printlogo


کد خبر: 246617تاریخ: 1401/2/24 00:00
همسایه‌کشی برای امیدوار ماندن به لیگ قهرمانان

تاتنهام پس از پیروزی 3-0 خانگی مقابل رقیب سرسخت همشهری آرسنال در عصر پنجشنبه، به فاصله یک امتیازی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رسید. دو گل هری کین و یکی دیگر از سون هیونگ مین در نیمه دوم، پیروزی اسپرز که اولین برد آنها در برابر توپچی‌ها از دسامبر 2020 بود را رقم زد. با وجود نتیجه، آرسنال همچنان تیم چهارم جدول لیگ برتر است اما فقط با یک امتیاز بیشتر از تاتنهام رده پنجمی. این یعنی که تاتنهام برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هنوز باید چشم امید به کمک دو رقیب بعدی آرسنال داشته باشد و امیدوار باشد که نیوکاسل یا اورتون از تیم میکل آرتتا امتیاز بگیرند. نسبت به آرسنال، دو بازی پایانی تاتنهام در لیگ برتر آسان‌تر است و برابر برنلی و نوریچ است. جو داخل ورزشگاه تاتنهام بسیار پرشور بود. هواداران میزبان به وضوح اهمیت سه امتیاز مسابقه را می‌دانستند و به همین دلیل از ابتدای مسابقه با فریادهایشان سوهان روح توپچی‌ها شدند. آرسنال در 10 دقیقه ابتدایی دو موقعیت مسلم داشت اگرچه هیچ کدام از آنها هوگو یوریس سنگربان تاتنهام را به طور جدی به دردسر نینداخت در حالی که یک فرار زودهنگام از سوی سون کیفیت تاتنهام را به میهمان یادآوری کرد. فقط مسأله زمان بود تا اینکه یک نفر توپ را به تور برساند. تعجبی هم نداشت آن شخص هری کین باشد. کاپیتان انگلیس در دقیقه 22 پس از ضربه زدن ناشیانه سدریک سوارس به سون، از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد اما این تازه شروع درام بود.
بن وایت در این فصل برای آرسنال بازیکنی فوق‌العاده بوده است. او در 31 بازی لیگ برتر در ترکیب اصلی به میدان رفته تا به توپچی‌‌ها کمک کند تا در رده چهارم جدول قرار گیرند. با این حال، مصدومیت همسترینگ باعث شد که او دو بازی آخر مقابل وستهام و لیدز را از دست بدهد و هواداران توپچی را نگران کند. نگرانی آنها هم بجا بود چرا که راب هولدینگ بازیکنی که به جای وایت در ترکیب قرار گرفت آنقدر ضعیف بود که میکل آرتتا را از تصمیمش برای به میدان فرستادن او پشیمان کرد. هولدینگ در دقیقه 34 به‌دلیل دریافت دو کارت زرد از زمین اخراج شد.
کین با رکوردی عجیب به مصاف آرسنال رفت. او در 14 بازی‌ قبلی‌اش برابر آرسنال در لیگ برتر، 11 گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد. این تعداد گل پس از نمایش فوق‌العاده او در ورزشگاه تاتنهام به 13 افزایش یافت.

Page Generated in 0.0059 sec