیم مثل میلاد سرلک و مهدی ترابی بزودی انجام می‌شود اما این «بزودی» هنوز نیامده است! دیروز رضا درویش در این باره توضیح داد: با 4-3 بازیکن به نوبت صحبت کرده‌ایم و در هفته آینده ان‌شاءالله برای تمدید قرارداد در خدمت آنها هستیم. فاصله بازی‌ها خیلی کم است و هر 5-4 روز یک بازی برگزار می‌شود. بازیکن هم خسته است. نظر گل‌محمدی این بود با توجه به فشردگی شاید مذاکره برای تمدید قرارداد بازیکنان از لحاظ روحی و روانی جالب نباشد. از این جهت به مرور زمان با تک تک بازیکنان قرار می‌گذاریم. باشگاه برای انعقاد قرارداد جدید آماده است. روز پنجشنبه هم محمد محمدی گفته بود توافق‌های نهایی انجام شده و  فکر می‌کنم ظرف یکی دو روز آینده خبرهای خوشی از باشگاه بیرون بیاید. 
 
نتیجه تلاش پرسپولیس برای میزبانی
پرچم‌های سرخ روی سکوهای آبی سیرجان!
 پرسپولیس می‌خواست در شرایطی که در فاصله 1200 کیلومتری از تهران از حریفش میزبانی خواهد کرد با ساماندهی 5-4 هزار هواداری که احتمالاً به ورزشگاه خواهند آمد مقابل سپاهان شرایط خوبی داشته باشد اما همه تلاش‌ها به این ختم شد که پرچم‌های سرخ روی سکوها قرار بگیرد. جالب اینکه مدیر کانون هواداران پرسپولیس همراه چند نفر از لیدرها روز پنجشنبه یعنی یکی روز زودتر از تیم به سیرجان رفتند تا شرایط را برای حضور هواداران در ورزشگاه مهیا کنند و قرار شده عده‌ای هم دیشب به سیرجان بروند اما در نهایت همه این افراد قرار است چند ساعت قبل از بازی به ورزشگاه رفته و پرچم‌ها و بنرها را روی سکوهای خالی و آبی رنگ ورزشگاه سیرجان نصب کنند.ژ گفتنی است محمد امام‌وردی، مدیر امور ورزشی پرسپولیس که روز پنجشنبه همراه با نقی طالبی مدیر حراست باشگاه  هم روز پنجشنبه از سکوهای ورزشگاه سیرجان بازدید کرده بودند اما در نهایت با مخالفت شورای تأمین بحث حضور تماشاگران در ورزشگاه منتفی شد.
 

Page Generated in 0.0055 sec