printlogo


کد خبر: 246628تاریخ: 1401/2/24 00:00
خبر

ارمغانی سرمربی جدید بسکتبال شد
یک ایرانی از خارج!
ایران ورزشی - فدراسیون بسکتبال بالاخره خبری که همه منتظرش بودند را به طور رسمی اعلام کرد. با اعلام سایت فدراسیون، کادر فنی تیم ملی بسکتبال به طور کامل تغییر کرد و سعید ارمغانی جای مصطفی هاشمی را روی نیمکت تیم ملی گرفت.
جواد داوری که از ابتدا تغییر در کادر فنی تیم ملی را لازم و ضروری عنوان کرده بود، پس از تلاش برای جذب مربی خارجی و ناکامی در جذب منابع مالی لازم، دست روی یک مربی ایرانی گذاشت که البته از اروپا به ایران خواهد آمد.
ارمغانی که سال‌هاست در مجارستان زندگی کرده، هدایت چند باشگاه در رده‌های پایه و لیگ این کشور را در کارنامه دارد و البته در برهه بسیار کوتاهی هم در سال 2001 تا 2002 هدایت تیم ملی بسکتبال را تجربه کرده است.
داوری در حالی که نشان داده بود به‌دنبال جذب یک مربی خوب خارجی است، در نهایت به یک ایرانی شاغل در اروپا راضی شده تا روند حضور مربیان ایرانی روی نیمکت تیم ملی ادامه داشته باشد. از طرف دیگر برکناری هاشمی، دوران حضور او را به یکی از کوتاه‌ترین‌ها تبدیل کرد تا این مربی پرافتخار و نامدار، زمان کافی برای کار در تیم ملی را در اختیار نداشته باشد.
طبق اعلام فدراسیون محمد کسایی‌پور، مهران آتشی و زلاتکو جوانوویچ دستیاران ارمغانی در تیم ایران خواهند بود.
سعید ارمغانی قبل از این انتصاب به‌عنوان سرمربی تیم بزرگسالان کاساشوک بوداپست فعالیت داشت. جوانوویچ مربی خارجی تیم ملی نیز پیش از این، سرمربی بی‌سی کومارنو در سوپر لیگ اسلواکی بود.
اینطور که در سایت فدراسیون اعلام شده، مراسم معارفه کادر فنی جدید تیم ملی بسکتبال ایران اوایل خرداد برگزار می‌شود.
 
 
باکو، میزبان تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ شد
رقابت 200 پناهنده در اردن
با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ به میزبانی باکو آذربایجان برگزار می‌شود.
فدراسیون جهانی تکواندو، با ارائه گزارشی از نشست فوق‌العاده شورای اجرایی در لوزان سوئیس از میزبانی شهر باکو آذربایجان برای بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ خبر داد.
طبق بیانیه فدراسیون جهانی، مسابقات قهرمانی جهان به‌دلیل اینکه مصادف با پنجاهمین سالگرد تأسیس فدراسیون جهانی است به طور ویژه‌ای برگزار می‌شود و بر همین اساس تاریخ دقیق این رویداد را در زمان مناسب مشخص می‌کند.
همچنین دکتر «چو» رئیس فدراسیون جهانی در حضور توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک که میهمان ویژه این جلسه بود، گزارش‌هایی از برنامه و فعالیت‌های WT از جمله حمایت از پناهندگان و آوارگان ارائه داد. در همین راستا قرار است 200 پناهنده در اولین مسابقات قهرمانی تکواندو که توسط بنیاد بشردوستانه تکواندو، ۱۹ مارس در اردن برگزار می‌شود، با هم رقابت کنند.
 
 
دونده 800 متر سهمیه جوانان جهان را گرفت
  در دومین روز از مسابقات قهرمانی کشور در بخش مردان و در جریان رقابت‌های ۸۰۰ متر، یک سهمیه قهرمانی جوانان جهان به دست آمد. علی امیریان با ثبت حد نصاب ۱:۵۰.۰۵ دقیقه، ورودی قهرمانی جوانان جهان به میزبانی کلمبیا را به دست آورد. ورودی این مسابقات در ماده ۸۰۰ متر ۱:۵۱.۰ است که امیریان موفق به کسب آن شد.
پیش از این هم سارینا ساعدی در پرش سه‌گام سهمیه جوانان را کسب کرده بود. بر این اساس ایران تاکنون موفق به کسب دو سهمیه شده است. مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۱۰ تا ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ به میزبانی کلمبیا برگزار خواهد شد و ورزشکاران تا سه هفته قبل از مسابقات برای کسب ورودی زمان دارند.

 


Page Generated in 0.0046 sec