printlogo


کد خبر: 246625تاریخ: 1401/2/24 00:00
آغاز جام باشگاه‌های آسیا در تهران
رونمایی از ستاره‌ها در آزادی

گزارش
محسن آجرلو    
 
 به این می‌گویند یک رویداد جذاب والیبالی. رقابت‌هایی که اگرچه با حضور 8 باشگاه آسیایی برگزار می‌شود و بخشی از رقابت‌های مقدماتی آن کیفیت مطلوبی نخواهد داشت، اما آنقدر بازیکن سرشناس و با کیفیت در آن هست که برگزار شدنش در ایران را غنیمت بشماریم و برای تماشای 2، 3 مسابقه آن لحظه‌شماری کنیم.
رقابت‌های والیبال باشگاه‌های آسیا در بیست و سومین دوره‌اش، شاهد حضور تعداد قابل توجهی از ستاره‌های دنیای والیبال خواهد بود. ستاره‌هایی که برخی از آنها از همین امروز برای تیم‌های خود به میدان می‌روند و باقی هم طی روزهای آینده تنور این رقابت‌ها را داغ‌تر خواهند کرد.
 
ستاره‌های دنیا در تهران
اگر از موزرسکی پا به سن گذاشته و نامدار که در تیم ژاپنی توپ می‌زند، شروع کنیم، در ادامه به انگاپت و نیمیر عبدالعزیز می‌رسیم که پیراهن پیکان را در این رقابت‌ها خواهند پوشید و همبازی موسوی و معروف خواهند شد. در طرف دیگر هم شهداب بالاخره با سیمون نامدار هم توافق خود را نهایی کرد تا این ستاره کوبایی لوبه هم فردا به ایران بیاید و به جمع دو خارجی دیگر شهداب اضافه شود.
پرین و دونوان، دو خارجی دیگر شهداب هستند که اگرچه مانند بازیکنان قبلی اسم و رسم چندانی ندارند اما کیفیت‌شان به طور قطع از سطح آسیا بالاتر است و سطح جام را بالاتر برده‌اند. به اینها اضافه کنید چند خارجی دیگر تیم قطری و همین‌طور نیشیدای ژاپنی که همگی به جذابیت این رقابت‌ها افزوده و سطح آن را بالاتر برده است. سوای همه اینها دو تیمی از ایران در باشگاه‌های آسیا حاضر شده‌اند که فینال لیگ برتر را برگزار کرده‌اند و تعداد قابل توجهی از بازیکنانشان هم در اردوهای تیم ملی آماده‌تر شده‌اند.
 
هشت تیم در دو گروه
در جام بیست و دوم هشت تیم شرکت کرده‌اند که در گروه اول سانتوری سانبردز ژاپن، ناخون راتچاسیمای تایلند، پیکان و گاز جنوبی ایران حضور دارند. در گروه دوم هم شهداب ایران، اربیل عراق، الریان قطر و تاراز قزاقستان قرار دارند که در نهایت دو تیم برتر هر گروه راهی نیمه نهایی شده و به‌صورت ضربدری برای رسیدن به فینال با هم رقابت می‌کنند.
 
رقبای آسان برای روز اول
والیبال جام باشگاه‌های آسیا از امروز آغاز می‌شود که در روز اول هر دو نماینده ایران به مصاف نمایندگان عراق می‌روند. عراقی‌ها هم به‌دلیل انصراف نماینده ازبکستان، دو نماینده در این رقابت‌ها دارند که در روز اول به مصاف تیم‌های ایرانی می‌روند.
پیکان در گام اول به مصاف گاز جنوبی با هدایت نجاتی می‌رود و شهداب هم با اربیل دیدار می‌کند.
 
 جدال نمایندگان ایران با عراق
در روز اول این رقابت‌ها چهار بازی از هر دو گروه برگزار می‌شود. در اولین بازی نمایندگان ژاپن و تایلند به مصاف هم می‌روند و پیکان با گاز جنوبی عراق دیدار می‌کند. در دو بازی گروه دوم هم الریان قطر با تاراز قزاقستان دیدار می‌کند و شهداب هم با اربیل عراق رقابت خواهد کرد.
برنامه کامل روز اول:
سانتوری سانبردز ژاپن - ناخون راتچاسیمای تایلند ساعت 10
الریان قطر - تاراز قزاقستان ساعت 13
پیکان ایران - گاز جنوبی عراق ساعت 16
مقاومت شهداب ایران - اربیل عراق ساعت 19
 
میزبان پرافتخار
بیست و دومین دوره جام باشگاه‌های آسیا در حالی از امروز در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می‌شود که تیم‌های ایرانی همواره جزو مدعیان اصلی بوده و با اختلاف فراوان، رکورددار قهرمانی در این رقابت‌ها به شمار می‌روند. از همان دوره اول این رقابت‌ها که در سال 1999 با فرمت جدید برگزار شد، پیکان به‌عنوان نماینده ایران روی سکو (سومی) رفت و تا آخرین دوره که سال گذشته برگزار شد، نمایندگان ایران به جز یک دوره، همواره یکی از عناوین اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند؛ مدال‌هایی که البته اغلب طلایی رنگ بوده‌اند! 
در بیست و یک دوره قبلی این رقابت‌ها، قهرمانی برای 15 بار به نمایندگان ایران رسیده که اقتدار کامل والیبال ایران در رده باشگاهی قاره آسیا را نشان می‌دهد. این قهرمانی‌ها که از سال 2001 و با قهرمانی پیکان و میزبانی تهران آغاز شده، در سال گذشته با ایستادن فولاد سیرجان روی سکوی قهرمانی به عدد 15 رسیده و در این دوره هم به احتمال قریب به یقین، به عدد 16 رسیده است.
از میان تیم‌های ایرانی هم پیکان با 7 قهرمانی، دو نقره و دو برنز، با اختلاف بسیار زیاد پرافتخارترین تیم قاره کهن در این رقابت‌ها محسوب می‌شود. پس از پیکان، سامسونگ کره، متین ورامین و بانک سرمایه با 2 قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های این رقابت‌ها هستند.
 

Page Generated in 0.0056 sec